Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 16121 til 16140 af 23785
  • synopsis - citater

    Forumindlæg
    Hvor mange citater er det man skal højst skrive? Et af besvarelserne på mit underspørgsmål bliver omkring 1 side, og det synes jeg er for meget. Det skyldes at jeg analysere og inddrager nogle citater. Har prøvet at forkorte det ned
  • Unser Eduard

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til en analyse ud fra disse spørgsmål til novellen "Unser Eduard" af Paul Schallück: 1. Hvordan beskriver personerne om Eduard og hans egenskaber? 2. Hvordan forklarer de om hans selvmord? 3. Hvorfor er beskrivelserne om Eduard så forskellige? Hvem af dem har ret? Tak...
  • Løsrivelse af Edward Munch

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder og skal til danksk eksamen den 6 juni. Jeg har trukket fordyblesesområdet "kunstbilleder" og har valgt billedet "Løsrivelse " af Edward Munch. Er der tilfældigvis nogle , som ligger inde med en analyse af dette billede, som jeg kan bruge til inspiration? :)
  • Grim og dum berettermodel

    Forumindlæg
    Hej folkens, Jeg er igang med at analysere "grim og dum" af Gretelise Holm til mundtlig dansk. Men kan simpelthen ikke finde ud af,om der er en udtonning eller ej? Håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd!
  • intet implicit formål??

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en at skrive en analyse af Poul Henningsens kronik, så jeg er lidt i tvivl om der er et implicit formål eller ej. Hvordan kunne man formulere sætningen, ved at sige der ikke er noget implicit formål og det er kun det eksplicitte man kan se, da det er en kronik??
  • Hvordan refererer jeg til citater på engelsk?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en analyse og fortolkning af en text, og har en del citater fra teksten, som jeg skal indsætte i min stil. Mit spørgsmål er så, hvordan refererer jeg til disse citater? Hvad står [p. 16, 1.22] fx for? På forhånd tak, Liselotte
  • HJÆÆÆÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg har et spørgsmål i min aflevering der lyder: ved hjælp af den udvidede værdikæde analyseres LEGO's benyttelse af elementerne i værdikædens primære (hoved-) aktiviteter og støtteaktiviter - DEN SKAL AFLEVERES PÅ FREDAG OG DET ER OPGAVE 1 UD AF 10 HJÆÆLP!
  • Strømer på Stenbroen

    Forumindlæg
    Jeg er ved at analyserer Dokumentaren - Strømer på stenbroen, men mangler svar på følgende. Hvilke virkemidler er der anvendt og hvad gør virkemidlerne opfattelsen af filmene? Er der brugt virkemidler fra fiktionsfilm? Afsenderens intention og formålet med filmen ?
  • Dokumentaren Balletbørn

    Forumindlæg
    Jeg er ved at analyserer Dokumentaren - Balletbørn, men mangler svar på følgende. Hvilke virkemidler er der anvendt og hvad gør virkemidlerne opfattelsen af filmene? Er der brugt virkemidler fra fiktionsfilm? Afsenderens intention og formålet med filmen ?
  • Metode hurtig hjælp!!!

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skriver metodeafsnit i dansk. Jeg har analyseret en tekst, med henblik på at finde eksempler på den seksuelle frigørelse. Hvad kan man kalde den metode? Det er jo ikke ligefrem nykritisk, når man har et bestemt tema og en historisk tid at gå ud fra. Please hjælp.
  • Nykritisk og historisk/ideologikritisk læsning af "Mogens" af J.P. Jacobsen

    Forumindlæg
    Hej Jeg mangler hjælp til at analysere og fortolke novellen "Mogens" af J.P. Jacobsen ud fra en nykritisk og en historisk/ideologikritisk læsning. Er der nogen der har gjort dette før mig, eller er der nogen der har nogle gode råd? PFH. Tak
  • Hjælp -

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg skriver om "Lord of the flies" i SRP engelsk og dans. Jeg vil lave en analyse og fortolkning, men mit ene problem er jeg skal have noget mere dansk fagligt ind under .. nogen der har en idé? - er helt på bar bund :(
  • Historisk Materialisme.: )

    Forumindlæg
    Jeg skal perspektivere til et eller andet i nutidigt, men jeg ved simpelthen ikke hvad! Emnet er Karl Marx- historisk materialisme, jeg har taget udgangspunkt i basis-overbygning i synopsen og analyseret en novelle af Nexø..
  • Kilder der omhandler arbejderbevægelsens og socialdemokratiets udvikling 1870 til 1914

    Forumindlæg
    Hej Nogen der kender nogle kilder der kan hjælpe mig med at analysere arbejderbevægelsens og socialdemokratiets udvikling 1870 til 1914? Gerne fra sidst i perioden, da jeg har Pios "Maalet er fuldt" fra 1872 som hovedkilde:)
  • hjælp mig. dansk eksamen. ''det står i avisen''

    Forumindlæg
    jeg har trukket fordybeselsområdet det står i avisen, og jeg har vaglt at analysere denne artikel https://politiken.dk/forbrugogliv/livsstil/trivsel/art5543865/Eksperter-om-unges-trivsel-Det-perfekte-er-det-nye-normale, men er stærkt i tvivel om hvilken type artikel dette er, så det vil betyde me...
  • Dio om Palæstina konflikten

    Forumindlæg
    Denne opgave omhandler palæstina konflikten jeg har redegjort for den historiske baggrud og derefter analyseret den via romanen mademe terror og sidste har jeg diskuteret hvordan man mellem alle de aftaler der er blevet lavet finder frem til en løsning på konflikten
  • Cyklisk eller lineær?

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan forklare bergeberne cyklisk og lineær, så de er til at forstå? I forbindelse med analysen "Hallelujah, I Love Her So!" er vi helt fortabte. Vi håber virkelig, I kan være til hjælp! På forhånd tak
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Alle, jeg kunne virkelig godt bruge jeres hjælp. Jeg har emnet tv reklamer i mundtlig dansk og har problemer med at finde en god tv reklame og analysere. Jeg skal bruge en reklame som er kontroversiel, da jeg skal have et oplæsningsstykke fra den. Tak på forhånd
  • SBU og Bostonmodellen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med min SRO opgave, med afsætning og VØ, og skal lave en produktportefølje analyse af Rynkebys produkter. Men jeg ved ikke hvilke produkter af rynkebys der er deres SBU'er? Hvordan finder jeg ud af det? Og hvordan sætter jeg dem ind i en BOSTON
  • Definition af differentiering, og kontinuitet

    Forumindlæg
    Jeg har lige været til eksamen i Matematisk Analyse, og hørte nogle af de andre var blevet spurgt af Cencor hvad det ville sige, hvis en funktion var differentiabel og hvad det ville sige den var kontinuert og så blev jeg i tvivl, altså jeg har jo brugt det i mange år, men hvad mener de med, hv...