Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 16121 til 16140 af 23877
  • genre

    Forumindlæg
    Jeg er helt forvirret, har lige fået afvide af en klasse ven at vores lærer har sagt at genre i en analyse af en børnebog skal fylde 1 til 2 sider........? Kan det være rigtigt? nogel kloge folk der kan mane det til jorden?
  • "Gammeldags glidende indføring" ???

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at analysere min novelle, og læste på en hjemmeside under komposition at den har en gammeldags glidende indføring. MEN HAR INGEN IDE OM HVAD DET ER, OG HAR HELLER IKKE MULIGHED FOR AT KONTAKTE MIN LÆRER! Nogen der please vil forklare hvad det vil sige?
  • Kommunikationsmodellen (hurtigst muligt)

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere en artikel, som jeg bl.a skal sætte i kommunikationsmodellen, men de papirer jeg har om selve kommunikationsmodellen kan slet ikke hjælpe mig. Er der nogen der kan forklare mig ngoet om den? Jeg vil gerne hvis nogen kan hjælpe mig, hurtigst muligt.
  • SENECA - STOICISME

    Forumindlæg
    Skal op til eksamen i morgen, og har ikke styr op senecas breve. Hvad er budskabene i hans breve? og er der andet der er vigtigt at analyse/fortolke? Der er tale om disse breve: seneca brev: 41, 54, slavebrevet, 80..
  • Fortæller

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder midt i en analyse af 'Clara's Day' og harbrug for hjælp til en engelsk definition af en 3.personsfortæller, som ikke íkke er altvidende, men kun har indbli i én persons tanker, følelser, etc..
  • Månelandingen i forhold til Cubakrisen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at analysere månelandingen 1969's betydning i den kolde krig. - Jeg har fået at vide at jeg skal indrage Cubakrisen 1962 i dette, men kan umiddelbart ikke se hvordan jeg skal kæde disse to ting sammen. På forhånd tak :)
  • hjælp til DHO om H.C. Andersen "Hønse-Grethe familie"

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til at analysere og fortolke novellen "Hønse-Grethe familie" skrevet af H.C. Andersen. Alt andet omkring novellen, såsom resume og noget om tidsperioden, vil også være til stor hjælp!! Hjjæælp plase:)) Tak:))
  • nyhedsartikel

    Forumindlæg
    hej! jeg skal lave en analyse om avisen Berlingske, og jeg har et spørgsmål der lyder: hvordan er sproget i Berlingske tiderne? jeg ved ikke helt hvordan jeg kan sætte ord på det og jeg er gået helt i stå. tusind tak på forhånd:))
  • Resume af Der Ball?

    Forumindlæg
    Hey, vi skal lave en analyse af en tysk tekst kaldet Der Ball. Da tysk ikke er min stærke side er jeg i den uheldige situation at jeg ikke rigtig fatter noget af handlingen. Er der nogen som har læst den som lige kan give et resume af hvad der sker i den?
  • Månelandingen 1969.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at analysere månelandingen 1969's betydning i den kolde krig. - Jeg har fået at vide at jeg skal indrage Cubakrisen 1962 i dette, men kan umiddelbart ikke se hvordan jeg skal kæde disse to ting sammen. På forhånd tak :)
  • Rettelse af stil

    Forumindlæg
    Hej Jeg leder efter en som har mulighed for at kigge min engelske stil igennem. Jeg har analyseret en novelle, og så ville det være rart hvis der lige var en der ville dobbelt tjekke grammatikken, og måske komme med en lille kommentar inden jeg afleverer den i morgen. Tak på forhånd
  • Hvorfor dør Klavs i ørneflugt

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en analyse af ørneflugt, til min eksamen. Til sidst i novellen dør Klavs, og falder ned i en møddingpøl. Tænkte på om møddingpølen er noget symbolsk? Og tænkte også på hvorfor Klavs ender med at dø? Håber i kan hjælpe :)
  • Realisme?

    Forumindlæg
    "Politikerne er ikke interesserede i globale værdier. De vil fundere deres politik på en old og kynisk analyse af deres nationale interesser ud fra en realistisk vurdering af fordele og ulemper" understreger Christopher Meyer, som er en tidligere britisk ambassadør i Washington. Er det...
  • citat fra Mother Teressa

    Forumindlæg
    “It is poverty to decide that a child must die so that you may live as you wish.” M. Teresa Kan man analysere dette citat? Hvad der skal forstås ved det osv?
  • SYMMETRISKE OG FORSKUDTE LINJER??

    Forumindlæg
    Hej! Er i gang med at lave min dansk analyse af et digt, men er stødt på begreberne symmetriske og forskudte linjer, og jeg ved virkelig ikke, hvad de dækker over? Jeg håber, at I kan hjælpe
  • hjælp!!! Naja marie aidt "solbær"

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal skrive en mini 2.års-opgave om Naja Marie Aidts Solbær fra novellesamling, "Bavian" og derfor vil jeg høre om der er nogle af jer, som har analyseret noget den? På forhånd tak.
  • Metallothionein i strandkrabber

    Forumindlæg
    Opgaven går ud på at analysere figur 2 i opgaven: "Metallothionein i strandkrabber" Figuren viser dog at i søjlen for koncentrationen på 2, er der en markør midt i søjlen. Hvad betyder den?
  • Skal det med som bilag?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skriver SRP i vø og afsætning. Jeg skal aflevere i morgen. Jeg har udregnet og analyseret nøgletal for min fars virksomhed, er det nok at skrive årsrapporten på kildelisten, eller SKALregnskabet med som bilag i SRP? Jeg er meget i tvivl..
  • 00 i eksamen, men 10 i årskarakter

    Forumindlæg
    Jeg fået karakteren 00 i skriftlig dansk (A niveau, HHX). Jeg er naturligvis meget utildfreds, og jeg vil derfor høre, om der er nogen, der vil prøve at læse den igennem. Der er tale om analyse af kronik. Håber virkelig, at der er nogen der vil hjælpe.
  • Klipning

    Forumindlæg
    Hej er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med at analysere hvilke klippemetoder, jeg har brugt i vores mediefagseksamensprojekt på c-niveau? Har selv prøvet, men vil gerne lige have en hjælpende hånd. SÅ HJÆÆÆÆÆLP! FILMEN ER LINKET :) https://www.youtube.com/watch?v=aR_F0pJsEx8