Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16121 til 16140 af 23684
  • Billedanalyse - Hjælp

    Forumindlæg
    Hej derude.. jeg skal have analyseret nogle billeder, men har ingen idé om hvordan det skal gøre? har dog læst osv. men forstår det ikke? :S skal op om nogle dage, og er ved at dø :( håber på at kunne få noget hjælp.. tak ..
  • Hjælp ? (Kig mit spørgsmål!)

    Forumindlæg
    6. Vækstmodeller Gør rede for hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer med en bestemt vækstmodel. Du skal komme ind på, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. Inddrag gerne din rapport Hjælp! Mvh Astrid xD
  • litteratur der omhandler skattesvindelsagen

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skulle skrive en SRP om den store udbytteskatsag, hvor Danmarks statskasse blev tømt for flere milliarder. Jeg leder efter noget litteratur som kan analyseres fx digte, sange, læserbreve, bøger. Nogle bud????
  • HASTER! TYSK RESUME!

    Forumindlæg
    Er der nogle som ligger inde med en analyse eller et resume af de her to tyske tekster: Einfach anders Mein Weg an die Spitze - Arnold Schwarzenegger Jeg har kigget rundt på nettet og her, men kan intet finde. Har virkelig brug for jeres hjælp!.
  • 24 timers eksamen i spansk - Tacones Lejanos.

    Forumindlæg
    Hej derude.. Tænkte på, om der er nogle der har en analyse fra overstående film? Det handler om scene 1, 2 og 3. Jeg forstår godt hvad der står, men den giver jo ingen mening. Ham Pedro Almodóvar er jo for skør! Heeelp..... Jeg skal op i morgen. :(
  • Hjælp - dansk eksamen: budskab i "Polterabend"

    Forumindlæg
    Hjælp - skal op i dansk eksamen torsdag og skal op i Polteraben af Jan Sonnergaard - men jeg forstår ikke budskabet? Og forstår ikke slutningen af teksten - hvad er det fortælleren mener med de 3 nævnte magter?? Kender nogen teksten/novellen? Hjælp mig med min analyse og budskabet - PLEASE
  • koncentration

    Forumindlæg
    Beregn koncentrationen af benzen i jordprøven. og jeg ved 50 g jord, 20 ml pentan og ved en analyse af benzen fandt man 0,019 mM i pentanfasen.. SKal jeg så først finde stofmængden?
  • Musik eksamen: Gimmick

    Forumindlæg
    Hej Allesammen Jeg er igang med at analysere; Ain´t too Proud To Beg af The temptations til min musik eksamen. ( c-niveau). Er der nogle der måske kan finde en gimmick i sangen?? Og evt. også et break?
  • Bachelor opgave på sygeplejerske uddannelsen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med bachelor opgave på sygeplejerske uddannelsen, men jeg er kommet i tvivl ift hvordan jeg skal gribe analysen delen an, kan nogen hjælpe?
  • max von der grün: Masken

    Forumindlæg
    Hej :) Er nogle af jer, der har læst ovenstående novelle? - har nemlig problemer med at komme i gang med en analyse af den, jeg ved ikke helt hvad der ville være relevant at komme ind på her, så jeg ville høre om der var nogen, som kunne hjælpe mig med at komme i gang? :)
  • Tema af sangen : vi er røde, vi er hvide??

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til eksamen og analysere sangen/digtet " vi er røde, vi er hvide" skrevet af dodo and the dodos. og jeg er ikk særlig sikker på hvad temaet eller budskabet er med denne sang? any help?
  • Koncentration

    Forumindlæg
    Jeg er igang med følgende opgave: Beregn koncentrationen af benzen i jordprøven. og jeg ved 50 g jord, 20 ml pentan og ved en analyse af benzen fandt man 0,019 mM i pentanfasen.. Skal jeg så først finde stofmængden?
  • ord-betydning

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg sidder lige nu med en novelle og er igang med at analysere den. Men der er lige et par ord som jeg ikke ved hvad betyder, angående noveller. Håber i ville hjælpe, ved at svare på mine spørgsmål. Hvad betyder? - Prosatekst. - Eksakt - Fiktionsprosa - Fiktiv Håber i ...
  • Medier-eksamen i dansk

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er i tvivl om hvordan man griber en dansk eksamen an, hvis man trækker noget om medier. Jeg er lidt i tvivl, men ved dog at man kan komme ind på noget som argumentations analyse. Hvad kan man ellers komme ind på ? Mange tak på forhånd :)
  • Hjælp til mediefag?

    Forumindlæg
    Hej igen. Jeg har mange spørgsmål mht. mediefag og håber nogen kan hjælp mig med det! 1. hvad er forskel på kontinuitetsklipning og montage-klipning? og hvrofor bruger man det i filmen. 2. Hvrofor bruger man travelling klipning i filmen? Jeg skal analysere en kort film til eksamen og har bruge f...
  • Fortolkning = perspektivering ???

    Forumindlæg
    Hej , Jeg sidder nu og vil gerne skrive en fortolkning i min analyse af eventryet svinedreng af H.C Andersen. Jeg ved faktisk ikke hvad er fortolkning for noget ,og hvordan skal man fortolke ?? betyder fortolkning at perspertivere ???? tak
  • Anmeldelse af værklæsning - form?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal skrive en anmeldelse af et litterært værk, men er blevet lidt i tvivl om kravene? Skal formen være i stil med anmeldelserne i fx dagblade - altså meget bedømmende? Eller er fokus stadig på analysen og forståelsen? Og hvor subjektiv skal man være? På forhånd tak for hjælpen :D
  • DANSK EKSAMEN - SKYGGESIDER

    Forumindlæg
    Jeg har så trukket "skyggesider" til min eksamen. Nogle gode hjemmesider/bøger om skyggesider, ens mørke sider, Freud's æg(det'et), eller andet godt som jeg ville kunne bruge. Mit prøveoplæg er en kortfilm. Det her er mere for at have baggrundsviden for min analyse.
  • Dokumentarfilm

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til den mundtlige danske afgangsprøve i år og har trukket fordybelsesspørgsmålet "Dokumentarfilm". Derfor spørger jeg jer nu, om i kender en virkelig god dokumentarfilm, der er til at analysere og fortolke ;) Det ville være super ! :D
  • DANSK EKSAMEN - SKYGGESIDER

    Forumindlæg
    Jeg har så trukket "skyggesider" til min eksamen. Nogle gode hjemmesider/bøger om skyggesider, ens mørke sider, Freud's æg(det'et), eller andet godt som jeg ville kunne bruge. Mit prøveoplæg er en kortfilm. Det her er mere for at have baggrundsviden for min analyse.