Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 16141 til 16160 af 23724
  • Sara af Jan Sonnergaard HASTER

    Forumindlæg
    hejsa. Jeg sidder og skal skrive en analyse at novellen Sara skrevet af Jan Sonnergaard. Jeg skal selvfølgelig komme ind på genre og redegøre for det. men jeg er simpelthen ikke den bedste til Genre. Så er der nogen som kan hjælpe mig?
  • Kongens Datter - Viggo Stuckenberg

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal skrive en litterær analyse om eventyret ''Kongens Datter'', der er skrevet af Viggo Stuckenberg. Jeg skal beskrive hvad forfatterens formål er med teksten, er der nogen som kan hjælpe?!!!!!
  • To spørgsmål ang. begreber

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad showing og telling er, og hvad bagudsyn og medsyn er? Jeg kan huske, man bruger det i i dansk i forbindelse med analyse af novelller, romaner, eventyr etc. Der er visnok også noget, der hedder indre og ydre syn, og det vil jeg også gerne vide, hvad er.
  • Kilder om Darwin og forholdet til kirken

    Forumindlæg
    Heeej Jeg sidder lige nu og arbejder med min AT fremlæggelse og har virkelig brug for en ekstra kilder til at analysere. Jeg skal i min opgave finde ud af hvordan kirken så på darwin og hvordan darwin så kirken??? Jeg har virkelig brug for hjælp.. På Forhånd Tak
  • Det er ikke min mand - Naja Marie Aidt

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har en essay til i morgen og ligger syg, så min hjerne fungere ikke så godt. Er der nogen der har en analyse og/eller fortolkning af novellen “Det er ikke min mand?" eller bare har nogle tanker omkring den? Det ville hjælpe super meget, at få andre synsvinkler også!! Tusinde t...
  • AFSÆTNINGS AFLEVERING STELTON A/S

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg har en afsætnings aflevering for der handler om firmaet Stelton A/S. Formuleringen lyder således: Redegør for Stelton og deres internationalisering. Analyser hvordan Stelton kan bruge promotionparameteren overfor en udvalgt målgruppe. Nogen der ligger inde med lidt hjæl...
  • Starte med metoderne?

    Forumindlæg
    Når jeg skal til at fremlægge, er det så bedst at forklare/inddrage metoderne undervejs når jeg snakker om fysik og dansk eller skal jeg vente med dette til jeg har fremlagt det jeg har at sige om bilen og digtene som jeg skal analysere?
  • Er Queer-theory en metode i Dansk?

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til AT-eksamen mandag. Men kunne godt bruge lidt hjælp. Jeg har i forbindelse med analysen af en dansk tekst arbejdet med noget der hedder Queer-theory. Er der nogle der ved om dette er teori eller en litterær metode? :) På forhånd tak! :D
  • Alder for at indgå ægteskab i romantikken

    Forumindlæg
    Jeg skal bruge en analyse af en novelle til mit dansk/historie projekt. Pigen er 14 år, men senere i novellen bliver hun gift. Jeg vil derfor gerne vide, om man også skulle være 18 for at blive gift dengang?
  • En artikels opbygning

    Forumindlæg
    Hej (: Jeg sidder og analyserer en artikel og har glemt hvad den tekst som forstørres og i fx Politiken sættes i citationstegn? Det er altså en vigtig bid af teksten som kopieres og fortstørres, men hvad hedder den? På forhånd mange tak for hjælpen! Hilsen Mathilde
  • Bitte hilfe

    Forumindlæg
    Hej Jeg tænkte på om der er nogle der ved hvad temaet i denne tekst er: Wir wollen es uns richtig schön machen: Angelika Kutsch, og også hvilke ting man skal tage fat på når man analyserer den. Alt kan bruges :)
  • Metoder i SRP

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere nogle brochurer i dansk så jeg kan vurdere/diskutere hvorvidt de formidler de biologiske aspekter af en sygdom hensigtsmæssigt. Hvilken metode eller analysemåde vil i mene at jeg skulle bruge?
  • Dansk eksamen gode råd

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg vil bare høre om nogen har nogle råd til dansk eksamen, da jeg snart skal op :-) Mit emne: Sorgbearbejdelse. Hvad kan man perspektivere sorgbearbejdelse til? Og hvordan analysere man en tekst? Også andre gode råd, kunne være fedt ;-) På forhånd tak.
  • Vigtigt. Historie eksamen : Kilder

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil høre om der nogen der har nogle gode råd til hvordan man analyser en kilde? Måske en analysemodel Evt, noget om kildekritik Skal bruge det til min historie eksamen. I må gerne komme med gode råd, hvis i har været oppe i det, og om hvordan det foregik. Hvad lærerne kræver af en? :-) T...
  • Romantikken vs. Romantisme

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en analyse af barnet i graven af H.C. Andersen, men jeg ved ikke om den mest har træk fra romantikken eller romantismen, for har ærlig talt ikke styr på hvad der er kendetegnende for de to forskellige ting.. Er der nogen der kan hjælpe mig?:)
  • HJÆLP TAK! (: (JESPER WUNG_SUNG)

    Forumindlæg
    jeg skal have lidt hjælp til hans novelle "Sidste dag" jeg skal analysere den, hvad skal jeg have med i analyseringen. og hvad kan give mig et 12 tal.:b - jeg skal til mundtlig eksamen imorgen, så vil meget meget gerne få lidt hjælp. Tak på forhånd.:)
  • Depression Tove Ditlevsen

    Forumindlæg
    Jeg sidder med novellen "Depression" af Tove Ditlevsen, der er i hendes novellesamling "Paraplyen". Jeg skal bruge den i min SRP, men jeg ville høre, om der er én der ude, der sidder inde med en analyse af denne novelle de måske vil dele?
  • Hjælp!!!

    Forumindlæg
    Hej allesammen (: - Jeg har analyseret en novelle af Tove ditlevsen som hedder Tårer, nu skal jeg bare finde en tekst jeg kan perspektivere til, og jeg kan ikke komme i tanke om nogen? Håber i kan hjælpe mig!! (:
  • Hejsa.

    Forumindlæg
    Hejsa allesammen. Jeg skal til eksamen i morgen, men jeg sidder stadigvæk her og prøver at analysere novellen "Magnus i November" af Bo Green Jensen. Er der nogle af jer, som kan hjælpe mig lidt?(:
  • Det klassiske gys ?

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere en gyser novelle til min 9. klasses afgangseksamen og har fået at vide at det er det klassiske gys .. Men jeg aner intet om den genre og kan ikke umiddelbart finde noget om den på nettet ? Lidt hjælp ville være rart :D