Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16181 til 16200 af 23684
-
P.S Krøyer "fra Burmeister & Wains jernstøberi"?!
ForumindlægHej medstuderende. Jeg skal skrive Da/Hi-opgave de her dage, og vil gerne hører om der er nogen som har en god analyse af maleriet "fra Burmeister & Wains Jernstøberi", som jeg kunne få nogle ideer fra:). Hilsen Julie. -
Essay - indledning
ForumindlægJeg leder efter nogle gode måder at starte en indledning på i et engelsk essay (analyse og fortolkning). Er der nogle der ligger inde med noget eller kender nogle gode sider? Jeg har kigget på nogle af opgaverne herinde, men ønsker mere. På forhånd tak. -
slaveri i romerriget - kilder/tekster/breve
ForumindlægHej :) Jeg skriver om slaveriet i romerriget i DHO, og ville hører om der var nogle der ved hvor man kan finde en tekst/ brev om byslaver? da jeg allerede har to om landbrugsslaver og skal bruge 4 kilder, da jeg skal analysere slaverne levevilkår og typer ud fra brevene :) På forhånd tak :) -
Hvad betyder "kulturelle samtid" ?
ForumindlægJeg skal lave en billedanalyse og får derefter denne opgave: "...I analysen skal du perspektivere til et emne i Mediebogen og diskutere i forhold til dets kulturelle samtid". Jeg bliver nu helt i tvivl om, hvad der menes med kulturelle samtid - er der nogen som kan forklare dette? -
Og til sidst - af Marianne Larsen
ForumindlægJeg skal skrive en stil, som skal indeholde en analyse af digtet "og til sidst", men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det handler om og ville spørge om et evt. er nogle der kan hjælpe mig med det. og måske også kunne hjælpe mig med kohærens og kohæsion. Det ville være en meget stor ... -
Filmsprogets virkemidler
ForumindlægJeg har om kortfilm og skal lave en analyse af "Hvor ligger painful city". Kan dvs ikke finde ud af hvilken årstal filmen foregår i? For mig ligner det det kunne foregå idag men skal begrunde hvorfor og det ved jeg ikke hvordan jeg skal gøre? HJLÆP!! -
Martin Luther King - metode
ForumindlægJeg skal til eksamen i AT imorgen og er i tvivl om i hvor høj grad, jeg skal komme ind på min metoder og hvordan jeg skal uddybe det. Jeg har skrevet om Martin Luther King i fagene samfundsfag og engelsk, hvor jeg indtil videre har skrevet følgende: Engelsk: Jeg har i faget engelsk benyttet... -
Hjælp til Logger Pro
ForumindlægHej. Jeg har analyseret en video med en bevægelsescensor gennem Logger Pro. Er der nogen, der kan forklare hvad CC betyder i Logger Pro? Så vidt jeg ved, står det for calculated columm, men hvad menes der helt præcist med dette? Jeg har vedhæftet et billede. -
lyrik
Forumindlæghej er der nogen som vill læse en digtanalyse som jeg har skrevet. digtet hedder "Vi er nogle stykker" af Klavs Bondebjerg. jeg vil bare gerne have gode råd til analysen. jeg mangler sikker meget da den kun er på 1,5 side. -
Eksam i Drømmens faner (michael strunge)
ForumindlægHej... Er der evt nogen der ligger inde med noget analyse eller gode notater jeg kan bruge til min muntlige dansk eksamen, jeg har valgt Michael Strunge "drømmens faner"???? -
skizofreni -srp biologi og psykologi
Forumindlæghej alle sammen jeg skal skrive srp her snart, og har valgt at skrive om skizofreni. jeg ville spørge, og der er nogen der kender en god case, som jeg kan analysere i psykologidelen, som omhandler en der har skizofreni eller noget lign. -
srp - skizofreni, biologi og psykologi
Forumindlæghej alle sammen jeg skal skrive srp her snart, og har valgt at skrive om skizofreni. jeg ville spørge, og der er nogen der kender en god case, som jeg kan analysere i psykologidelen, som omhandler en der har skizofreni eller noget lign. -
Integration - haster
ForumindlægHej, jeg skal have hjælp til at integrere en kendt funktion ved hjælp af numerisk analyse. Er der nogen, der kan hjælpe mig med det? På forhånd tak. Mvh Funktionens forskrift er f(x) = x^2 * e^x -
SRP om TOMS Gruppen A/S
ForumindlægJeg skal vurdere hvordan sammnhængen mellem regskabsanalyse, Swot analyse og virksomhedens valg af vækststrategi må formodes at være for virksomhendern ???? nogle der kan hjælpe hvordan jeg kan komme igang med det ? -
Budskab i "Chicken" af Hanne-Vibeke Holst?
ForumindlægJeg skal til mundtlig afgangsprøve og jeg har trukket overemnet "Identitet / at være anderledes". Der skal jeg jo selvfølgelig snakke om budskabet, men problemet er bare, at jeg ikke aner hvad jeg skal sige. Er der nogle, som har skrevet analyse til/læst Chicken, som ved det? ... -
sex af kim fupz aakrson
ForumindlægHej, jeg søger rigtig meget hjælp til en analyse af novellen, da jeg er på bar bund. Mine analysepunkter er: Genretræk, komposistion, sprog, personkarakteristik og miljø samt tema og budskab (min fortolkning). jeg har valgt at perspektivere til jomfruen, dødsynderne og reality tv. -
Økologi
ForumindlægAnalyser den økologiske betydning af udledning af næringssalte til sø el. vandløb. Det skal jeg gøre ud fra denne figur: http://www.biologitiltiden.dk/bogensfigurer/pdf/184.pdf Jeg håber meget på at i kan hjælpe mig lidt på vej da jeg virkelig er på bar bund ... -
Det røde gardin, titel anyone?
ForumindlægJeg skal analysere Det Røde Gardin af Amalie Skram til min eksamen, men har lige et problem. Jeg vil gerne have noget med, hvor jeg fortæller om titlens betydning. Det værste er dog, at jeg ikke ved hvad titlens betydning er..? Er der nogen der kan hjælpe mig med det? Hilsen. -
Ned til hundene
ForumindlægHej Er der nogle her der har arbejdet med Ned til hundene af Helle Helle? Kunne virkelig godt bruge noget hjælp. Jeg skal aflevere min analyse imorgen og jeg plejer altid at være virkelig godt forberedt. Så alt kan bruges. Noter osv. Håber der er nogen som kan hjælpe ;) -
Hvilken tekstanalysemetode er brugt?
ForumindlægHej. I forbindelse med AT har jeg analyseret en tekst i spansk, som er en beretning skrevet af en tidligere kokainmisbruger. Beretningen er trykt i en avisartikel, og er derfor en faktatekst. Jeg har analyseret den ved at gennemgå den kronologisk, udvælge centrale citater, og analysere hvert ...
