Søgning på: analyse william. Resultater: 16201 til 16220 af 24034
-
Analysering af novelle - Identitet
ForumindlægHej, Jeg har trukket identitet (analyse og fortolkning af novelle med fokus på temaet identitet) til min dansk mundtlig eksamen. Jeg ville høre, om der var nogle, der har haft lignende emne og kunne komme med ideer til, hvad det præcis er, jeg skal fortælle om?:) På forhånd tak, Karoline -
Novelle om byens og dens mennesker
ForumindlægHej! Jeg har trukket "Byen og dens mennesker i dansk mundtlig i 10. klasse. Nogen der har nogle idéer til en novelle der handler om byens og dens mennesker, som også er god at analysere? Tak på forhånd:-) -
Hvordan indskrænker den reviderede grundlov borgernes rettigheder fra junigrundloven?
ForumindlægDav. Jeg tror titlen er lidt svær at forstå så i stedet smider jeg bare min problemformulering her ind. Analyser den reviderede grundlov af 1866 med særligt fokus på hvordan den indskrænker de demokratiske rettigheder fra 1849-grundloven. Kan i hjælpe mig med den eller bare forklare mig det på ... -
Forestillingsanalyse af Romeo og Julie
ForumindlægHej. Jeg har en drama aflevering, hvor jeg skal analyserer Folketeatres version af Romeo og Julie. Men jeg er lidt på bar bund. Er der nogle som kan sige mig, hvordan jeg skal starte ud med afleveringen? Og derefter bygge videre på det? Håber der er nogle som har et bud på det :) God Mandag aft... -
Lyrik til Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal op til lyrik i dansk mudtlig eksamen, og ville høre om i kender nogle gode digte hvor der er meget kød på, og som er gode til at analysere. Hvis digtet er skrevt omkring det moderne gennembrud ville det være super, men det er ikke et krav -
HJÆLP til problemformuleringer
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive dansk-historie opgave i min læseferie, men mangler egentligt nogle problemformulering ift. de taksonomiske niveauer (redegørende, analyserende og diskuterende). Mit område er AMERIKANISERING. Håber jeg kan få noget hjælp! Tak på forhånd. -
Hmm resume i et engelsk essay?
ForumindlægKan ikke helt huske om man plejer at skrive et resume i et engelsk essay (analyse og fortolkning)? Der står i selve opgaven at den SKAL indeholde en beskrivelse af hovedpersonen, symbolik, komposition osv, men ikek noget om resume? -
HJÆLP
ForumindlægJeg er ved at skulle analysere Den dag Leif mente, han voksede væk fra Tenna af Jens Blendstrup. Og jeg er helt væk.. Nogen der kan hjælpe mig med pointer, eller hvordan jeg lige skal gribe den an?? Alt hjælp takkes! -
Fortolkning af Der er noget galt i Danmark
ForumindlægHej jeg er ved at analysere og fortolke John Mogensens Der er noget galt i Danmark Det er jo tydeligt at han er utilfreds med Danmarks tilstand i det moderne samfund, men er der en dybere mening med sangen? På forhånd tak! -
Hvad symbolisere en trillebør
ForumindlægTil min dansk mundtlige-prøve har jeg valgt at analyser novellen "Drivhuset". Mit store problem er så hvad symbolisere en trillbør? Gad egentlig gost vide hvad den symbolisere iforhold til teksten handling og budskab. -
den fremmede
Forumindlæghej ville høre om der er nogle som har læst den fremmede ag albert camus for er igang med at lave en analyse og fortolkning af bogen, men er lidt udsikker på kompositionen... jeg vil sige den er kronologisk opbygget, men jeg kan ikke finde ud af om der benyttes flash-black eller om det er fortæl... -
Hvad vil det sige at linjerne bliver brudt i et digt?
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en analyse af digtet tiden af Benny Andersen. Hvad vil det så sige at linjerne bliver brudt i et digt. Og hvis nogen af jer har læst digtet vil i så sige at linjerne bliver brudt? Mange tak -
Om at glo - Dan Turéll
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og er gået lidt i stå med essayet om at glo. Så jeg tænkte bare på om der er nogle som har analyseret essayet? Plzz jeg har brug for hjælp, skal op til mundtlig dansk om et par dage:( Tak på forhånd! -
Symboler i Helium
ForumindlægHej, jeg skal analysere Helium, men jeg har svært ved at finde symboler. Jeg har allerede fundet ballonhunden, som symbol. Flere har skrevet luftskibene som symbol, men det kan jeg ikke helt forstå. Håber I kan hjælpe. Det haster ! -
Mat opg 6
ForumindlægHej jeg har denne her opgave jeg ikke kan komme igang med, er der nogen af jer der vil hjælpe mig med den? - Gør, med udgangspunkt i nedstående eksempel, rede for modellering af omsætnings og overskudsfunktioner. - Du skal inddrage differentialregning i din analyse. Tak på forhånd bilag t... -
EN VENLIG SJÆL DERUDE
ForumindlægEr der en venlig sjæl derude som vil tage sig tid til at rette min 2 sider dansk analyse, for sprogelig fejl og formuleringer inden på onsdag. Tusind tark på forhånd <3 -
En der vil rette 2,5 sider?Plzz
ForumindlægEr der en venlig sjæl derude som vil tage sig tid til at rette min 2 sider dansk analyse, for sprogelig fejl og formuleringer inden på tordag. Tusind tark på forhånd <3 -
Hvor findes der oranger? Og hvad er det?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere en novelle i dansk, hvor der bliver nævnt træer (og en busk) som: Stenege, cypresser, oranger og laurbær. Jeg vil rigtig gerne vide hvad de der "oranger" er og hvor de findes. Er det et ord for et appelsintræ? -
Hjælp til figur
ForumindlægHej, Er der nogle søde mennesker som kan hjælpe mig med at forklare figuren30 i RAM biologien på s.40. I opgavenn står der at jeg skal analysere og forklare den. Håber i kan åbne den vedhæftet fil -
"Gammeldags glidende indføring" ???
ForumindlægHej Jeg er i gang med at analysere min novelle, og læste på en hjemmeside under komposition at den har en gammeldags glidende indføring. MEN HAR INGEN IDE OM HVAD DET ER, OG HAR HELLER IKKE MULIGHED FOR AT KONTAKTE MIN LÆRER! Nogen der please vil forklare hvad det vil sige?
