Søgning på: naturgeografi c eksamen. Resultater: 16221 til 16240 af 89325
-
den generelle forskrift for et andengradspolynomium
ForumindlægHar fået et spørgsmål der går ud på at man skal" regøre den generelle forskrift for et andengradspolynominium", jeg ved at forskriften er f(x)=ax2+bx+c, men jeg forstår ikke hvordan man skal "redegøre" det:// -
Reaktionsskema ud fra en strukturformel?
ForumindlægHej Jeg har vedhæftet et billede af en strukturformel som jeg skal udlede et reaktionsskema af: Jeg har lidt svært ved at se lige præcis hvordan man tæller H'erne samt C'erne Håber der er nogen der kan forklare det pædagogisk :) -
hjælp til en kemiopg
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der kan give lidt hjælp til disse opgaver. Jeg skal i alle 3 tilfælde angive metoder til at omdanne følgende a) o-bromotoluen til o-methylbenzosyre b) toluen til benzosyre c) 1-brombutan til pentansyre -
Koordinaterne med vektorer
Forumindlægjeg har lige en opgave der driller mig, Tegningen viser en trekant ABC i et koordinatsystem (se bilag) A) Bestem koordinaterne til punkterne B og C b) bestem (vektoren) af BC og længden af vektorerne BC Nogle der har et tip til hvordan jeg starter ..? -
Årskarakter I matematik
ForumindlægHejsa! Jeg har fået årskaraktererne 4 og 7 I matematik c, som er et afsluttende fag. Jeg kan vælge, at få matematik i 3.g som valgfag, vil min nuværende karakter så blive erstattet? -
Min NF Evalueringsopgave
ForumindlægHej SP Jeg har nu struktureret og omstruktureret for at prøve at finde en god balance i min disposition til min A-opgave, som jeg skal aflevere på mandag. Jeg har 10 min. til at fremlægge denne til eksamen ca. så synes det har været svært at finde frem til hvor dybt man kan gå og på hvilken m... -
Antal eksamener
Forumindlæghej :) Jeg har et spørgsmål ang. hvor mange eksamener man skal op til i 2.g på STX. Jeg har været til eksamen i 2 fag, ( et sidste år og et efter jul) begge C-niveau. Til sommer afslutter jeg 2 C-niveau og 1 B-niveau (matematik). udover det opgraderer jeg naturgeo. fra C-B. Mit spørsmål er s... -
Til hhx studenter
ForumindlægHej alle jeg er en 2 års hh'er og var sidste år op i matematik c eksamen og fik et 7 tal. Jeg fik dog 4 i mundtlig mat c og 2 i skriftelig på årskarakter altså i maj måned. Men går lidt og tænker , hvad der egentlig står på min eksamensbevis lige nu. Kan nogle svarer mig på det, evt. hhx st... -
TIL HHX STUDENTER
ForumindlægHej alle jeg er en 2 års hh'er og var sidste år op i matematik c eksamen og fik et 7 tal. Jeg fik dog 4 i mundtlig mat c og 2 i skriftelig på årskarakter altså i maj måned. Men går lidt og tænker , hvad der egentlig står på min eksamensbevis lige nu. Kan nogle svarer mig på det, evt. hhx stud... -
Min NF Evalueringsopgave
Forumindlæghej jeg håber at nogle kan hjælpe mig med min disposition/problemformulering til min A-opgave, som jeg skal aflevere på fredag. Jeg har 10 min. til at fremlægge denne til eksamen ca. så synes det har været svært at finde frem til hvad jeg skal snakke om man skal inkluderer alle tre fage: Bi... -
Musik terminsprøve
ForumindlægHello.Skal op til skr. terminsprøve onsdag, så ville lige høre om hvad folk der har musik A-niveau herinde bruger, hvis der altså er nogen der bruger computer, af hjælpemidlier, altså hvilke programmer er gode at have til musik eksamen, og hvilke er ikke så gode?//Mads -
Ekstemporaltekst
ForumindlægHejJeg skal op i tysk eksamen (2.g fortsætter), og jeg ville øve mig på at oversætte nogle ekstemporaltekster. Men hvor kan jeg finde nogen som allerede er blevet oversat? Håber I kan hjælpe mig.Tak på forhånd,Mr_Mo -
Trækker det mit gennemsnit ned?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og jeg er blevet sat op til alle afsluttende fag til eksamen, hvilket betyder at jeg ikke får nogen årskarakterer. Er der nogen der ved om det trækker ned i ens samlede gennemsnit? -
Biologi
ForumindlægHejsa jeg er igang med, at afslutte min 3.g, Vil høre om der ikke er nogen, som vil tage min skriftlig eksamen i biologi da jeg ikke selv kan finde ud af faget og er afhængig i at få gode karakter. Og selvfølgelig betaler jeg gerne for det. -
Snyd?
ForumindlægHvis jeg gemmer noge internetsider på min comouter, som jeg bruger til skriftlig eksamen, betragtes det så som snyd, hvis eksamensvagterne opdager det? Jeg er jo ikke på internettet, jeg har bare gemt nogle sider derfra. -
RELIGIONS RÅD
ForumindlægHej alle! Jeg skal til religions-eksamen her på mandag, og i forbindelse med det ville jeg spørge om I derude havde nogle gode fif, råd og tricks? Til at stige i karakter, og ja jeg ved selvfølgelig godt det basale: være inde i stoffet, perspektivere osv. Er der andet man kan gøre?? -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvordan man udregner karakteren når et fag som fysik A består af både mundtlig og skriftlig eksamen. Hvad sker der, hvis man består den skriftlige men dumper den mundtlige? Har man så bestået faget hvis gennemsnittet er over 02 -
En lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
Strålegang
ForumindlægHej! Vi har fået en opgave for, som vi er gået lidt fast i :/ Så ville høre om i ikke kunne give nogle hints til hvordan man laver skidtet :) Det er opgave 6 strålegang i dette sæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/2007-7-1.pdf Mvh. Klas -
synopse i dansk?
Forumindlæghej folkens, jeg skal snart op til mundtlig eksame og jeg har trukket tekst fra det moderne gennembrud. Kan i evt. komme emd nogle gode råd til forberedelse, præsentation og måske ligge nogle links.
