Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 16221 til 16240 af 27855
  • Almen studieforberedelse (AT)

    Forumindlæg
    Hej ALLE Som de fleste af jer nok ved, så er AT-emnet i år mad og mennesker. Jeg har valgt at skrive om mediernes magt på spiseforstyrrelser i fagene samfundsfag B og psykologi C. Mangler noget inspiration til en problemformulering og underspørgsmål? Har I gode ideer :-)?
  • Kampen for det gode liv - Emne, hvad synes I??

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til årsprøve i AT i juni og vores overemne er "Kampen for det gode liv" Min tanke er, at jeg vil kombinere religion og samfundsfag og have om abort. Hvad synes I om det? Er det en god idé med lige præcis de fag? På forhånd tak for jeres respons :)
  • AT - Kampen for det gode liv.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at skrive AT som har det overordnet emne: Kampen for det gode liv. Jeg har valgt at kombinere Samfundsfag A og Religion C med fokus på Jehovas Vidner. Men hvordan vil en god problemstilling samt problemformulering lyde?
  • Emne om meneskettigheder

    Forumindlæg
    Hej, nogen der kan hjælpe mig med samfundsfag? Jeg skal redegøre for menneskerettighedernes historiske oprindelse og idegrundlag. jeg har søgt på nettet i et godt stykke tid nu, men kan ikke finde svaret. kan kun finde, hvad mennesket har ret til. håber nogen der kan hjælpe mig. Mange tak på ...
  • HJÆLP TIL PROBLEMFORMULERING !!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med et AT forløb hvor samfundsfag b og dansk a indgår. Jeg skal analysere et afsnit fra "ekstrem fed" men jeg har ingen idé til min problemformulering. Er der nogen der kan hjælpe?
  • please hjælp! skal bruge svar hurtigt.

    Forumindlæg
    Jeg skal i en opgave komme med samfundsfaglige eksempler på grænsesøgende adfærd i det senmoderne samfund. Men er lidt i tvivl om hvad der præsic menes her? :/ Er det grænsesøgende som i oprørsk adfærd, men det er vel ikke kun i det senmoderne samfund?? Fortabt! Håber der er en venlig sjæl der...
  • Aktuel politik idag, Eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til samfundsfag eksamen imorgen, og jeg har simpelthen ikke lige et overblik over, hvad der har været på den politiske eller mediernes dagsorden i den seneste tid. Hvad sker der i dansk (evt. europæisk) politik for tiden? Hvad tror I vil være relevant at opsummere til eksamen? Så ma...
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle sammen håber der er nogle som kan hjælpe mig med dette :) 1: Hvad er fordele og ulemper ved at avende den psykoanalytisk læsestategi 2: hvilke fordele og ulpemer er der ved at anvende den kvantitative og den kvalitative motode i samfundsfag? På forhånd tak for hjælpen :)
  • metode i biologi

    Forumindlæg
    Halløj derude. Jeg skal til AT eksamen her d. 10/6 og jeg skriver i samfundsfag og biologi. Jeg har lidt problemer med metoden i biologi. Når man insalmler information igennem bøger og på nettet, hvilken metode bruger man så? Er det bare redegørelse, eller er jeg helt galt på den?
  • metodiske overjelser

    Forumindlæg
    Hej SP, Jeg sidder med samfundsfag årsprøve. Skal skrive en synopsis til i morgen, og har et lille spørgsmål. Hvad betyder "metodiske overvejelser" ? Kan godt være det er et smule dumt spørgsmål, men vil helst være sikker på jeg skriver det rigtige. :-)
  • Hjælp til metode og teori i AT

    Forumindlæg
    Jeg skal til AT-eksamen mandag d. 23, og kunne helt vildt godt tænke mig noget hjælp til metode og teori. Jeg har fagene dansk og samfundsfag. Hvis der sidder en lektiehjælper som er hammergod til det, vil jeg meget gerne høre fra dig, enten her eller på mail: [email protected] :)
  • Nogen der vil kigge på min synopsis???

    Forumindlæg
    Jeg skal op i samfundsfag b i morgen, derfor har jeg brug for en til at kigge på min synopsis. hvis i ønsker at se mine materialer, så sætte jeg dem gerne op. Og lige en anden ting: Er der forskel på problemstilling og problemformulering? På forhånd mange tak.
  • Nye bilag

    Forumindlæg
    Hej Kort spørgsmål: nogen der ved om man må tage nye bilag med indtil eksamen, som man ikke har præsenteret i den synopsis man afleverede? I dette tilfælde er det data til samfundsfag, altså noget som er nødvendigt til min kvantitive metode. Mvh Frederik
  • Molins model Dansk Folkeparti

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der kan hjælpe :)? Skal op i mundtlig samfundsfag i morgen. Jeg sidder og kæmper med DF og deres sucess med Eu valget. Er der nogen der kan hjælpe med evt. at tage brug i molins model? Mvh. Frederik
  • Emne til tabel

    Forumindlæg
    Hej Folkens Nogle der kan hjælpe mig med at finde en relevant tabel at snakke om til Samfundsfag. Jeg har søgt rundt omkring og jeg kunne intet finde... Det skal være et emne som jeg skal kunne lave en tabel om samt en tekst. Tabellen skal være relevant i forhold til emnet. Tak på forhånd....
  • oplysning

    Forumindlæg
    hey sider og laver forklare begreber i samfundsfag og er kommet til ordet "oplysning" men har ingen ide om hvad det er, og kunne heller ikke finde noget på internettet. så ville høre om nogen af jer kunne forklare mig hvad det er eller henvise til en side som kan:) på forhånd tak:)
  • Akademisering af folketinget

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal skrive en opgave i samfundsfag om akademisering af folketinget, hvor jeg skal indrage både deltagelses- og konkurrencedemokrati. Udfra de to vinkler skal jeg komme fordele og ulemper ved akademisering af Folketinget. Håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig ! På forhånd m...
  • Kan matematik bruges som redskabsfag?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har overvejet at vælge Samfundsfag A & Matematik B. Jeg har lige snakket med en matematik faglærer, og hun mente, at Matematik B godt kunne bruges som et redskabsfag. Jeg er bare usikker, om det er okay? Mvh. Mikkel Petersen.
  • Lektiehjælp tilbydes - folkeskolen

    Forumindlæg
    Jeg tilbyder lektiehjælp i fagene fysisk, matematik og samfundsfag på folkeskoleniveau. Jeg har netop afsluttet gymnasiet og lektiehjælpen kan foregå i Århus og omegn. Pris aftales. Send gerne en personlig besked.
  • hjælp mig jeg skal fremlægge

    Forumindlæg
    Hej jeg skal fremlægge samfundsfag jeg har fået spørgsmål.. Det handler om partier. Jeg har om venstre. spørgsmål nr. parties mandatfordeling for venstre med forklaring. spørgsmål nr.2 venstre og deres samarbejdesrelationer håber i kan hjælpe mig please og tak på forhånd,,,