Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 16241 til 16260 af 32822
-
Indledning til SSO i mat
ForumindlægJeg skriver stor opgave om Algebra - helt præcist "algebraiske strukturer og afbildninger mellem disse".Jeg skal nu til at skrive indledningen, og er lidt i tvivl om hvad denne egentligt skal indholde? Skal man skrive et kort resume af algebraens historie, og derefter hvorfor man har va... -
Plan og ligning
ForumindlægJeg er meget i tvivl om jeg har gjort det her rigtig. Nogen der kan fortælle med fremgangsmåden? -
medianer?
ForumindlægHey... nogen der kan fortælle hvordan man kan udregne medianernes skræringspunkt?? -
cos, sin hvor kommer det fra ?
ForumindlægHey har tænkt over hvordan man egentligt har fundet frem til funktionerne cos og sin og hvordan lyder forskriften....hvor stammer det fra ? Håber der nogle der kan svare eller henvise til nogle sider eller ligende mange tak -
Skifte studieretning-Hjælp søges :)
ForumindlægHejsa :) Kender nogle af jer reglerne for at skifte studieretning? Jeg starter på HTX til august, og har oprindeligt valgt biotek-mat linien. Jeg har så fundet ud af, at jeg kan få flere af mine yndlings fag (altså dem jeg skal bruge) på fysik-mat linien. Tror I, at det kan lade sig gøre? Nor... -
Enhedscirkel
ForumindlægEr der nogen der kan forklare enhedscirklen, og hvordan den muligvis kan forklares til en mundtlig eksamen? Tak på forhånd :-) -
Stærkt dæmpet svingning
ForumindlægHvordan ved man, om den regression, man har lavet på et datasæt for en formodet stærkt dæmpet svingning, rent faktisk er en forskrift for en stærkt dæmpet svingning? -
SRP lineære reg....
ForumindlægHej folkens håber i kan hjælpe mig hurtig med at svare på hvad n og i står for i lineære reg... Og så er det der mærkelig tegn som jeg ikke lige kan huske betyder... ∑ det her tegn og så står oven over det og ned under er der angivet i=1 Hvad skal det sige ... Skal nemlig bevise lineæ... -
Binomialfordeling hvad er det?
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med en matamatik opgave hvor der står at man ska give en grundig forklaring på hvad binomialfordeling er.Hvis der nogen der gider og give en svar på det vil jeg være meget glad.mvh. Malene -
srp
Forumindlæg -
Ekspotentialfunktioner
ForumindlægEn ekspotentialfunktion er givet ved formlen y(x)=b*ax Hvor b angiver skæringen af y-aksen ved x=o Hvorfor må b ikke være negativ? Det ville give os en ekspotentialfunktion som er en spejling af den samme ekspotentialfunktion bare "over" x-aksen i stedet for "under" den -
Chi-i-anden samt T- og F-fordelingen
ForumindlægEr der nogen, som kan hjælpe mig med at forstå følgende: Chi-i-anden samt T- og F-fordelingen. T-fordelingen vil jeg anvende til at kunne sige noget om en fordeling udfra en stikprøve, f.eks. middelværdien i en stikprøven svarer til middelværdien i populationen. χ2 - fordelingen vil... -
Hjælp til SWOT på Hjem-IS
ForumindlægHejVi ska snart op og forsvare vores afsætnings projekt på 3. år - af svage sider har vi kun "Ukendt koncept i Australien" og af trusler kun "Mange konkurrenter (28 i australien)"Hvad har i ellers af forslag til trusler/svage sider?Men ja - ideen var eksport af Hjem-IS koncept... -
Akut - AT Metoder Dansk/engelsk
ForumindlægSidder fast på dette spørgsmål: • Hvad fokuserer de humanistiske fag på? ved ikke helt hvad jeg skal fylde på da jeg er blevet lidt forvirret af andre spørgsmål altså dækker de humanistiske fag bare over at Fortolke og analysere eller er der mere? -
Litterære perioder
ForumindlægHey!Jeg er ret ny herinde, så jeg håber, at jeg gør dette rigtigt.Jeg skal til årsprøve i dansk, så jeg ville høre om der var nogen, der kunne gøre rede for nogle litterære perioder. Bare hvad der kendetegner dem, årstal osv. Det er primært Barokken, Romantikken, Oplysningstiden, Renæssancen og Æ... -
Kloge ord
ForumindlægHej..Skal op den 13. juni(1. g), og har styr på mit C-nievau stof..Så jeg vil spørge, hvad i kan anbefale man supplerer med... Fx noget på A-nievau..Har i nogle hjemmesider eller links, vil dette også være helt kanon..Mit pensum: Fysiologi, Sexologi, Økologi, Neorobiologi, (Mad)..Takker.. -
Kan man gå op i bio anden gang?
ForumindlægJeg var oppe i bio for et par dage siden, og det gik ikke lige efter mit hoved, jeg fik 6, hvilket ikke er det fedeste!Jeg har hørt noget om at man kan gå op i bio igen i 2g, altså at få en "ommer". Men passer det? Og hvis det gør, hvordan sker det så, bliver jeg bare selvstuderende, el... -
Hvad betyder det her ???
ForumindlægPerspektiverer- benytterarbejds- og betragtnings-metoder fra andre fag, skaber helhed -
Har i analysemodellen fremme ved dansk eksamen??
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål hovedsageligt til dem som fik 13-tallet i mundtlig dansk, men også dem som fik 11.(FOLKESKOLE)Spørgsmålet lyder: Havde i analysemodellen fremme ved eksaminationen???Håber nogen kan hjælpe...På forhånd TAK...//Therackoo -
Hjælp til mat?
ForumindlægJeg står med en opgave, som lyder: Grafen for funktionen f(x) = 3x2 - 12x + 9 er en parabel. Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt. Ved ikke helt hvordan jeg bærer mig ad, så lidt hjælp ville gøre godt? P.S. Jeg arbejder på n-spire :)
