Søgning på: analyse william. Resultater: 16261 til 16280 af 24034
  • velfærdsreformer i Danmark

    Forumindlæg
    Hej derude, jeg er i gang med SRP og søger svar på hvilke velfærdsreformer der er blevet indført i Danmark.. Jeg skal nemlig analysere reformer af velfærdsmodellerne i USA og Danmark.. Jeg har ledt overalt synes jeg, dog uden resultater.. På forhånd, mange tak. Mvh.
  • Fortæller typer

    Forumindlæg
    Hey SP. Jeg er ved at analysere Angst af Tove Ditlevsen og jeg kan simpelhen ikke huske hvilken type fortæller der findes, så hvis nogen kan hjælpe må de gerne det :D
  • Problemformulering!

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle der kan rette min problemformulering? Jeg har valgt at skrive om genren: Lyrik. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med nogle af Adam Oehlenschlägers digte. Derigennem ville jeg analysere og fortolke digtet og sætte det i perspektiv som placerer den litteraturhistorisk.
  • fortiden bløder igennem???

    Forumindlæg
    "(...)der er sket for mange ting her, og fortiden bløder igennem(...)" Hej, kalder man udtrykket "fortiden bløder igennem" noget bestemt? Hvis man fx er i gang med at analysere en tekst, og man læser dette, kunne man sætte ord på, hvad forfatteren prøver på, eller betyder det...
  • hvem er afsenderen?

    Forumindlæg
    Hej allesammen Håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg skal lave en lave en analyse i religion om syndefaldsmyten og er pludselig blevet i tvivl om afsenderen? Myten er jo fra første mosesbog, er det så ikke Moses der er afsenderen? Der står nemlig ikke noget andet.
  • Dansk - Hjælppppp

    Forumindlæg
    Hej jeg vil gerne bede om jeres hjælp til at finde en god teskt eller et godt citat, som viser "kubisme". Jeg skal nemlig analyserer den, og det ville derfor være super rart hvis, der var nogle der kendte sådanne tekster. :)
  • Jomfruen i fugleham!

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en analyse og fortolkning af Tryllevisen Jomfruen i fugleham. Nogle der har nogle gode noter hertil? Har desværre brugt mine sidste point, så kan ikke hente en opgave. Håber det er nogle der vil hjælpe. Tak på forhånd.
  • Pia Juul Elverdams Å fortolkning

    Forumindlæg
    Pia Juul - Elverdams Å.. en meget kort novelle som ska analyseres og fortolkes,(kan findes på nettet) Har svært ved at forstå den :( Nogen der kan hjælpe?? evt. give nogle forslag?
  • Find tekster?

    Forumindlæg
    Hej mangler følgende tekster til en analyse "identitet" "ungdom" "narcissisme" samt 2 teoretiske tekster af: Erik mader eller Peter thiest Jeg har desværre ikke mere information end dette. Det hele skulle gerne være inde for samme stil.
  • Folkeevægelsen mod EU

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere de 4 danske forbehold i forhold til Folkebevægelsen mod EU, men jeg kan simpelthen ikke finde noget om det rigtigt nogen steder. Og det eneste jeg selv ved er at de er glad for forbeholdet omkring militær. Nogen der kan hjælpe??
  • 1 G opgave

    Forumindlæg
    Hey! Jeg skal skrive en 1.G's opgave, Dansk/Historie, jeg har valgt dansk, men jeg kunne godt tænke mig at høre jer, om i kender en super god roman, som ville være genial og lave en analyse udfra? Mange Hilsner Nathalie :)
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal lave en analyse af en konklusion , Jeg skal finde ud af om den er dårligt i forhold til sprog og / eller indhold eller godt i forhold til sprog og / eller indhold. Problemet er at jeg har faktisk læst den mange gang men jeg kan ikke finde ud af om den er godt eller dårligt. ...
  • Fortæller

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder midt i en analyse af 'Clara's Day' og harbrug for hjælp til en engelsk definition af en 3.personsfortæller, som ikke íkke er altvidende, men kun har indbli i én persons tanker, følelser, etc..
  • Adam og Eva???

    Forumindlæg
    Hey folkens Jeg skal til at analyser teksten der hedder Adam og Eva Af Dario Fo, men det ser ud til at jeg ikke helt har forstået teksten derfor vil jeg høre om der evt. er nogen som har læst den eller skrevet om den..? det haster ...
  • Månelandingen i forhold til Cubakrisen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at analysere månelandingen 1969's betydning i den kolde krig. - Jeg har fået at vide at jeg skal indrage Cubakrisen 1962 i dette, men kan umiddelbart ikke se hvordan jeg skal kæde disse to ting sammen. På forhånd tak :)
  • Gået i stå :(

    Forumindlæg
    Jeg er ved at analysere billedet : Venus' fødsel og er gået totalt i stå. Jeg kan ikke finde ud af hvad vestenvinden skal repræsentere eller hvad kvinden til højre skal :( Arg, nogen der har nogle gode input? Så i fantastiske.
  • Månelandingen 1969.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at analysere månelandingen 1969's betydning i den kolde krig. - Jeg har fået at vide at jeg skal indrage Cubakrisen 1962 i dette, men kan umiddelbart ikke se hvordan jeg skal kæde disse to ting sammen. På forhånd tak :)
  • 2g opgave :(

    Forumindlæg
    Hej alle gode mennesker:) Jeg er ved at lave en analyse til dansk/historie opgave. Og jeg har læst novellen "Les Quatre Diables" (de 4 djævle) men nu står jeg fast, skal beskrive hvad det stille eksistens er. Nogen der vil hjælpe?! Pleease??!
  • Film af Helle Helle - mangler tekst

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave en analyse af Helle Helle: Film, og i min tekst mangler der nogle linier. Har linie 32, der slutter med: og den lyd, hun råbte. Så er det næste: i stolerygggen foran sig. En der kunne fortælle mig, hvad der skal stå der imellem?
  • Masseprocent af H2O

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg tænkte på om jeg kunne få hjælp til denne opgave: Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2 2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse % Fe. Beregn masseprocenten af H2O i pulveret. På forhånd tak.