Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16281 til 16300 af 23684
-
Noter til Grundtvig
ForumindlægHey. Er der en der harn nogle noter til Grundtvigs salme "Den signede dag med fryd vi ser" , så modtages de med kyshånd. Jeg synes den er svær at analysere og da det er en del af pensum er det nok meget smart bare at forstå lidt. :) -
Hvad hedder jeg-fortæller på tysk?
ForumindlægJeg er i gang med, at analysere en svær tysk tekst. Men jeg ved ikke, hvordan man siger jeg-fortæller på tysk. Er der nogen af jer der ved, hvordan man siger jeg-fortæller på tysk? Tak på forhånd : - ) -
Rødhætte
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at lave en analyse af "Rødhætte" til min mundtlig dansk afgangsprøve. Er det nogen der kan hjælpe med, hvad moralen i "Rødhætte" er? Og hvad man kan perspektivere til? Håber i kan hjælpe mig og på forhånd tak! :-) Vh Anna, 9. klasse -
billedsprog eller metafor?
Forumindlægjeg er ved at analysere en tale og kom lige lidt i tvivl om noget. "Hvad Amerika er smager nu af noget ubetydeligt i forhold til, hvad vi har smagt i snesevis af år". er dette en metafor, billedsprog eller?? håber nogen kan hjælpe? -
Statistisk acceptabel
ForumindlægHej håber på lidt hjælp En juice analyseres for indholdet af jern med følgende resultat: Fe mg/100g: 0,485 0,498 0,491 0,496 0,553 0,505 1) Er alle resultater statistisk acceptable? 2) Er indholdet lavere end deklarationen på 0,50 mg/100 g -
Molins adfærdsmodellen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal finde en artikel og analyser den ud fra molins adfærdsmodellen, men jeg ledt over alt på nettet, men kan simelpthen ikke finde en artikel der passer til. Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe, fordi jeg har vikrelig brug for hjælpen. PLEASE HJÆLP Tak på forhånd... -
Molins adfærdsmodellen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal finde en artikel og analyser den ud fra molins adfærdsmodellen, men jeg ledt over alt på nettet, men kan simelpthen ikke finde en artikel der passer til. Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe, fordi jeg har vikrelig brug for hjælpen. Tak på forhånd. -
Teksten Leute af Gina Ruck-Pauquet
ForumindlægHej. Jeg ville bare høre, om der var nogle herinde der havde læst teksten "Leute" af Gina Ruck-Pauquet, da jeg har en smule svært ved at fortolke eller analysere teksten med henblik på et overordnet emne. Håber der er nogle der kan hjælpe! -
Engelsk A - studentereksamen
ForumindlægHej Er der nogle der kort kan forklare mig hvordan eksamen på STX i mundtlig engelsk foregår? Har I nogle gode links til analysemetoder ol., da jeg kan forestille mig, at man skal analysere en tekst? Hvis det så også er tilfældet, skal man så perspektivere til andre tekster og i så fald, hvilke?... -
Symbolik på glas
ForumindlægHej alle sammen. jeg sidder lige med en novelle jeg skal analyse (dansk eksamen) jeg mangler dog lidt hjælp. Nogle der kan hjælpe mig med hvad ting i glas kan betyde altså dens symbol? :) -
hjælpemidler til dansk mundtlig eksamen??
ForumindlægHeej alle derude ! Jeg har et meget vigtigt spørgsmål om den mundlige dansk-eksamen ! hvad må man have med ?? når jeg tænker på at man skal sidde og forberede sig i 40 minutter ! Må man kun have de forskellige analyse modeller eller også egne noter ?? er meget i tvivl... -
Titel forståelse
ForumindlægHej. Jeg skal analyser teksten: Der Froschkönig oder der eiserne Henrich også bedre kendt som Frøkongen eller jernhenrik af Brøderne Grimm Problemet er at jeg ikke fortstår hvad titlen skal betyde i forhold til teksten. Er der nogen som kan hjælpe mig med det ? :) -
Tv-reklame - reklamespørgsmål.
ForumindlægJeg ville høre om der var nogle der kunne forklare begreber REKLAMESPOT, da jeg ikke selv er indforstået med det. Jeg skal svare på '' hvad gøre reklamespottet specielt eller anderledes?'' Jeg skal analysere en reklame (sydbank tv-reklame) Så reklamespot anyone? -
Dansk mundtlig eksamen imorgen!!!!!
ForumindlægHej. Er der nogen af jer der kan hjælpe mig? Er virkelig på skideren, skal op i dansk mundtlig imorgen, og kan bare ikke finde ud af det. Jeg skal analysere en novelle af Kim fupz Aakaeson " løven" - Håber der er nogle der kan hjælpe mig.. -
Kortprosa - hjælp
ForumindlægHej :D - er der nogen der ligger inde med analyser eller generel information om kortprosa teksterne: Hans Otto Jørgensen "Han der lige..." og Peter Seeberg "Meddelelse til de ankommende passagerer" Det ville hjælpe rigtig meget :D på for hånd tak (: -
Et dukkehjem
ForumindlægHej med jer ;) Sidder lige med en mundtlig dansk årsprøve til imorgen, jeg har analyseret og fortolket "Et dukkehjem" af Henrik Ibsen, men har en del problemer med at finde en perspektivtekst. Perspektivteksten skal være fra det moderne gennembrud. Nogen der har nogle gode ideer? På fo... -
Darwin/engelsk
ForumindlægHej alle. Jeg har lige et spørgsmål. Hvis jeg i AT har søgt at undersøge om Darwins tipoldebarn i et af hendes digte formår at beskrive Charles Darwins metode vha. analyse af digtet, hvilken metode er så anvendt; den biografiske, nykritiske, sociologiske eller ideologikritiske? -
Chicken Dansk FSA
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har om Chicken i DANSK FSA, og skal analysere den og perspektivere den. Jeg har læst på DR at den er udgivet i 1987, og et andet sted 1993. Nogle der ved hvornår den er udgivet. Hvad for en novelle er det hvis det er sidst i 80erne? Det er jo ikke en 90er novelle så?? På for... -
SRP - Sting rapport
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive SRP om bassisten/sangskriveren Sting. Jeg har fagene musik og engelsk og jeg tænkte på om der var nogle der lagde inde med noget omkring ham. Det kan være en ide, opgave eller tekster der kan analyseres. -
Har virkelig brug for hjælp til en aflevering
ForumindlægJeg skal analysere nogle noveller og noget med noget tekstanalyse, hvor jeg blandt andet skal perspektiver, bruge fortolkning og epik. Hvad betyder disse og hvordan skal jeg lige gøre? Har prøvet at google det og jeg får en forklaring jeg heller ikke forstår. Er der nogle der vil hjælpe?
