Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 16301 til 16320 af 40685
-
Begreber
ForumindlægEr der nogen der forklare: - Menneskeopfattelse - Gudsopfattelse i de tre monoteistiske religioner: Jødedom, Islam, Kristendom, ganske kortfattet? Derudover hvad der forstås ved "enhedstanken". På forhånd tak. -
èt spørgsmål!
ForumindlægHvordan adskilte nazismen sig fra andre (demokratiske) partier og organisationer. Inddrag her begreber som førerprincippet, socialdarwinisme, religion, militarisme og ungdomsoprør. Her må jeg lige melde pas og håber derfor på lidt hjælp! -
Grundbegreber
ForumindlægHey.. Hvilke grundbegreber forudsætter det at man skal kunne i disse 4 religioner, for at få en god karakter (9,10,11,13): Kristendom Buddisme Humanisme Mange Tak ! og også islam. -
Jeg vil gerne sige..
ForumindlægTAK! Til alle dem der har lavet mine matematik og tysk afleveringer, og alle dem der har lagt gennemgange til Dansk, religion og old ud! Haha, tak! Jeg er student, og besøger nok aldrig denne side igen :D YEAH!! Takker.. -
Trickster
ForumindlægVi har i forbindelse med prærieindianernes religion, talt en del om tricksterskikkelsen.. Men den eneste perspektivering jeg kan komme på, er Loke og måske slangen i paradis.. Er der nogen der kender andre?? -
Hjælp til sætning!
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at oversætte følgene sætning: Alle de adspurgte kvinders religion afspejler sig i deres identitet. Tørklædet som er et religiøst tegn, har en stor betydning for dem. Tak på forhånd!! -
diskrimination i grundloven
Forumindlæghej.. hvad står der helt præcis i grundloven om diskrimination. er det kun ulovligt iforhold til køn, race, religion osv. eller kan det også være ulovligt i forhold til andre ting ved udseenet? -
karakter ny skala
ForumindlægHej jeg har set de link i har lagt ud af karakterudregning på ny HF skala! Men der er jo hverken religion eller kemi c på! Er der ikke en rigtig side hvor man kan udfylde ud fra ny HF skala? -
Hvordan?
ForumindlægHej med jer! Jeg skal i gang med at lave en AT-synopsis med fagene biologi og religion, men jeg er ikke klar over hvordan metoderne skal laves? I gør mig virkelig en tjeneste, hvis I hjælper mig med det. På forhånd tak. -
Nytte etik og pligt etik
ForumindlægJeg skal op i AT på torsdag i biologi og religion. Er der nogen som har nogle rigtig gode noter til nytte etik og pligt etik og meget gerne om stamceller, da det er mit emne tak -
Analyse af salme
ForumindlægHejsa, har nogle af jer evt. en model til at analysere en salme i religion? eller evt. en analyse af en salme I har lavet, som jeg kan bruge som skabelon? tak på forhånd :) -
Forslag til Eksamensprojekt?
ForumindlægHej Har I nogle forslag til hvad jeg kan skrive om i min EP ( eksamensprojekt) på hf? Jeg har overvejet at skrive i historie og religion, men samfundsfag og engelsk/dansk er også en mulighed... På forhånd tak -
NOTER TIL SKABELSEN.
ForumindlægHej mennesker. Er der nogle af jer der TILFÆLDIGVIS ligger inde med noter fra bogen "Tre Religioner 1 Skabelsen" Hvis I gør, vil I så ikke være nogle skattere at sende dem? -
So sad. :(
ForumindlægIm sad that cowards blow up random people in Pakistan. What a distortion of a beautiful religion...... :( -
Islam ekspansion
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med disse spørgsmål og eventuelle kilder? Hvad var drivkraften for den islamiske ekspansion efter Muhammeds død? Var der indre modsætninger? Hvordan tog religion form? -
Produkt I Kristendom om integration i DK
ForumindlægHej mig om min gruppe har et problem da vi ikke kan finde på et produkt vores overemne er Religions betydning og vores underemne er Integration i DK håber i kan hjælpe -
HJÆLP HURTIGT :-)
Forumindlæghej folkens skal fremlægge imorgen i religion. Jeg skal fremlægge om symboler, hvor jeg skal skrive den kristne betydning og den universale betydning Symbol: Vand og barnedåb PLEAS HJÆLP..... -
KRISTNE SYMBOLER
Forumindlæghej folkens skal fremlægge imorgen i religion. Jeg skal fremlægge om symboler, hvor jeg skal skrive den kristne betydning og den universale betydning Symbol: Vand og barnedåb PLEAS HJÆLP..... -
ISLAM-HASTER!
ForumindlægHej Alle jeg har religions projekt om kvindens stilling i Islam. Det eneste jeg mangler er et diskussion emne!!!!!!! håber i kan hjælpe, skal sende opgaven i dag inden 24:00!!!! -
Klaus Rifbjerg San Fermin
ForumindlægEr der nogle som har læst "san fermin" af Klaus Rifbjerg? Har brug for til hjælp til to spørgsmål! Hvad er novellens temaer i relation til den politiske kontekst og til seksualiteten og religionen? og hvad vil I sige at kompositionen i novellen er?
