Søgning på: analyse william. Resultater: 16361 til 16380 af 24034
  • Mælk - Simon Fruelund

    Forumindlæg
    Jeg har fået denne opgave at skulle analysere og fortolke denne tekst "mælk" af Simon Fruelund. Er der nogle der kan hjælpe mig? jeg skal bl.a. fokusere på hans forhold til andre mennesker.
  • Hjælp til Stata

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med mit kandidatspeciale og har brug for hjælp til de statistiske analyser i Stata. Det handler om håndtering af missings, sammenligninger, effektstørrelser og regression. Timeløn aftales inden møde. Mødested Aarhus/Midtjylland. Skriv hvis du kan hjælpe!
  • Dio om Palæstina konflikten

    Forumindlæg
    Denne opgave omhandler palæstina konflikten jeg har redegjort for den historiske baggrud og derefter analyseret den via romanen mademe terror og sidste har jeg diskuteret hvordan man mellem alle de aftaler der er blevet lavet finder frem til en løsning på konflikten
  • Den fattige piges sang ved vuggen

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og skal lave en analyse af "Den fattige piges sang ved vuggen". Jeg har lidt problemer med den, er der nogen, der har arbejdet med den før, og som kan sende lidt inspiration til at komme igang?
  • Lille spørgsmål :)

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en retorisk analyse. Kan nedenstående sætning godt være en anafor? :) fx ''Det er...'' - ''Det er...'' - ''Det er...''
  • Unser Eduard

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til en analyse ud fra disse spørgsmål til novellen "Unser Eduard" af Paul Schallück: 1. Hvordan beskriver personerne om Eduard og hans egenskaber? 2. Hvordan forklarer de om hans selvmord? 3. Hvorfor er beskrivelserne om Eduard så forskellige? Hvem af dem har ret? Tak...
  • Hvordan refererer jeg til citater på engelsk?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en analyse og fortolkning af en text, og har en del citater fra teksten, som jeg skal indsætte i min stil. Mit spørgsmål er så, hvordan refererer jeg til disse citater? Hvad står [p. 16, 1.22] fx for? På forhånd tak, Liselotte
  • Novelle: Experiment af Sibylle Berg?

    Forumindlæg
    Ligger nogle af jer inde med analyse/noter til novellen Experiment af Sibylle Berg? Skal skrive om den i AT i forhold til identitetsdannelse.. Så håber nogle af jer ligger inde med nogle guldkorn jeg lige kan få :)
  • SDS-PAGE - Haster!!!

    Forumindlæg
    Nogen der kan finde ud af hvordan man laver en analyse af SDS-Page, jeg har vedhæftet, hvad der skal findes, men jeg ved sgu ikke lige hvordan man måler de ting, da jeg aldrig nogensinde har lavet sådan en opgave før. Tak på forhånd hvis I kan hjælpe.
  • Hjælp -

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg skriver om "Lord of the flies" i SRP engelsk og dans. Jeg vil lave en analyse og fortolkning, men mit ene problem er jeg skal have noget mere dansk fagligt ind under .. nogen der har en idé? - er helt på bar bund :(
  • Filosofi og historie

    Forumindlæg
    Hej, jeg har svært ved at se, hvordan filosofi og historie komplimentere hinanden. Mit AT projekt handler og marxisme versus det kapitalistiske samfund i 1800-tallet, hvor jeg analysere "Det kommunistiske manifest" med udgangspunkt i politisk filosofi.
  • analysering af tjediegradsfunktionen

    Forumindlæg
    hej. jeg skal løse denne opgave, men har meget svært ved det, er der nogen der vil hjælpe mig? niveauet er c på hhx. på forhånd tak! (: opgaven lyder som nedenstående: Du skal analysere tjediegradsfunktionen: f(x) = x3 - x2 - 4x + 4
  • Logistik - lager- og distributionsstyring

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave i logistik og har lidt problemer. Jeg skal analysere og vurdere logistiken i en virksomhed med fokus på lager- og distributionsstyring. Nogen der kan give forslag til hvad jeg kan inddrage? PÅ forhånd tak..
  • Musik: Hva gør vi nu lille du?

    Forumindlæg
    hej er der nogen der ligger inde med en analyse af sangen Gasolin' - hva gør vi nu lille du? kunne være super fedt, min gruppe har bailet mig de 2 af dem kommer aldrig og så jeg er alene til mit musikprojekt.
  • DET HASTER!:d

    Forumindlæg
    heey alle sammen :D Er der nogel som vil sende mig nogle digte, som er analyseret? Da jeg skal til prøve på mandag og jeg er nemlig ikke så good til Dansk:D? Håber i kan hjælp , :D? hvis i kan hjælp så send til [email protected]
  • studieretningsprojekt i samf og dansk

    Forumindlæg
    Hej Jeg overvejer at skrive studeretningsprojekt i samfundfag og dansk, mere specifikt om det postmoderne menneske.. er der nogle der har nogle ideer til hvilke noveller eller romaner, der vil være gode at analysere´og fortolke i forbindelse med emnet? på forhånd tak :)
  • Besjæling af ting - hvorfor?

    Forumindlæg
    Hej derude, Jeg har læst en tekst, som jeg skal analysere. Heri fremkommer nogle besjælinger af ting, men hvilket sprogligt virkemiddel giver det? Altså hvorfor gøre det? Hvilket indtryk får læseren af det? På forhånd tak!
  • Nogen der vil læse min opgave?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Vilel høre om der ikke var en venlig sjæl, der måske havde lyst til at læse min analyse og fortolkning af Stefan Andres' "Tørdokken" igennem? på forhånd tusind tak :-)
  • Er lidt nervøs - Danskopgaven 2.g

    Forumindlæg
    Jeg sidder her og er igang med at løse nogle noveller dre skal analyseres i forbindelse med min danskopgave i 2.g. Hvor man noveller burde jeg vælge? Jeg har om det moderne gennembrud og Henrik pontoppidan! Har i forslag til en problemformulering?
  • "Springeren" af Johannes V. Jensen

    Forumindlæg
    Hej,.. Er der ikke nogen derude som kan hjælpe med en analyse og fortolkning af "Srpingeren", som er skrevet af Johannes V. Jensen? Der skal derudover perspektiveres til "Dommedag på en torsdag" af Johannes Møllehave..? Håber der er nogen som kan hjælpe snarest! Haster nemlig!!