Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16361 til 16380 af 28854
  • trofiske niveauer

    Forumindlæg
    hej jeg har trukket eksamensspørgsmål i biologi B idag og håber på at få lidt hjælp med den redegørende del Gør rede for hvilke faktorer der har betydning for produktionen af biomasse på de forskellige trofiske niveauer i et økosystem. Håber der er nogen der kan hjælpe!
  • AT - Darwin og dansk

    Forumindlæg
    Hey . Jeg skal til AT eksamen på mandag , men jeg føler mig ret usikker på biologi delen , da jeg ikke er sikker på hvilken metoder jeg kan bruge , altså hvilken metoder brugte darwin og hvad er forskelen med dengang og nu ? På forhånd tak
  • EMU - mundtlig eks?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op til Biologi B mundtlig eksamen, men jeg kan ikke rigtig finde noget information omkring hvad man vurderes ud fra på EMUs hjemmeside, (ligesom man kan med de andre fags eksamener) og ville derfor høre om der er nogen her som kan linke? :)
  • Kvalitativ/Kvantitativ - tabel, figur?

    Forumindlæg
    Hey. Jeg er igang med AT og i biologi har jeg en figur, der sammenligner 2 DNA strenge - er det kvalitativ eller kvantitativ data? Derudover har jeg en tabel/figur over forskellige abearters DNA sekvenser + menneskets.. - er det kvalitativ eller kvantitativ data? Tak..
  • hvordan kan en fourenet sø genoprettes?

    Forumindlæg
    Håber på hurtig hjælp da jeg skal til biologi eksamen i morgen, og har 24 timer. Jeg har trukket spørgsmål om vandforurening, og et af dem lyder: hvordan kan en forurenet sø genoprettes? Nogle der ved noget om det? På forhånd 1000 tak.
  • Cellestrukturer

    Forumindlæg
    Hej! Hvad er en cellestruktur? Jeg er igang med en besvarelse af mine spørgsmål til biologi B eksamen, og har fået sppørgsmålet "• Vælg yderligere mindst 2 cellestrukturer og redegør for deres funktion", er en cellestrukturer f.eks. pro- og eukaryot celler?
  • Celledeling HJÆLP

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal op til eksamen i biologi C, og et af spørgsmålene lyder på: 1. Forklar hvordan celler i vækst deler sig. Er klar over normale celler deler sig ved mitosen, men celler i vækst? På forhånd tak!
  • Induktiv eller deduktiv?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, I faget biologi så har vi lavet observationer omkring genetik, f,eks. hvor mange der har blå øjne, hvem der kan lave tungerulning osv i familien og klassen. men så ville jeg bare spørge jer, skal jeg bruge den induktive eller deduktive? Eller kvantitative eller kvalitative? det h...
  • HJÆLP MIG TAK <3

    Forumindlæg
    Er det okay at bruge en af kameraternes notater til en 24 timers biologi eksamen? han var inde dagen før og fik et 10 tal, jeg harvalgt at tage hans noter og håbe på det bedste, er det lovligt? :i
  • Årsprøver!!!

    Forumindlæg
    Jeg har været oppe i 3 årsprøver, og mangler biologi eksamen. I årsprøverne har jeg fået -3, kommer jeg til at brug dem til noget!! og kan jeg tag vider til 2.g eller??? :S påhånd taak :D
  • bio. eksamen - hjælp

    Forumindlæg
    Hej er der nogen herinde, der kan hjælpe med at udplukke de "biologiske forhold" i denne artikel: http://infolink2003.elbo.dk/Naturvidenskab/dokumenter/doc/8459.pdf og nogen der ved hvordan en biologi fremlæggelse på stx B skal foregå?
  • Plantecellens og dyrecellens cellvæg

    Forumindlæg
    Hej. Jeg mangler i min biologi rapport at beskrive kort plantecellens og dyrecellens cellevæg. Jeg har læst lidt om det, men kan ikke rigtigt finde ud af at omformulere. er der nogle der kan hjælpe? MVH Kasper, 9. klasse.
  • Økosystemer

    Forumindlæg
    Hej. Har lige trukket Arktiske havøkosystemer til min eksamen i 3.g biologi a niveau. Er der nogen der Der ved noget om de dynamiske forhold, biologiske produktion og energistørmme i forhold til den grundlæggende opbygning af økosystemet.??
  • Fordøjelsen - hjælp

    Forumindlæg
    Hej med Jer! Jeg står og skal op og afslutte biologi C i morgen, og er tvivl om nogle ting. Er der evt. en der kan redegøre for fordøjelsen? evt. også forklare de tre hovednæringstoffer mhp fordøjelsen Ville være en kæmpe hjælp, og solen vil skinne ekstra meget på Jer. PFT - V
  • Heeeelp! Energi frigivning fra glukose

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har snart biologi C eksamen, og jeg sidder med et spørgsmål, om at jeg skal redegøre for, hvordan energi kan frigives fra glukose. Jeg kan virkelig ikke komme igang med det - kan i hjælpe? :)
  • Analyse af stress

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en synopsis og en analyse vedr. stress. Jeg skal kombinere psykologi samt biologi, og i den sammenhæng er jeg lidt i tvivl om hvilke problemformuleringer der vil være nærliggende at kigge på. Nogen med bud på hvad man kunne analysere indenfor dette felt? :)
  • Sammenhæng ml. proteinsyntesen og gensplejsning?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i biologi B i morgen tidlig og jeg har trukket emnet DNA, Proteinsyntese og gensplejsning. Ved godt hvordan de forskellige ting fungerer, men kan ikke se en sammenhæng imellem proteinsytese og gensplejsning ud over at de begge involvere DNA? please hjælp!
  • forbrænding af glukose

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg skal op i biologi eksamen på c niveau, og har fået en række spørgsmål som jeg kan forberede mig på. Jeg er dog gået i stå ved følgende spørgsmål: Gennemgå processen for forbrænding af glukose. Håber i kan hjælpe mig ! På forhånd tak! :-)
  • Økologi

    Forumindlæg
    Jeg har et spørgsmål i biologi, som jeg håber, der er nogen, som kan hjælpe med Det lyder sådan her: Angiv 2 abiotiske miljøfaktorer, der medvirker til nedbrydningen af bade på skovbunden, og forklar, hvordan hver af de 2 abiotiske miljøfaktorer påvirker nedbrydningen af blade.
  • beregning af plasmider osv.

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med noget resultatbehandling, hvor jeg skal beregne antal plasmider i en celle, og jeg trænger virkelig til hjælp ! ,s er der en, der kan finde ud af biologi og som vil hjælpe mig, da jeg sidder fast. Skriv til min indbakke så skriver jeg nærmere hvad opgaven går ud på Tak på...