Søgning på: tysk analyse. Resultater: 16381 til 16400 af 38620
-
Optakten til 1. Slesvigske Krig
ForumindlægHejsa. Tænkte om en måske kunne hjælpe mig med at få sat nogen ting på plads. Den 8. juli 1846, da Christian d. 8. modtog det åbne brev, der fastslog, at Kongeloven's kvindelige arvefølge også var gyldig for Slesvig og dele af Holsten, som den augustenborgske hertug Christian August ikke var ... -
Perspektivering (Nazismen) (den franske revolution)
ForumindlægHej, jeg skriver, da jeg tænkte på, hvad man kunne perspektivere til, når man arbejder med den nazistiske ideologi og Hitlers magtovertagelse? Og også hvad man kunne perspektivere til, hvis man arbejder med Den Franske Revolution? -
Günter Grass - Katz und Maus
ForumindlægNogen der har beskæftiget sig med Günter Grass' "Katz und Maus"? Jeg har bare et uddrag, som jeg tror er første kapitel? Sidder med den til eksamen og den er virkelig svær.. På forhånd tak for hjælpen :D -
1. Verdenskrig.
ForumindlægHej! Jeg har fået en opgave for hvor jeg skal fortælle om hvordan 1. verdenskrig sluttede. Jeg går i 8. klasse og jeg burde kunne fortælle om det i ca. 2 min. Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvordan den sluttede? Eeer der nogen der kan hjælpe? Det skal være færdigt til imorgen d. 11. Novembe... -
Selvstudie - hvilke karakterer gælder?
ForumindlægJeg går i 2.g og har lige fået privilegiet af at færdiggøre matematik A før tid, dvs. at jeg tager min matematik A eksamen i slutningen af 2.g. Men jeg er lidt usikker på hvilke karakterer der vil gælde. Er det udelukkende de to eksamenskarakterer? Eller kommer mine 2.g årskarakterer også til at ... -
Krimihistorie
ForumindlægJeg skal skrive en krimihistorie... Kan i give nogle bud på, hvad den skal handle om??? -
Terminsprøve!
ForumindlægHey allesammen, jeg skal til terminsprøve, og går i 8. Klasse. Er ret nervøs for har ikke rigtig noget selvtillid omkring det. Og jeg får for det meste 7 i dansk (desværre også nogen gange 4). Men matematik får jeg kun 12! Heldigvis.... -
National-sozialistiche Deutsche
ForumindlægHvad stod NSDAP for-hvad var deres politik? -
Kold krig
ForumindlægFra 1945-1950’erne havde det krigshærgede Sovjetunionen trukket økonomiske ressourcer ud af sine satellitstater- samtidig med at USA havde pumpet kapital ind i Vesteuropa. Er der nogen der ved hvordan jeg skal forstå dette?- hvorfor er Sovjetunionen krighærged? jeg ved godt at det led m... -
hjælp til idea
ForumindlægSchule in Dänemark. Scheibe einen Brief an einen deutschen Freund wo du über deine schule erzählst du sollst auch schreiben wie du die schule findest. er der nogen af jer som vil hjælpe med at finde på noget?? -
Oversættelse af sætning
ForumindlægEr følgende oversæt rigtigt?: "Siden han holdt op (med) at arbejde". - "Seit er zu arbeiten aufgehört". -
Hjælp til at finde digt om krig
ForumindlægJeg skal finde et digt til min eksam om krig. Hvis kender en hjemmeside til at finde sådan nogle digt, eller digte generalt, ville det også være nice at kende. tak for hjælp :))) -
Adjektiver
ForumindlægHvordan bøjer man adjektiver? -
hjælp
Forumindlæger det her oversat rigtigt Han fandt ud af Krating Daeng kunne kurere jetlag i 1984 tilbød Dietrich grundlæggeren af Krating Daeng en aftale om at de begge skulle investere ca. En halv million euro til et østrisk firma der ville sælge produktet internationalt. Dietrichs første opgave... -
Hjælp til universitet.
ForumindlægHej. Jeg afsluttede gymnasiet for et par uger siden, og jeg er i gang med at rydde op i mine noter og dokumenter. Jeg er dog ikke sikker på, om jeg skal smide det hele væk eller lade det blive. Til jer der går på universitetet, har I oplevet at I fik brugt jeres noter fra gymnasiet? Eller har no... -
Korrekt?
ForumindlægHej... hvilke er korrekt: 1. Ich habe mich dafür entschieden Ihnen zu erzählen. (eller) 2. ich habe euch zu erztähle gewählt -
AT- DANSK HJÆÆLP
ForumindlægHej.. Jeg skal analysere "Et løft af sløret" af Rushy Rashid.. Men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gribe det her an. Hvordan analyserer og fortolker man en selvbiografi? Hvad er biografisk metode? Og hvordan anvender man fortælletekniske begreber? Kunne virkelig godt bruge n... -
Haster !.. Aflevering
ForumindlægHej alle.. Skal i forbindelse med en aflevering lave en lille oversættelse.. Nogen der lige gider at læse det igennemm, og bare se om det er nogenlunde god tysk.. Det kunne være super.. Tysk: Nacht die Wiedervereinigung in 1990 fühlen “østtyskerne“ zu heute, dass ihre Geschichte langsam verschw... -
For kort opgaveformulering til sso!
ForumindlægHey,er nu gået i gang med sso, men synes at min opgaveformulering er alt for kort. Ved ikke helt hvor meget jeg skal/må inddrage. Den lyder:"Der ønskes en analyse og fortolkning af Mary Shelley's Frankenstein med særligt fokus på forholdet mellem Frankenstein og hans monster"Og så s... -
Billedanalyse
ForumindlægHej.Jeg har fået til opgave i dansk at analysere følgende billede:http://hjem.get2net.dk/silseth_jan/ECKERSBERG/bella_og_hanna_nathansen_1820.htmJeg kunne godt tænke mig at høre nogle meninger om, hvad den dybere mening i billedet er, så jeg kan få lidt inspiration til opgaven.Billedet er fra 182...
