Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16401 til 16420 af 24089
  • Er dette en metafor?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med at analysere en tale, og jeg er i tvivl om nedenstående er en metafor eller en sammenligning? "Man kan ikke lade sig bruge til at rive ulverifter med i andres legemer og selv forlange at behandles som et skyldfri lam. "
  • 1 G opgave

    Forumindlæg
    Hey! Jeg skal skrive en 1.G's opgave, Dansk/Historie, jeg har valgt dansk, men jeg kunne godt tænke mig at høre jer, om i kender en super god roman, som ville være genial og lave en analyse udfra? Mange Hilsner Nathalie :)
  • Engelsk A - Idræt B - Udviklingen i USA med hensyn til fedme

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en SRP om fedme. Jeg tænkte på, om der var nogle der havde nogle gode sider, som handler om udviklingen i USA med hensyn til fedme? Eller bare en side, hvor de tænker 10 år frem og analysere, da jeg skal bruge lignende i min opgave :-)
  • SSO Herman Bang HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    Hej. Håber der er nogle der kan hjælpe. Er igang med at lave min SSO, og mangler hjælp til en af mine opgaveformuleringer: "Lav en analyse af både ”Franz Pander” (1985) af Herman Bang. Du skal komme ind på, impressionismen og minimalismen?
  • COCA COLA! HJÆLP OG DUSØR!

    Forumindlæg
    hej allesammen vi er igang med et Afsætning/engelsk projekt! :D Vi skal have hjælp til at lave en Værdikæde analyse! Hvis man gerne vil hjælpe og indløse vores dusør så skriv til mig på [email protected] HJÆLP HJÆLP HJÆLP! SWOT'en er Vædhæftet.
  • ''The traveller'' by Ryan O'neill 2013

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået til opgave, at analysere teksten ''The traveller'' by Ryan O'neill 2013. Er der tilfældigvis en som har læst teksten, og har et bud på hvad titlen har af betydning til denne tekst? :-) Tak på forhånd.
  • Hmm resume i et engelsk essay?

    Forumindlæg
    Kan ikke helt huske om man plejer at skrive et resume i et engelsk essay (analyse og fortolkning)? Der står i selve opgaven at den SKAL indeholde en beskrivelse af hovedpersonen, symbolik, komposition osv, men ikek noget om resume?
  • Adam og Eva???

    Forumindlæg
    Hey folkens Jeg skal til at analyser teksten der hedder Adam og Eva Af Dario Fo, men det ser ud til at jeg ikke helt har forstået teksten derfor vil jeg høre om der evt. er nogen som har læst den eller skrevet om den..? det haster ...
  • HASTER, Reklameanalyse model

    Forumindlæg
    Hej alle Er i gang med at skrive SRP, og skal analysere tre reklamer Mangler dog en reklameanalyse model.. Synes der er mange forskellige og det gør mig forvirret mht. hvilke af dem jeg skal bruge Kender i/kan anbefale en god reklameanalyse model der kommer godt igennem??? Tak...
  • Gået i stå :(

    Forumindlæg
    Jeg er ved at analysere billedet : Venus' fødsel og er gået totalt i stå. Jeg kan ikke finde ud af hvad vestenvinden skal repræsentere eller hvad kvinden til højre skal :( Arg, nogen der har nogle gode input? Så i fantastiske.
  • 2g opgave :(

    Forumindlæg
    Hej alle gode mennesker:) Jeg er ved at lave en analyse til dansk/historie opgave. Og jeg har læst novellen "Les Quatre Diables" (de 4 djævle) men nu står jeg fast, skal beskrive hvad det stille eksistens er. Nogen der vil hjælpe?! Pleease??!
  • Resume af Der Ball?

    Forumindlæg
    Hey, vi skal lave en analyse af en tysk tekst kaldet Der Ball. Da tysk ikke er min stærke side er jeg i den uheldige situation at jeg ikke rigtig fatter noget af handlingen. Er der nogen som har læst den som lige kan give et resume af hvad der sker i den?
  • Film af Helle Helle - mangler tekst

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave en analyse af Helle Helle: Film, og i min tekst mangler der nogle linier. Har linie 32, der slutter med: og den lyd, hun råbte. Så er det næste: i stolerygggen foran sig. En der kunne fortælle mig, hvad der skal stå der imellem?
  • Sender og modtgerforhold

    Forumindlæg
    Skal til at analysere en tekst, der er blevet udleveret en "guide" på hvordan den skal laves, er nået til punktet "Sender og modtagerforhold", men er ikke sikker på hvordan det skal laves, altså hvordan skal jeg kunne beskrive forholdet, ved godt hvem afsenderen er og hvem mod...
  • Masseprocent af H2O

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg tænkte på om jeg kunne få hjælp til denne opgave: Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2 2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse % Fe. Beregn masseprocenten af H2O i pulveret. På forhånd tak.
  • Realisme?

    Forumindlæg
    "Politikerne er ikke interesserede i globale værdier. De vil fundere deres politik på en old og kynisk analyse af deres nationale interesser ud fra en realistisk vurdering af fordele og ulemper" understreger Christopher Meyer, som er en tidligere britisk ambassadør i Washington. Er det...
  • Historisk læsning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal analysere eventyret "kong lindorm" og har fået spørgsmålet om eventyret lægger sig op til en historisk læsning. Men jeg forstår ikke rigtig hvad historisk læsning betyder. Hvordan kan man se om der er det, i en tekst. Håber meget der er en som kan hjælpe:) Tak på for...
  • Hjælp til Coma af: Michael Strunge

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal analysere digtet "Coma" som er skrevet af Michael Strunge (findes i digtsamlingen "Vi folder drømmens faner ud"). Er der nogen der har nogle gode noter til den? På forhånd tak =D
  • Rettelse af stil

    Forumindlæg
    Hej Jeg leder efter en som har mulighed for at kigge min engelske stil igennem. Jeg har analyseret en novelle, og så ville det være rart hvis der lige var en der ville dobbelt tjekke grammatikken, og måske komme med en lille kommentar inden jeg afleverer den i morgen. Tak på forhånd
  • Metallothionein i strandkrabber

    Forumindlæg
    Opgaven går ud på at analysere figur 2 i opgaven: "Metallothionein i strandkrabber" Figuren viser dog at i søjlen for koncentrationen på 2, er der en markør midt i søjlen. Hvad betyder den?