Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 16421 til 16440 af 40685
-
Optagelse
ForumindlægHej Jeg skal til optagelseprøven til STX imorgen. Jeg ved at, jeg skal op i dansk, tysk, matematik mundtligt, og samt engelsk skriftligt. Jeg ved ikke, om hvordan er optagelse.? Skal man første tage prøven før man blive spørge om hvorfor man vælger STX? Jeg er vilde nervøs for klare mig vilde dår... -
Moderne partikelfysik
ForumindlægOpgave 6 i denne forvolder mig store problemer.... Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man gør? http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Studieretninger-og-fag/Studentereksamen-stx/Fag-paa-stx/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/121008%20Universets%20byggesten%20V... -
hej alle :)
ForumindlægHej alle :) jeg vil efter 9. gerne på stx... Mit spørgsmål er bare således, hvad er forskellen på statsskolen og gymnasium ? :) altså begge er jo en stx, med akkurat samme valg mm.. Ved bare ikke hvilken skole jeg skal vælge ?? nogen der ved noget ? :) og kan jeg godt skifte skole, uden at begynd... -
Spansk-Hvordan er det?
ForumindlægHeeej allesammen!! Efter sommerferien skal jeg starte på STX. Jeg har haft tysk i folkeskolen men valgte at få spansk i stedet for på STX-... Er der nogen som har/haft spansk? Hvordan er det? Hvad er det sværeste ved sproget og hvad er det nemmeste? Er du glad for at du valgte spansk eller fort... -
Søge ind på studie - VUC karakter
ForumindlægHej. Jeg skal til at søge ind på en uddannelse. Jeg har gennemført min STX, men havde i vinters supleret med noget fjernundervisning på VUC. Jeg vil bare lige hurtigt høre om karaktererne fra VUC er registreret online ligesom fra min STX? Eller skal jeg lave en kopiering af de papirere og lægge s... -
2-årig hf?
ForumindlægHej jeg ville spørge om der er nogen her der har gået på 2årig hf? er det hårdere en stx tror i? har du haft matematik på A niveau ? hvis ja - vard et sindsygt hårdt? har man flere timer end på stx? jeg overvejer nemlig at sende en ansøgning ind til et hf og vil gerne have mat på A, fysik på ... -
Forsikring??
ForumindlægHej, jeg står og skal købe bil til sommer. Er 18 år og STX studerende. Forsikringer er somsagt dyre, men er der et sted man kan få studierabat åp bilforsikring? Husk lige at jeg går på STX og ikke universitet. Har set flere steder at UNI studerende kan få rabatter! -
gymnasium skifte
ForumindlægJeg skifter fra stx til htx i morgen. I fredags fik jeg min første standpunkt. Mit spørgsmål er at stx sender mit første standpunkt til htx, så de kan se det eller starter jeg bar' på en ny på htx hvor lærene bedømmer selv. -
når man skifter gym VIGTIGT!
ForumindlægHej Jeg skifter fra stx til htx i morgen. I fredags fik jeg min første standpunkt. Mit spørgsmål er om at stx sender mit første standpunkt til htx, så de kan se det, eller om lærerne på htx skal vurdere mig på ny. Og de slet ikke kommer til at se mit første standpunkt? Er der eventuelt nogen gy... -
selvstudium
ForumindlægHej, jeg har tænkt mig at tage Engelsk B og Dansk A om med eksamen til den her kommende vinter. Er det muligt? -
Egen formelsamling?
ForumindlægJeg skal til skriftlig matematik imorgen, sprogligt højniveau og der må man jo kun have formelsamling og lommeregner med. Til terminsprøven måtte man bruge sin egen formelsamling uden nogen form for tjek. Hvilket vil sige man jo kan have skrevet en masse ting ind i den. Får man udleveret en ny nå... -
gennemsnit og mat a bestået ?
Forumindlæghey allesammen jeg har 2 spg som jeg håber i kan svare mig på, da jeg er meget usikker. spg. 1 : der er nogle uddannelser der kræver Mat A niveau bestået. men når man siger bestået er det så kun eksamens karakteren eller er det gennemsnittet af eksamenskarakteren og årskarakteren ? spg 2 : når ... -
Hjælp til emne-bestemmelse..
ForumindlægHej, Jeg vil godt skrive i religion (som det ene af de to fag) i min AT-synopsis. Overemnet er Rejser - opdagelser, forandring og ny viden. Jeg kunne nemlig godt tænke mig et enme hvor det er kristendommen der ligges vægt på - men jeg kan ikke nogle konkrete emner til det. Fagene jeg skal kombin... -
Hjælp til AT :S
ForumindlægHeej jeg har valgt at skrive AT i Fysik (A) som naturvidensbakelig fag og Religion (C) som samfundsvidenskabelig fag. Mit Emne Er Tsunami i Thailand I fysik delen anvender jeg bølgeteorien og kommer også lidt ind på de tektoniske plader. Men jeg har dog et problem anvende religionen i ... -
Hvordan får man 8?
ForumindlægHej alle der har været oppe i religion! Jeg skal op i religion på onsdag og der er ikk noget der kan ændre mit snit til noget højere med mindre jeg får 13, hvilket er meget usandsynligt da jeg er røv dårlig til religion! Til gengæld kan mit snit gå lidt ned hvis jeg får 7 eller under, derfor SKAL... -
gudssyn ca. 1950-2000
ForumindlægHej alle sammen Jeg skriver AT om religion, etik og genteknologi i fagene Religion C-niveau og Biologi A-niveau. Et af mine spørgsmål går på, om ny genteknologi har nogen betydning for religionernes samfundsoverlevelse? Til at dokumentere en nedgang i andelen af befolkningen, som tror på gud, ha... -
Gudssyn ca. 1950-2000
ForumindlægHej alle sammen Jeg skriver AT om religion, etik og genteknologi i fagene Religion C-niveau og Biologi A-niveau. Et af mine spørgsmål går på, om ny genteknologi har nogen betydning for religionernes samfundsoverlevelse? Til at dokumentere en nedgang i andelen af befolkningen, som tror på gud, h... -
Substantiel og funktionel religionssyn
ForumindlægHej Substantiel relgion er "hvad religion er" Funktionel religion er "hvad religion gør" Men når støjberg italesætter ramadan er det så substantielt eller funktionelt syn? Er lidt splittet mellem dem da hun jo ved at italesætte gør den til et socialt anliggende , men sa... -
Etik og filosofi (Abort og fosterdiagnostik)
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at svare på disse spørgsmål? tak "Er abort etisk forsvarligt, og er det tungest at beskytte det ufødte barn eller kvindes ret til at bestemme over sit eget liv (På trods af ens religion)" "Hvordan ser de tre største religioner, - Kristendommen, Islam og h... -
Fuld HF
ForumindlægHej Jeg er igang med at tage HF på VUC og har følende fag: * Samfundsfag B * Historie B * Mat C * Eng C * Kemi C * Psykologi C Jeg har bestået følgende fag: * Biologi C * Dansk A Så vit jeg kan se, så mangler jeg: * Engelsk b * Geografi c * Religion c * Større skriftlig opgave * Tværfagligt e...
