Studierabat

Forsikring??

25. maj 2014 af BabbeKrabbe (Slettet)

Hej, jeg står og skal købe bil til sommer. Er 18 år og STX studerende. Forsikringer er somsagt dyre, men er der et sted man kan få studierabat åp bilforsikring? Husk lige at jeg går på STX og ikke universitet. Har set flere steder at UNI studerende kan få rabatter!


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. maj 2014 af Kasper73

Jeg tror ikke ligefrem at der er studierabatter at hente på bilforsikringer, når man er 18 år, men jeg ved det ikke, da det ikke er noget jeg har haft brug for. Har dog selv fornylig købt bil og det blev gennem Danske AutomobilForhandleres selskab. Den kan kun købes hvis man henvender sig til en brugbilsforhandler der er medlem af DAF... Rimelig pris, udmiddelbart, taget i betragtning af at man er 18 og kan køre skadefrit. 

Hvis dine forældre/værge er medlem af en fagforening, kan det være at du kan forsikres gennem en aftale fagforeningen har med at forsikringselskab. Jeg ved at Maskinmestrenes Forening har en aftale med Tjenestemændenes Forsikring, som er rimelig billig (hvis den ene forældrer er medlem kan børnene forsikres i selskabet)

Når det så er sagt, så er det jo ikke kun forsikringen der er dyr. Der også vedligehold; et olieskift kan nemt løbe op i 1000,- også hvis du gør det selv. Så der er sommerdæk og vinterdæk, medmindre man tror på "helårsdæk"; 4500 pr. sæt som et minimum (thansen har fine dæk; NOKIAN) som nok skal skiftes hvert 2./3. år alt efter brug. Vægtafgift/grøn afgift: XXX antal kroner. Bilsyn; 450 hvert 2. år (hvis brugt). Brændstof: 4.000-15.000 pr. år, alt efter kørselsmønster og biltype...

Til sidst er der alt det uforudsete: stenslag i lak og ruder (295 for rep. ofte 3500< for ny forrude), hærværk, der er for lavt til at det overstiger selvrisiko, hvis der er kasko-forsikring på (eller påkørsel af dyr (katte, rå- og dådyr, heste og køer, måske endda kronhjorte...). Ting der bare går i stykker (gummiremme, spændbånd, turbo (10.000 kr), udstødning der gennemtæres etc.). Fartbøder og parkeringsafgifter og andre bøder (spiritus, nedslidte dæk, manglende lys...)

Det var bare så du også lige havde det i tankerne og at det ikke kun var forsikring der koster penge...

Ellers god fornøjelse :)


Skriv et svar til: Forsikring??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.