Studierabat

Word - hvor og hvor meget?

05. august 2015 af KlogeM (Slettet)

Hejsa!

Jeg har siddet og kigget efter Word(Excel mm.) til min Mac i lidt tid og kan ikke rigtig se hvor man kan købe det billigst(evt. med studierabat).  Nogen der kender et godt sted? Jeg kan kun finde nogle der varer i 3-4 år, men vil helst det holder i hele computerens levetid.

Mht. studierabat, hvordan "beviser" man at man er student? Hvordan vil de se det når man køber over nettet?

På forhånd tak!

- Mette


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. august 2015 af Mads009 (Slettet)

Altså nu ved jeg ikke om, du skal på en ungdomsuddannelse, ligesom jeg skal, men på min ungdomsuddannelse, htx, får jeg det gratis af dem. Du kunne jo evt. spørge der, hvor du skal gå henne, om de tilbyder det gratis. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. august 2015 af Stats

Der er intet krav til nogen virksomheder, om de vil give studierabat eller ej... Dvs. at du må selv gå på rov efter studierabat.. Der findes måske nogen internet sider, som kan give oplysninger om, hvilke butikker der giver studierabat og hvor...

Man beviser at man er studerende ved at vise sit studiekort... Over nettet er der vist ingen muligheder...

(Af hensyn til, ikke at sige noget forkert, så skal det lige oplyses, at det er noget jeg har fået at vide fra venner og familie som selv har stået i din position.)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #3
05. august 2015 af KlogeM (Slettet)

Jeg skal på STX, 2.g, men har ikke hørt noget om at vi fik det gratis. Ville helst have det her inden vi starter, men må lige snakke med dem. 
Jeg ved det ikke er et krav at give studierabat, men har hørt om nogle steder som gav det - kan bare ikke huske hvilke.. :-(


Brugbart svar (0)

Svar #4
05. august 2015 af Jerslev

#0: Hvad med et af de gratis alternativer? OpenOffice eller LibreOffice.

- - -

mvh

Jerslev


Svar #5
05. august 2015 af KlogeM (Slettet)

Problemerne med de to er mine lærere ;-)
De vil alle modtage afleveringer i Word, jeg har prøvet at lave filen om til Word og så sende til dem, men den laver om i dokumentet(mht. tegn og udseende)..


Brugbart svar (0)

Svar #6
05. august 2015 af Stats

Hvad med google docs?

Dette er også et gratis alternativ, og mine lærer har aldrig brokket sig, så tegnene må være korrekte i deres Word.. :)

Derudover skal det også siges, at de fornyer hele tiden på google drev, så det bliver bedre og bedre...

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #7
05. august 2015 af MaibritG

Har du afprøvet konverteringen i Apples eget iWorks, der består af Keynote (Powerpoint), Pages (Word) og Numbers (Excel)? Jeg har aldrig oplevet de problemer, du beskriver. På de nye Macs medfølger programmerne gratis.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #8
05. august 2015 af anonym000

... du kan jo også "købe" det ...  (ul0v1i9h3d3r)

Jeg har personligt aldrig købt software med undtagelse af sikkerhedssoftware. 

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #9
05. august 2015 af anonym000

#5

Problemerne med de to er mine lærere ;-)
De vil alle modtage afleveringer i Word, jeg har prøvet at lave filen om til Word og så sende til dem, men den laver om i dokumentet(mht. tegn og udseende)..

Jeg antager at du med "Word " mener filtyperne .doc og .docx. Dette er ikke noget problem med Libreoffice (bedre end Openoffice).

Hvis det er at du slet ikke kan få det til at fungere, må du sende dine afleveringer som .pdf. Hvis dine lærere ikke kan få det til at fungere skyldes det deres inkompetencer inden for noget helt basalt "computer-halløj".

Jeg forstår ikke, hvorfor det er at man som elev ikke stiller nogle krav til sine lærere.

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #10
06. august 2015 af Moderatoren


Skriv et svar til: Word - hvor og hvor meget?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.