Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16481 til 16500 af 27496
  • Kovalent binding

    Forumindlæg
    Hvis jeg forstår det ret så er Kovalent binding svære at adskille?
  • Perpsekivering af ressistense bakterier

    Forumindlæg
    Hvad kunne problemet med ressistente bakterier perspektiveres til?
  • karakter

    Forumindlæg
    Hej alle..... Jeg vil høre om nogen ka hjælpe med at forklar hvordan man regner gennemsnitet ud efter den nye 7-trin skala når man går på HF Tak på forhånd
  • Hvordan forholder du dig til fagene?

    Forumindlæg
    Hvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre?
  • salte

    Forumindlæg
    er der nogle der ved hvorfor nogle forsøg man kan lave med salte,?
  • KU VS CBS

    Forumindlæg
    Jeg har nu igennem længere tid gået rundt og funderet, over hvad jeg vil søge ind på efter sommerferien. Jeg syntes at Matematik er spændene, men vil ikke ende op som gymnasium lære (ikke at der er noget galt med det), derfor har jeg bestemt mig for at søge ind på KU: Matematik -økonomi eller...
  • Alle optaget

    Forumindlæg
    hvad vil det sige, hvis der fx. står i politikken at alle er blevet påtaget på medicin og teknologi, og jeg som har haft det som 1. prioritet ikke er kommet ind? nogen der kan forklare dette?
  • forstå det ikke

    Forumindlæg
    hej alle samme jeg har et problem jeg vil det ikke hhvad faremomenter. er der ikke nogen der kan hjælpe mig. det er fysik, men jeg tror ikke vi har haft i fysik jeg kan ikke huske og er der ikke nogen der kan hjælpe mig med fællestrak hos syre og fællestræl hos baser. hjælp mig pleas (9. klasses ...
  • Matricer i matematik

    Forumindlæg
    Heej (: er der nogen som kan hjælpe mig med hvad en Matrice er i matematik? Hvordan et reaktionsskema oversættes til matriceregning? Det er til en matematik aflevering. Går i 2g nemlig.. Håber at der er nogen som kan hjælpe? (:
  • Formler med 3 valgmuligheder

    Forumindlæg
    Hvad betyder 3 talle i formlen? H3PO4 (3 valgmuligheder) 3 H-atomer 3 P-atomer 4 PO-atomer Hvad betyder tallet 4 i formlen? H3PO4 (3 VALGMULIHEDER) 4 O-atomer 4 PO-atomer 4 H3PO-molekyler
  • Acetylsalicylsyre funktionelle grupper

    Forumindlæg
    Hej alle derude, kan det passe at acetylsalicylsyre består af følgende 4 funktionelle grupper: carboxylsyre, aromatisk ring (benzen), ester og acetyl-gruppe? Og hvis ja, hvilke egenskaber har de forskellige funktionelle grupper?
  • alken

    Forumindlæg
    hej, Jeg skal tegne denne alken: 3,4-diclohr-4-metyl-cis-pen-2-en. Jeg har vedlagt et billede er der nogle, der kan svare på om jeg har tegnet det rigtigt? :)
  • Dihydron ækvivalens

    Forumindlæg
    H_3PO_3 er en dihydron syre og har ækvivalens ved 22,6 mL hvad er pH så i halvækvivlens punktet 11,3mL.. ved godt at det normalt er pKs men gælder det også for dihydrone syrer ??
  • Syrer/baser i hverdagen?

    Forumindlæg
  • Mohr titrering tilsætning af 20-30 ml vand

    Forumindlæg
    Kan nogle fortælle mig hvorfor det er nødvendigt at tilsætte 20 - 30 ml ionbyttet vand når man nu har tilsat 5 ml hav-vand ? Kan man ikke nøjes med de 5 ml og så tilsætte nogle få dråber K2CrO4 og tilsidst titrere vha AgNO3 ? Hvorfor er det ikke så vigtigt at vide nøjagtigt hvor meget ionbyttet v...
  • HJÆLP...TAK

    Forumindlæg
    Hey Jeg har lige et lille opgave, som jeg tumler med. (CH3CO) 2O + H2O → CH3COOH 1. Hjælp med at afstemme den. 2. En kort definition på hvorfor denne reaktion sker. Håber at i kan hjælpe, helst idag, skal nemlig aflevere den imorgen. mange tak
  • syrer og basse

    Forumindlæg
    Heej alle Jeg har sværet ved at forstå det med syrer og basse - kunne nogle forklare mig det godt ?
  • forklaring af ligning (haster :( )

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan forklare denne formelll... skal bruge den i en rapport men fatter intet af den... p = m / V
  • 6 A-niveaus fag

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg har lige et spørgsmål mht. det at rykke sine fag op til et højere niveau. TIl dagligt studerer jeg bioteknologi og matematik på A dvs., at jeg med dansk og historie har 4 A-niveaus fag. Men så kunne jeg godt tænke mig at rykke tysk op på A i 3.g., hvilket jo så vil result...
  • Sort hue?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Der har været en masse om, hvornår en elev kan bestille en sort hue. Jeg ved godt at man selv bestemmer, men jeg vil lige høre hvad traditionen er, og ikke hvad tradition var for 200 år siden, men nu Jeg har Dansk, Fransk, Historie, Samfundsfag og Engelsk på A-niveau, og jeg har...