Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 16501 til 16520 af 27855
-
Nej til studieplads
ForumindlægJeg har søgt ind på pædagoguddannelsen i år, men er i tvivl om jeg vil vente til næste år og få mere erfaring først som pædagogmedhjælper. Mit spørgsmål er så. Hvis jeg kommer ind og vælger at sige nej tak, har det så konsekvenser for om jeg kommer ind næste år? Vil de tænke - hun er ikke seriøs?... -
Rigtig brug af materiale-teori- og metode?
ForumindlægJeg har altid misforstået mine forrige AT opgaver og derfor fået dårlig karakter- jeg ´ber og ønsker til at nogen vil læse min meget korte talapapir version af materialer teori og metode- BARE for at sikre mig at jeg er på rette vej jeg har kun lii samfundsfag kun- mine fag- samfundsfag og fysik ... -
HJÆLP TIL AT FORLØB OM FORBRÆNDINGSMOTOREN
ForumindlægHej folkens. Jeg har valgt at have om "Forbrændingsmotoren" i dette års AT-forløb til eksamen. Fagkombinationen er Fysik & Samfundsfag. Jeg ville derfor høre om nogle af jer kendte nogle teoretikere, gerne indefor tidsperioden 1851-1914, inden for det samfundsfaglige som har lavet t... -
Fremlæggelse - frimurerne
ForumindlægJeg har skrevet et eksamensprojekt i samfundsfag og religion. Projektet omhandler frimurerne, og jeg synes egentligt jeg har lavet en fin opgave om frimurerne. - Men nu er min udfordring så at sørge for at det bliver en god FAGLIG opgave. Så ville høre om der var nogen der havde nogle gode råd ti... -
Synopsis - empiriske data, kvalitativt, kvantitativt, komparativt.
ForumindlægJeg er igang med, at skrive en samfundsfaglig synopsis og er nu faldet over punktet "metode og teori", hvor jeg skal angive en kort forklaring omkring hvilken følgende type data "empiriske data, kvalitativt, kvantitativt, komparativt" som min opgave er besvaret udfra. Jeg... -
Mangler dagbogsnedskrivninger el. lign. der viser betydningen af bilen/togets fremkomst.
ForumindlægSom titlen siger mangler vi en dagbogsnedskrivning eller lignende (måske en film), der viser betydningen af jernbanen eller bilens opfindelse. Vi skal nemlig "Undersøge dets fremkomst og belyse hvordan det var et gennembrud". Vi har valgt samfundsfag og engelsk, vi bruger samfundsfag i... -
Katastrofer - Challenger katastrofen
ForumindlægHej, jeg skal skrive AT-synopsis om Challenger katastrofen. Overemnet er katastrofer Jeg har valgt at skrive i fysik B og samfundsfag C, og jeg er kommet frem til nedenstående problemstillinger: * Hvordan virker en rumraket? (fys) * Hvad kan man gøre for at sådan en katastrofe ikke genta... -
Hvem er god til psykolgi? en lille opgave
ForumindlægDu bedes forholde dig til sangen "Hold den grøn (link)": 1. Hvad viser videoen, og 2. hvad siger teksten? 3. Hvordan kan du forklare det psykologisk (- eller hvis du ikke skriver i psykologi, men i naturvidenskab og samfundsfag, hvor du så bedes anlægge en samfundsfaglig vinkel... -
Ideologi
ForumindlægHej :) Jeg skal til AT eksamen imorgen og sidder her og er tvivl om noget. Jeg skriver i dansk og samfundsfag om emnet prostitution. Mit fokus er på artiklen fra http://bordellet.politiken.dk/, Adriana: »Sexarbejde er min kvindekamp«, Jeg har lavet en diskursanalyse hvor jeg har brugt dansk... -
AT-eksamens teori?
ForumindlægHej derude! Jeg er i gang med at danne overblik over min AT-fremlæggelse med emnet "Årsager til stofmisbrug" og fagene Samfundsfag A og Psykologi C. I min synopsis har jeg redegjort for Bourdieus teori om social ulighed i samfundsfag og i psykologi behaveourism og personlighedspsyko... -
Deduktiv metode eller ej?
ForumindlægJeg arbejder med samfundsfag og dansk i AT, og jeg har i samfundsfag redegjort for forskellige sociologers teorier om et emne. Dernæst har jeg påvist nogle af disse teorier i en dansk roman. Kan jeg så herudfra sige, at jeg har brugt den deduktive metode, selvom romanen jo er fiktiv? (Altså tag... -
KEYNES OG FRIEDMAN I DAG
ForumindlægJeg sidder og skal til AT-eksamen om et par dage. Under det gode liv har jeg skrevet om Keynes og Friedmans teorier omkring en god økonomi. Som ekstra havde jeg tænk på at perspektivere til i dag (Danmark eller USA). Jeg har kun samfundsfag på C-niveau, så jeg er ikke mester i samfundsfag og... -
Karakterer
ForumindlægHeej Jeg går i 1g, og mit afsluttende fag er billedkunst og samfundsfag. Vi har fået 2x standpunktkarakterer. I samfundsfag fik jeg 7 og derefter 4. Her d. 12 maj skal vi få årskarakterer, og det er vigtigt at jeg får høje karakter i dem begge, da jeg skal have et højt gennemsnit. Jeg vil spørge ... -
AT - en mental rejse.
ForumindlægHej... Jeg står og skal til at udforme en problemformulering. Jeg har valgt fagene samfundsfag og biologi. Det overordne emne for opgaven er rejse. Jeg ville rigtig gerne skrive om en mental rejse i form af det at have en depression og dermed inddrage det samfundsfaglige ved at stille depres... -
Metode
ForumindlægOk, efter fem dages intens AT-læsning, har jeg svært ved at tænke klart, så hvis nogen af jer derude kunne fortælle mig, om denne formulering er helt hen i vejret...: ...nærmer mig den humanistiske metode, når jeg i samfundsfag deducerer ny viden ud fra analyse og fortolkning af X's teori...... -
øget vælgertilslutning, hjælp!
Forumindlæghej der ude, jeg sidder her og knokler med en samfundsfags aflevering der (desværre) skal afleveres imorgen/idag, og det sidste besvarelse lyder: Skriv et notat til Lars Barfoed der indeholder en begrundet strategi for, hvordan De konservative kan øge vælgertilslutningen ved et kommende folket... -
Hjælp til rådgivning
ForumindlægHej folkens - jeg har taget en samtale med min studievejleder. Vi talte om mit gennemsnit, og det ligger på omtrent 7. Og det er også noglelunde det som jeg regner med, at det vil være efter gymnasiet, måske lidt mere eller lidt mindre. Men pointen er, at jeg gerne vil arbejde med noget indenfo... -
Fejlkilder
ForumindlægHej alle jeg er i gang med at skrive en skriftlig aflevering kombineret med samfundsfag og matematik. Mit emne i samfundsfag er identitet samt sociologi og i matematik er det x2-test. Jeg har skullet lave et spørgeskema, og derefter skrive opgaven. Spørgeskemaet er gået ud til ca. 90 elever og k... -
Skønhedsidealer
ForumindlægHej alle Jeg er ved at forberede min AT-årsprøve i dansk og samfundsfag, hvor jeg skriver om skønhedsidealer, plastikkirurgi og det at ændre på sig selv. Sidst i mit projekt vil jeg diskutere om det er godt eller skidt, at folk ændrer på sig selv for at få anerkendelse og for at "være noget... -
AT- FAST FOOD. HJÆÆÆÆLLLPPPP
ForumindlægHeej alle Jeg har valgt at skrive om fast food i AT, og jeg har valgt fagene Samfundsfag B, og biologi C. Jeg skal finde ud af hvor udbredt fast food er i danmark. er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan jeg skal få det samfundsfaglige ind over det? og evt. hvilke metode...
