Søgning på: analyse william. Resultater: 16541 til 16560 af 24034
-
Indledning til DHO
ForumindlægJeg skriver om Minimalismen og analyser to noveller af Helle Helle (Hedebølge og Indsamling), men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan skrive min indledning. Den skal jo helts være appitetvækkende :-). Er der nogle, som har god idé? -
Keep The Aspidistra Flying
ForumindlægHej folkens :) Jeg er lige begyndt på min SRP, hvor jeg bl.a. har til opgave at lave en analyse og fortolkning af bogen Keep The Aspidistra Flying af Georg Orwell. Er der nogle, der kender til bogen eller har et referat eller lign.? -
BILLED
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at analysere dette billede: http://2.bp.blogspot.com/-iGk8bivq394/T4l4zr4_C-I/AAAAAAAAA20/lW7aWYbDazQ/s1600/060407_171317_2%5B1%5D.jpg Jeg mangler lidt inspiration på hvorfor kunsteren har valgt at lave denne skulptur og hvordan det er en kritik på vores ... -
Baggrund for tangentbestemmelse
ForumindlægJeg sidder med min SRP i 3.g og har fået et analyserende spørgsmål, som jeg ikke kan svare på selv :( Det lyder: Undersøg baggrunden for at de to videnskabsmænd (Fermat og Newton) arbejder med tangetbestemmelse. Jeg har virkelig brug for lidt hjælp.. -
Kuglestød (statisk)
ForumindlægHej Jeg skal lave en bevægelses analyse af en kuglestød. Herunder skal jeg kommer ind på om hvilke muskler der arbejder (koncentrisk, excentrisk, og statisk) Mit problem er så at jeg er lidt i tvivl om der sker noget statisk arbejde? Mvh Jonas. -
Hel - og ledsætning, "ikke-reglen"
ForumindlægJeg har egentlig haft rimelig tjek på det, men nu er jeg gået helt kold! Er det ikke sådan, at hvis nu at man kan indsætte "ikke" i en sætning (mellem to kommaer fx) er det en ledsætning? Og når man skal analysere den, hvilken er det så man starter med, er det ikke hovedsætningen? ... -
Symboler i Astrid Saalbachs "Hos fru x"
ForumindlægHej. Jeg har fået en stil hvor jeg skal analysere og fortolke Astrids Saalbachs "Hos Fru X" og jeg skal have focus på symboler, men jeg har et lille problem med at finde nogle symboler, så hvis der er nogen der kunne hjælpe mig ville det være super :) -
GI MIG DANMARK TILBAGE, MÅLOMRÅDE + KILDEOMRÅDE HJÆLP HASTER!
ForumindlægHey jeg skal analysere sangen gi mig danmark tilbage af Natasja, hvor jeg b.la skal finde målområde + kildeområdet i teksten. Målområde er jo Danmark, men jeg kan ikke rigtigt finde kildeområde? Hvis der er nogen der kunne hjælpe! På forhånd tak :) -
HJÆÆÆLP
ForumindlægJeg sidder og skriver på min SRP og er gået helt i stå. Min analyse skal indeholde herodots opfattelse af årsagerne til preserkrigene, og jeg kan bare ikke skrive noget ned, ved ikke hvor jeg skal starte og slutte. Har brug for konkret hjælp. Håber på svar -
Haster plzzzz
ForumindlægNogen der har læst bogen (Pigen der vidste for meget) og har måske en analyse af den eller kan fortælle mig lidt af det. Jeg skal skrive en bog rapport om det og har nogle spørgsmål til det her. 1) hvad er budskabet med bogen? 2) komposition? 3)teamet/temaerne i bogen? 4) samlign med andre tekste... -
Dansk eksamensforberedelse
ForumindlægHej! Jeg er igang med at analysere et billede som hedder "Haven med den gamle døbefont", og er nået til at skulle finde budskabet, men jeg ved ikke helt hvad budskabet er. Jeg tror at det er noget med lykke, men ved ikke helt detaljer..:/ På forhånd tak! :D -
Episk og lyrisk digt (VIGTIGT)
ForumindlægJeg skal analysere digtet den sidste gæst af Tove Ditlevsen, og jeg mener at det både er et episk og lyrisk digt, men er i tvivl om man godt må sige det til eksamen? eller skal man sige at enten er det episk ellers er det lyrisk -
Rødby-Puttgarden, hvornår foregår den?
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en Roman Analyse og er igang med at skrive om tid. Men jeg kan simpelthen ikke finde noget sted i bogen, der fortæller om hvornår den foregår? Håber der er en der kan hjælpe. På forhånd tak ;) -
Vietnamkrig(2.Indokinakrig)
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at analysere filmen Platoon, der handler om Vietnamkrigen. Det jeg så bare er i tvilv om er, om den repræsenterer en højreorienteret holdning eller en venstreorienteret holdning? Desuden har jeg hørt, at de fleste venstreorienteret var imod Vietnamkrigen? Passer det? -
Tysk eksamen - Hjælp! - In der Höhle des Löwen
Forumindlæghttp://www.dhm.de/lemo/forum/kollektives_gedaechtnis/038/index.html Hej alle, jeg skal til eksamen i morgen tidlig og jeg har trukket denne tekst. Er der nogen der ligger inde med en analyse af teksten eller nogen gode hovedpunkter fra teksten? Mvh :-) -
Hvem har skrevet digtet "Ude"?
ForumindlægJeg skal lave en analyse af digtet "Ude", men ved hverken hvem der har skrevet det eller hvor jeg eventuelt kan læse det, eftersom jeg ikke har det på skrift. Nogen der kender forfatteren eller et link, der fører til en online udgave af digtet? Tak for forhånd! -
Nyaars-morgen af N.F.S. Grundtvig - billedsprog
ForumindlægHej, Der er en der har analyseret Nyaars-morgen? Jeg sidder og bøvler lidt med billedsproget i teksten, jeg synes det er svært at forstå. Jeg ville være taknemmelig vis der er én der kan hjælpe mig på vej.. Med venlig hilsen, Julie -
Nyhedstrekanten - gælder den også for opinionsgenren?
ForumindlægHej Da jeg skal analysere nogle artikler, bl.a. skrevet af lederen, så er jeg meget i tvivl om artikler af opinionsgenren også er opbygget af nyhedstrekanten eller kan være det. Og hvis de så overhovedet ikke er, hvad er de så opbygget af? Håber virkelig nogle kan svare på det. -
HVORDAN LAVER MAN EN DISKUSSION??? HASTER
Forumindlæghej hvordan laver man en diskussion? Hvordan starter man en? Jeg skal diskutere/vurdere: Kan Erasmus Montanus ses som et reelt udtryk for oplysningstidens tankegang og litterære tendenser? Jeg har også analyseret en historisk kilde (trykkefrihedsforordningen 14. sep 1770) det haster! på forh... -
Fladen, formen og linjen
ForumindlægNår man skal analysere et billede skal man ind på følgende: Komposition, rummet, linjen, farver, lys og skygge og fladen og formen Det jeg ikke helt forstår er, hvad man skal sige om linjen, fladen og formen. Specielt fladen og formen har jeg ingen idé om, hvad går ud på. Hvad skal man ...
