Søgning på: analyse william. Resultater: 16601 til 16620 af 24034
  • forklaring på at finde domæne ?

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil gerne have hjælp til at forklare hvordan man finder domænet i en funktions analyse, jeg vil konkret gerne vide hvordan man finder ud af om x går imod - uendelig eller x går imod uendelig.
  • Eksamens emne "Normalitet"

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har i dansk trukket fordybelsesemnet "Normalitet" og har lidt svært ved at finde en god tekst. Jeg søger efter en der omhandler begrebet at være normal/uden for normalen, og som måske ikke er så åbenlys at analysere. Håber i kan hjælpe mig! :-)
  • Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har i dansk trukket fordybelsesemnet "Normalitet" og har lidt svært ved at finde en god tekst. Jeg søger efter en der omhandler begrebet at være normal/uden for normalen, og som måske ikke er så åbenlys at analysere. Håber i kan hjælpe mig! :-)
  • Budhisme tekst fortolkning (meget kort afsnit)

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en tekst jeg skal analysere i Religion, dog er der et enkelt afsnit jeg fatter nada af. Så er der ikke en venlig sjæl der gider at tage et blik på det og hjælpe mig igang, måske sige hvad afsnittet handler om osv. (Det er vedhæftet og det er et meeeget kort afsnit)
  • Trump speech analysis

    Forumindlæg
    Hey folkens, jeg har brug for hjælp til at skrive en konklusion på min engelsk analyse opgave der handler om Trumps tale. I må meget gerne rette den og tjekke om den opfylder opgavens krav, kan nemlig ikke selv se mine fejl. Tak på forhånd.
  • Ond i sulet- TEMA?

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg har virkelig brug for jeres hjælp! ved ikke om nogen af jer har læst ond i sulet, men den skal ejg aflevere synopse til onsdag og sad og lavede analysen men blev i tvivl om temaet? hjælp hjælp hjælp! på forhånd tak ! :)
  • Novelle genre

    Forumindlæg
    Hej... Jeg skal lave en analyse af Anders Bodelsens novelle "Alt er tilladt", men jeg ved ikke hvilken genre den tilhører inden for noveller. + Er den nogle som kan nævne nogle undergenre inden for noveller ?? På forhånd tak :)
  • Can the traditional knowledge of Australia’s indigenous communities keep pace with climate change?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen jeg sidder med denne opgave i engelsk, om klima og de indfødte i australien.. men kna slet ikke komme videre, er kørt helt ned. opgaven er vedhæftet, hvis en venelig sjæl, har lavet en lignene opgave eller en analyse af denne naturvidenskblig artikel, så ville det være en stor hj...
  • "Tennis" af Kim Fupz Aakeson! hjælp

    Forumindlæg
    Hej, sidder og skal analysere og fortolke Kim Fupz novelle "Tennis". Nogle der ved hvad man kan relatere/ perspektivere den til? altså fx. andre af hans noveller, eller af andre forfattere med skrivestil osv.
  • NOVELLE DER HANDLER OM KÆRLIGHED?

    Forumindlæg
    Hej allesammen! kender i en god novelle, som hander om kærlighed og er god at analysere som hører til under emnet " livets værdier" - som jeg skal bruge til eksamen, nemlig til at skrive en synopse af. Tak på forhånd!:)
  • Synopse hastesag??

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg har et meget vigtigt og haste spørgsmål.. Hvordan stiller man en synopse op og det ville være rart hvis det gik lidt hurtigt. den skal afleveres imorgen På forhånd mange tak for hjælpen... Forresten er der nogen der har læst Partisan af gerd rindel (1983) det er den jeg skal ana...
  • Reklameanalyse

    Forumindlæg
    Hej jeg laver en reklameanalyse og den reklame jeg analyserer sejler sig for neden. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad betydning spejlningen har. Min lærer siger at det har en betydning men ikke hvilken betydning. Kan ik hjælpe??
  • Aftryk, Naja Marie Aidt

    Forumindlæg
    Er der nogle, der har lavet en analyse af Naja Marie Aidts novelle "Aftryk" fra novellesamlingen tilgang, eller bare har arbejdet med den før? Jeg skal skrive opgave om den, så hvis der er nogle, som har nogle guldkorn, ville jeg meget gerne høre om dem.
  • The Descent of Man

    Forumindlæg
    Hej med jer!! Jeg sidder og skal analyser denne tekst i forbindelse med Charles Darwin, er der mon nogen af jer som evt. sidder med en oversættelse eller noget af teksten, jeg synes godt nok, at den ikke er helt nemt at gå til.. Tak på forhhånd
  • Orla Lehmanns tale ved casino mødet

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg har brugt for lidt hjælp, hvad var hensigten med at Orla Lehmann holdte en tale ved casino mødet? og hvorfor kom den til at betyde så meget for starten på demokrati i DK? Og hvordan skal jeg lave en analyse af den tale? På forhånd tak!
  • hjælp:Et eksempel på et culturelt behov ifl. SOR Modelen

    Forumindlæg
    Hej er i gang med et projekt om solceller. Jeg er igang med at bruge SOR -modellen til at analysere forbrugerens stimulans. jeg har brug for et godt eksempel på en kulturel stimulans en forbruger kan have når der er tale om solceller.
  • Hermeneutiske spiral?

    Forumindlæg
    Hej allesammen Lige et tvivlsspørgsmål: Hvis jeg har skrevet i psykologi og biologi, kan jeg så godt sige at jeg har anvendt den hermeneutiske spiral til at fortolke og analysere bøger/avisartikler mm., selvom det ikke er historie jeg skriver i ????
  • Noter til Grundtvig

    Forumindlæg
    Hey. Er der en der harn nogle noter til Grundtvigs salme "Den signede dag med fryd vi ser" , så modtages de med kyshånd. Jeg synes den er svær at analysere og da det er en del af pensum er det nok meget smart bare at forstå lidt. :)
  • Hvad hedder jeg-fortæller på tysk?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med, at analysere en svær tysk tekst. Men jeg ved ikke, hvordan man siger jeg-fortæller på tysk. Er der nogen af jer der ved, hvordan man siger jeg-fortæller på tysk? Tak på forhånd : - )
  • Rødhætte

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er i gang med at lave en analyse af "Rødhætte" til min mundtlig dansk afgangsprøve. Er det nogen der kan hjælpe med, hvad moralen i "Rødhætte" er? Og hvad man kan perspektivere til? Håber i kan hjælpe mig og på forhånd tak! :-) Vh Anna, 9. klasse