Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 16621 til 16640 af 48964
-
naturvidenskab og ??
ForumindlægHej jeg skal som så mange andre snart vælge AT-fagkombination Jeg vil meget gerne have enten matematik(A) eller fysik(A)og vil meget gerne undgå historie og samfundsfag(C) jeg har ver vejet noget med navigation, stjerner osv. men ved ikke lige hvad jeg skal kombinere med? ellers har jeg fået fore... -
Katastrofe
ForumindlægHej Jeg er ved, ligesom alle andre 3.g'ere, at finde emne til årets AT. Jeg har linjen Mat A, kemi A, fysik B, og desuden har jeg valgfaget psykologi. Jeg har tænkt på, at jeg godt kunne tænke mig at lave noget i religion. Tænker lidt på holocaust. Men ville lige høre, om der er nogle... -
Emner til SRO!! Hjælp
ForumindlægHej (: Jeg skal igang med at skrive min studieretningsopgave om Egyptens revolution. Vi har fået nogle emner, og vi skal vælge to, ud af de 4 emner.: 1) Styreformer og nationalisme. 2) Økonomiske forhold og socioøkonomiske vilkår. 3) International politik og imperialisme. 4) Moderne kommunik... -
H.C. Andersen?
ForumindlægSidder ligenu med eksamensoplæsning, og er i tvivl om, hvorvidt H.C. Andersen skriver som i romantikken eller som i romantismen? Man sige jo, at han er romantiker, men jeg tænker på, at eks. "Den lille pige med svovlstikkerne" og til delsb "Den gimme ælling" fortæller en ub... -
Konsekvenserne af hekseforfølgelser og folketro
ForumindlægJeg er i gang med min dansk-historie opgave i 1.g, hvor jeg skriver i Historie. I min analyse/undersøgning lyder det: - undersøg hekseforfølgelser og folketros betydning for Sankt Hans Aften? i min vurdering/diskution lyder det: - Vurder konsekvenserne af hekseforfølgelserne ... ? ... -
2.g opgave
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder her og spekulerer over hvad jeg skal skrive om i min 2.g opgave. Jeg har dog valgt at skrive om et emne indenfor historie. Men ved ikke rigtigt.. Måske noget om slaver i USA, da vi har haft rimlig meget om det i historie. Vi skal kun skrive (max) 5 sider, så det er lidt.. Mås... -
Film analyse med historisk metode
ForumindlægHej venner. Jeg har fået dette spørgsmål i min SRP: Analyser filmen Macintyre – Chelseas headhunters med henblik på kulturens karakter og drivkræfterne bag den ekstreme hooligan kultur. Jeg skriver i samfundsfag og historie, og skal bruge historie som mit fag i dette spørgsmål. Spørgsmålet e... -
Studievalg HÆLP
ForumindlægJeg er næsten lige startet på stx, og jeg har valgt IB (hvilket er en international linje) hvor alt forgår på engelsk.. Problemet er bare det, at eksamen på IB er kun skrevne eksamner, det er så ikke et problem.. Problemet er at det forgår i hånden, man må ikke have nogen form for hjælpe midler... -
jeres endelige snit
ForumindlægHvad blev jeres endelige snit så? og er i tilfredse/utilfredse samt hvad skal i bruge det til?Personligt fik jeg et snit på 10,0 hvilket er rimelig tilfredsstillende. Efter sommerferien har jeg tænkt mig at læse jura :-) -
HHX, HTX, STX
ForumindlægHvad er forskellen egentligt på disse tre gymnasiale uddannelser? (Hhx, htx og stx). Jeg er selv (nærmest) helt overbevist om, at jeg vil tage på det almene gymnasium - men jeg er stadig nysgerrig efter hvad der foregår på de to andre. :-) -
Ny karakterskala
ForumindlægBekendtgørelsen om ny karaterskala er nu vedtaget og træder i kraft i gymnasiet for alle nuværende 1.g-ere og fremtidige elever pr. 1. august 2006.Øvrige uddannelser følger efter den 1. august 2007.Bekendtgørelsen kan læses i sin fulde tekst her:http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/B20060044805-... -
dumper jeg hhx? :( hjælp..
ForumindlægJeg går på hhx 3 år og er færdig her om et par måneder.. Årskarakter : Matematik mundtlig 02 Matematik skriftlig 02 Samfundsfag 4 Tysk mundtlig 10 Tysk skriftlig 10 Virksomhedsøkonomi mundtlig 02 Virksomhedsøkonomi skriftlig 00 Eksamens : Virksomhedsøkonomi mundtlig 00 er... -
Uddanelse valg hjælp
ForumindlægHej folkens, jeg ved ikke hvilke uddanelse jeg skal vælge, ved i om der er nogle uddanelser som handler om dansk, eng, design og historie. Håber i kan hjælpe -
His+fys ?
ForumindlægHej. Jeg valgte at skrive i historie og fysik, af en eller anden grund... Men sidder nu i det problem at jeg ikke rigtig kan finde et emne. Så nu henvender jeg mig til alle de kloge og kreative hoveder her. NOGEN DER HAR IDEER? Alt modtages med kyshånd. Tak på forhånd. -
Hvad skulle jeg kunne?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har et spørgsmål. Det vedrøre sig om, hvad man skal kunne i historie, inden man begynder i 1.g på gymnasiet ? Skriv gerne emner, fx 2. Verdenskrig osv. Med venlig hilsen Kamilla :-) -
Det gode samfund synopsis
ForumindlægEr der en der vil hjælpe mig med at finde frem til en problemformulering der er indgår samfundsfag, religion, Historie. inde for det gode samfund. Jeg har allerede skrevet to problemstillinger op. men det kunne være rart hvis man kunne komme med nogle forslag til en problemformulering. det j... -
AT-Hjælp
Forumindlæghej med jer. som i nok så er vores store er Katastrofe. mit så spg. er så om i kender nogle fede emner til fag som dansk og historie, dansk matematik? håber du vil hjælpe! -
Muligt opgaveemne indefor flg emner - 2g opg.
Forumindlæg• Roms historie i oldtiden• Opdagelserne ca. 1400 – 1700Jeg hælder selv til noget indenfor opdagelserne, måske noget med baggrunden for de europæiske opdagelser.Har i nogle interessante opgaveemner? -
3 sætninger oversæt :)
ForumindlægKan ikke de her 3 sætninger 1. sætning - fx en sætning i historien 2. den blev lavet i 1937 3. det var det første eventyr der blev skrevet -
Romeo og Juliet
ForumindlægKender i en 'nutids' historie, der handler lidt om Romeo og Juliet? Eller andre 'lovers' der ikke kunne få hinanden, pga. deres kultur/religion.
