Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 16621 til 16640 af 25375
-
Identitetsdannelse SRP
ForumindlægJeg er ved at skrive en SRP omkring unge og deres identitetsdannelse i det senmoderne samfund. I den forbindelse har jeg valgt at benytte mig af Ziehe (individualisering, formbarhed, øget refleksivitet), Giddens (refleksivitet, risikosamfund) og Riesman (socialkarakter). Jeg er dog lidt i tvivl ... -
Udlevering af bedømt eksamensopgave
ForumindlægHej Jeg har lige fået min karakter for skr. eksamen i mat b på hh og sidder nu med den tanke "hvor meget har jeg egentlig bevaret rigtig?". Nå, sad så lige og kiggede på dette link: http://www.ghs.dk/documents/ung/PDF/Evalueringsplan2006-7.pdf side 6 sidste linier og tænkte, er det mu... -
Musikvideoer; 10 spørgsmål på 3 min.
ForumindlægMusikvideoer i de digitale medier Jeg er pt. ved at lave en undersøgelse omkring eksponering af musikvideoer online. I den forbindelse søger jeg unge i alderen 15-20 år som har lyst til at svare på 10 hurtige spørgsmål. Jeg er kandidatstuderende på film- og medievidenskab, og skal bruge undersø... -
novelle det haster
Forumindlægung muslimeske pige til fest..... hun var til en fest sammen med hendes klasse. Hun har siddet i et stykke tid alene på sofan i mens hendes klasse dansede og drak . rasmus hendes ven kom over til hende og spurgte hende om hun ville have et glas øl? hun svarede nej tak jeg drikker ikke.... -
ansøgning rettelse
Forumindlæghej vil gerne på arbejde, skal defor skrive en ansøgning, vil i gerne rette den og sig hvad jeg mangler i min ansøgning Hej ............ Jeg er en frisk ung, smilende pige som tør tage udfordringer. Jeg er en lærenem og en mødepligtig pige. Jeg har færdig gjort HF og leder efter et arbejde e... -
pendler nordsjælland-kbh?
ForumindlægOk efter lang tids stress over DSB og deres latterlige undskyldninger har jeg anskaffet en bil, søger efter nogle unge der ligesom jeg går i skole fra 08:00-14:00 og et par dage til kl 15. pendler hver dag fra Nordsjælland /Helsingør området til Frederiksberg. Tænkte på hvis der nogen der bor me... -
Hvordan havde i det med at vælge en uddannelse? smid en kommentar!
ForumindlægVi er to piger som er i gang med en projektopgave og vi sætter fokus på om der er nogen der har følt sig presset til at skulle vælge en uddannelse. Her for tiden har mange unge mennekser meget svært ved at vælge en uddannelse, og nogen føler sig presset til at vælge en uddannelse enten af deres f... -
Undersøgelse af variation indenfor en art
ForumindlægJeg skal skrive biologi rapport om ovenstående overskrift ^, men der er to af diskussionsspørgsmålene, som jeg ikke helt forstår. De lyder således: 1. Ærtefrø indeholder to halvkugleformede kimblade med næring til den unge plantes vækst. Hvilke af ærterne indeholdt mest oplagsnæring? 2. Vil... -
Petroleum Engineering
ForumindlægHej Jeg har læst mig frem til, at DTU kun kan tiltrække 1/3 danskere til deres kandidatuddannelse i olie- og gasteknologi. Jeg formoder, at dette skyldes, at mange unge mennesker ser det som moralsk forkert at satse videre på fossile brændstoffer. Der må da imidlertid være nogle fordele ved a... -
Dansk stil /:
ForumindlægJeg er igang med en dansk stil, som lyder: skriv med udgangspunkt i Thomas Ziehes synspunkter i citatet (tekst 5) et essay om skolens rolle i forhold til unges personlighedsdannelse. Jeg aner bare ikke hvor jeg skal starte? Teksten hovedsynspunkter er: ifølge Ziehe er eleverne snæversynet og de... -
Gåde - Kan ikke løse den
ForumindlægMatematik Gåde: En familie bestående af oldefar, bedstefar, far og den unge Piero skal igennem tunnellen til fods medbringende en lommelygte, der har i alt 60 minuters brændetid. Tunellen er smal og famillien kan kun gennemføre turen parvis 2 og 2. Hvordan skal de tilrettelægge turen under de g... -
PLEASE ,HJÆLP!
Forumindlæghej. jeg er virkelig en nød til fysik. 1)en ung person kan høre fra 20 Hz til 20 kHz. a) bestem bølgelængden for den dybeste to, personen kan høre b) bestem bølgelængden for den højeste tone, personen kan høre 2) lyd er trykbølger i luft. ved stuetemp. udbreder de sig med farten 343 m/s. a) ... -
BMR?
ForumindlægHjælp! :/ Jeg har denne her biologirapport for, hvor jeg bl.a. skal regne mit basalstofskifte ud! Da biologi ikke ligefrem er mit stjernefag, har jeg allerede ved første opgave brug for hjælp! :| Jeg skal altså have regnet BMR ud. Opgaven lyder sådan her: "For unge mennesker er BMR ca. 4KJ... -
Synes du det er hårdt at studere?
ForumindlægHej! Synes du der er meget man skal? Skole, lektier, venner kæreste, udseende, sport osv? Har du lidt følelsen af, at det bare er møj hårdt nogengange, og at du næsten drukner i valg? Hvad skal du efter studiet, hvad er det rigtige og hvordan finder du ud af det? Hvis du har det lidt sådan, så... -
Ekspert i Israel /Palæstina?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg efterlyser i skrivende stund en hjertevarm person som her juletiden vil hjælpe en meget desperat og fortvivlet ung fyr med hans SRP. Det drejer sig kort sagt om Israel /Palæstina konflikten med henblik på de fredsforhandlinger der har været. Mit problem ligger i at det er meg... -
Faglige begreber
ForumindlægHej. Jeg har trukket fordybelsesområde forfatterskab: Jesper Wung-Sung og har valgt novellen 'Fordømte her på jorden: Undskyld'. Den handler om en ung, hvid, dansk kvinde under en tur i et solarium der pludselig bliver overvældet af skyld over sin privilegeret position i verden. Jeg har b... -
Hjælp, til svær oversættelse fra Dansk- engelsk? Jeg har virkelig brug for hjælp folkens :D
ForumindlægDet er denne her tekst der skal oversættes til engelsk, skal lige siges at det er en tekst der sætter fokus på simpel og udvidet tid.. Nogle der vil hjælp mig: Hun var helt rød I hovedet, og vi stod alle 3 og spekulererede på, om hun ville eksplodere. Heldigvis styrtede hun ud af døren, før de... -
Hjælp!!
ForumindlægHej. Jeg er en ung kvinde på 23, som er i gang med sidste år af min HF. På det diste år har jeg fået kemi, og da vi er færdige om ca 5 mdr. vil jeg gerne forstå kemi inden eksamen.. Jeg er overhovedet ikke med i timerne, hvilket er dybt frustrende! Nogen der kan/gider hjælpe mig fra begyndelsen? ... -
Til alle der vil kende FSA stilemner 2009
ForumindlægHej alle Jeg har set en del spørge efter stilemnerne fra maj 2009. Jeg havde terminsprøve i dag, og der fik vi stilemnet fra år 2009. De var således: 1: skriv en novelle med foablens morale( meget lettere end det lyder, man skal bare se opgaveformuleringen) 2: k 3: skriv en artikel om en oversvøm... -
Spørgeskema - vi har brug for din hjælp
ForumindlægHej med jer :) Vi er to studerende fra Syddansk Universitet, som har konstrueret et lille hyggeligt spørgeskema i forbindelse med en opgave vi skal skrive i Marketing Research. Har du / I lyst til at hjælpe med at besvare nogle spørgsmål omkring unges brug af internettet? Spørgeskemaet er at fin...
