Søgning på: srp engelsk psykologi. Resultater: 16621 til 16640 af 33479
-
metodetvivl
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal op i AT på tirsdag. Jeg har brugt fagene dansk (humanistisk) og psykologi (samfundsvidenskabelig) til at belyse mit emne. En af de metoder jeg har benyttet mig af er at læse nogle interviews og artikler og brugt dem til at besvare mine problemstillinger, nu er jeg bare ko... -
STUDIERETNINGSRAPPORT?
ForumindlægJeg skal op i AT her i næste uge, hvor jeg har emnet integration under psykologi og samfundsfag. Min klassekammerat var oppe sidst, hvor hun sagde at hendes manglende perspektivering til en studierapport vi havde lavet tidligere, trak hendes karakter ned. Men hvad mener de med perspektivering til... -
Eksamen
ForumindlægHel alle! Jeg er igang med afsluttende eksamer på hhx 3.år. Jeg missede desværre, de sidste timer af Psykologi B og er derfor lidt uvidende om, hvordan eksamen foregår, idet læreren fortalte om det, netop de timer. Er der nogle som ved noget eller har nogle links, der kan gøre mig en smule klog... -
Forældet Freud!
ForumindlægSavner et psykologi forum?Anyways. -Hvordan kan man sige, at Freuds personlighedsmodel, og teorier generelt, er kommet til kort i forhold til den nutidige psykologiske viden?kan dette kaste nyt lys på den "psykologiske realisme"?fisker selvfølgelig efter lidt guldkorn til danskeksamen -
Synopsis - hjælp
ForumindlægHJÆLP..... Jeg skal skrive en synopsis til psykologi- eksamen - men kan slet ikke forholde mig til denne eksamenstype, da synopsen forvirre mig mere end den gavner.... Er der nogle her, der måske har samme problemer og har det rigtig skidt med denne eksamenstype - ville jeg være rigtig ly... -
Nævn en case HJÆLP!
ForumindlægEr der nogen som kan nævne en case omhandlende psykologi - omsorgssvigt - "voksne børn" /evt børn med alkoholiske forældre. Jeg vil gerne undgå cases om incest, og "er du mors lille dreng" er ikke en mulighed. Håber nogen kan nævne nogen ?? -
AT-synopsis
ForumindlægHej folkens, Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis, mit emne er Anders Brevik, hvor fagene er psykologi C og dansk A.... Jeg har valgt at beskæftige mig med Anders Breviks handlinger, og Stoltensbergs tale hvor jeg laver en retorisk analyse, problemet er bare at jeg ikke har nogen idéer... -
AT !!! Haster
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis, mit emne er Anders Brevik, hvor fagene er psykologi C og dansk A.... Jeg har valgt at beskæftige mig med Anders Breviks handlinger, og Stoltensbergs tale hvor jeg laver en retorisk analyse, problemet er bare at jeg ikke har nogen idéer til ... -
TEORIER??????
ForumindlægHej!!! Jeg håber nogle af jer kan hjælpe herinde. Jeg er igang med at skrive opgave om alkohol og har fået spørgsmålet om, hvilket psykologiske årsager kan medføre alkoholisme. Har I nogle ideer til teorier fra psykologi C stof??? og evt. teoretiker som siger noget om det vil være meget godt. -
Musik børns læring & Daginstitutionsloven
ForumindlægHej, har lidt problemer, er der nogen der kan hjælpe lidt? Vi skal have to fag sammen og det er Pædagogik & psykologi, så Min problem formulering lyder således: "Hvordan kan man bruge musik som pædagogisk redskab i daginstitutioner (3-6år) for at understøtte børnernes læring jvf læreplan... -
Hvad betyder disse ord?
ForumindlægJeg mangler en ordbog, og kan derfor ikkefinde betydningen af disse ord - en venlig sjæl der vil hjælpe? resignation assemblage kognitiv (i forhold til psykologi) korrelationsmetode epokal dialektisk teologi indre eksil (har en fornemmelse af ordet eksil, men ikke den konkrete betydning) TAK Li... -
HJÆLP .. AT metode psy
ForumindlægHej har bl.a psykologi i AT som samfundsvidenskabelig fakutet. Jeg bruger en forsker ved navn milgram som har lavet et eksperimentet (som hører under det naturvidenskablige fakutet) .. hvordan skal jeg beskrive mit metode afsnit. - Skal jeg KUN skrive om milgram? - Eller skal jeg både... -
Projektopgave... nogen bud?
Forumindlægskal snart til at skrive min projektopgave i folkeskolen... det overordnede emne er "København" og der er ingen krav til, hvilke fag der skal indgå... er lidt på bar bund - kunne måske godt tænke mig noget med psykologi/psykiatri eller filosofi, men synes det er lidt svært at få ind i e... -
Klage over eksamen og ikke karakter?
ForumindlægHej Jeg har været til eksamen i psykologi den 9/6. Den karakter jeg har fået er rigtig i forhold til hvad jeg præsterede til eksamen. Men jeg mener ikke at min læren har lært os at analysere den type tekst som jeg trak. har jeg nogen muligheder? Eller må jeg bare acceptere karakteren. Mvh Ni... -
Fjernstudie
ForumindlægJeg skal læse kemi c og psykologi c på fjernstudie til august. De er hver især sat til 6,67 SU-lektioner. Det er første gang jeg skal fjernstudere, men kan nogen svare mig på om timeantallet er realistisk? Bruger man nemt maaange flere timer? Jeg ved godt at det kan være individuelt men nogen me... -
Dansk 2 års opgave! PROBLEM!
ForumindlægHey alle. Jeg går på andet år og skal skrive en større dansk opgave. jeg har helt frie hænder men vil gerne analyser en roman hvor der gerne må indgå psykologi. det må gerne være en bog hvor man kan analysere udviklingen. Bogen skal helst heller ik være for gammel. Håber i har nogle ideer, tag... -
PÆN ORDEN
ForumindlægHey.. Jeg vil gerne lave din opgave i pæn orden !! Alle opgaver modtages, dog ikke mattematik, eller nogle fag man ikke har i folkeskolen f.eks psykologi, filosofi osv. jeg retter IKKE komma-punktum osv. fejl. KUN orden så den bliver lettere at kigge på.. får normalt 9-11 i orden :D :) bare ... -
dumpet i geo i 2002
ForumindlægHej Dumpede i 2002 i geografi på gym, altså før reformen. Er det muligt for mig at gå om i år eller næste år? Hvis ikke, kan jeg vælge fx at gå op i erhversøkonomi eller psykologi i stedet, fordi blot 1 af de 3 fag er nødvendige for at få studentereksamen på studenterkursus? -
OBS: Hjælp til at finde case om en FAMILIE!!!??
ForumindlægVIGTIG!: Heej :-) (samfund/psykologi) Hjææææææææælp, har ledt i flere dage nu efter en case om en familie i det senmoderne samfund som har problemer i socialiseringsprocessen som har konsekvenser for identitetsdannelsen.. og skal til at have fundet en. Evt en familie med en stressende hverdag og... -
Terapi analyse
ForumindlægHjælp folkens.. sider med en psykologiaflevering og kan ikke lige få fat på vores lære da det jo er ferie;) Har et problemer med hvordan jeg skal analysere/kigge på denne pdf.. det er inden for emnet terapi hvor vi arbejder med psykoanalysen, kognitiv terapi og gestalt terapi.Så nogle der kan g...
