Psykologi
Musik børns læring & Daginstitutionsloven
Hej, har lidt problemer, er der nogen der kan hjælpe lidt?
Vi skal have to fag sammen og det er Pædagogik & psykologi, så
Min problem formulering lyder således:
"Hvordan kan man bruge musik som pædagogisk redskab i daginstitutioner (3-6år) for at understøtte børnernes læring jvf læreplanerne i daginstitutionsloven?"
Svar #1
24. september 2009 af klotte (Slettet)
Hvorledes kan musik anvendes til støtte for børns udvikling i førskolealderen med henblik på at opfylde daginstitutionsloven og hvilken læring kan man forvente ? Hvilke pædagogiske overvejelser bør man tage med ind i sine ovevejelser ?
Svar #2
25. september 2009 af irenececilia (Slettet)
tusind tak, for svaret det kan jeg godt bruge. skal lige dreje den i hovedet.
Så er der faktisk et spørgsmål mere som også skal med i opgaven, som lyder på;
"Overvej hvorledes emnet sættes i relation til pædagogisk praksis".
Vores lære siger at vi skal "opdigt" en lille case omkring vor emne, som vi måske har erfaret med i praktikken f eks,
Hvordan kunne det lyde?
Svar #3
25. september 2009 af klotte (Slettet)
Nu ved jeg jo ikke hvad I vil skrive om men hvad med at lære at klappe en rytme ,som en øvelse i at indpasse sig i fælleskabet/ gruppe.
Eller hoppe bogstaver ?
Eller synge vokallyde ?
Find på noget ;)
Skriv et svar til: Musik børns læring & Daginstitutionsloven
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.