Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16641 til 16660 af 27496
-
HJÆLP DET HASTER!!!
ForumindlægHej alle :-) Sidder og forbeder mig til eksamen i kemi.. men er kommet til nogen spørgsmål, som jeg ikke lige ved, hvordan jeg lige skal svare på, så har virkelig brug for DIN hjælp.. Så håber der er nogen der kan hjælpe!! - Redegør for princippet i navngivning af kemiske forbind... -
Hvilken betydning har spændingsrækken for redoxreaktioner?
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal forklare spændingsrække og fortælle, hvorfor den er vigtig i forbindelse med redox kemi. Jeg forstår nok, hvad spændingsrækken er, og hvorfor bestemte metaller vil optage og afgive elektroner, men jeg ved ikke, hvorfor dette er så vigtigt for redox ke... -
Eksamenspørgsmål
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet den opgave i kemi, som jeg skal op i til kemi eksamen næste uge. Er der en der vil hjælpe mig med dette spørgsmål: Gør rede for atomers generalle opbygning. Forklar hvad et molekyle er og hvilke bindingstyper, der holder atomer sammen i molekyler. Forklar ligeledes hvi... -
Supplering
ForumindlægHej alle Er der nogen herinde, der ved om man kan supplere 3 fag på et halvt år? Skal nemlig supplere fysik C-B Mat B-A og kemi C-B, har fået at vide, at man kun kan med to, men har ikke undersøgt det, og ved i om man får SU, hvis man tager fagene om for har haft kemi B og mat A før. ... -
FÆLDNINGSREAKTIONER
ForumindlægHeeej venner (: Jeg skal til suppleringseksamen i kemi på onsdag, derfor har jeg igang med at forberede spørgsmålene der er blevet givet. Der er et spørgsmål jeg ikke helt kan finde ud af, det lyder følgende: " Du kan inddrage reaktionen mellem NaCl (aq) og Pb(NO3)2 (aq)" no... -
Gas og krudt
ForumindlægHej.... Jeg står til pt. at skulle skrive en opgave, som har overskriften Krig, Medier og teknologi. De to fag som skal blandes er Historie og Kemi. Er der nogen som har en idee til emne eller som ligger inde med materiale til mine forslag. De er flg. - Tyskernes udvinding af nitrogen fra luften... -
Kemisk analyse, distributation af elektrisk energi og energi og forbrug.
ForumindlægHey, Jeg skal op til mundtlig fysik/kemi (9. klasse), men jeg har et lille problem, som jeg håber der er nogle som vil svare på ;D Skal lige siges at jeg stinker til fysik/kemi ;/ 1. Hvad er kemisk analyse ? 2. Hvad er energi og forbrug ? 3. Hvad er distributation af elektrisk energi ? Håber... -
Redoxtitrering?!
ForumindlægHeey .. jeg skal til eksamen i kemi i morgen tidlig - og jeg har lidt problemer med redoxtitrering. (Jeg vil lige for en sikkerheds skyld nævne at jeg altså kun har kemi på c-niveau!)I min bog står der 10 linjer om det, og har ikke rigtig forstået konceptet i det? Nogen der kan hjælpe mig med hv... -
Fremtilling af salte
ForumindlægHej Jeg skal op i fysik/kemi eksamen fredag (folkeskolen) Jeg er ikke professor inden for fysik/kemi og jeg har et problem. Når man skal fremstille et salt, kan man f.eks. blande HCl og NaOH, men jeg ved ikke om man skal neutralisere det først, og hvis man skal, hvordan gør man så det præcist? ... -
forsuring
ForumindlægHej.. Jeg skal fortælle om forsuring i kemi så hvis nogle ved noget om forsuring som er godt at fortælle i kemi vil jeg meget gerne høre det.. Ved at det er udskiftning af positve ioner i jorden men er der andet?? Har fundet formlen: pHjord=pHmålt + 0,5 hvorfor er det lige at man skal plusse ... -
Modeller..
ForumindlægHej. Ved ikke lige om det er det rigtige sted at oprette dette indlæg, men jeg vil bare høre folks meninger om hvordan man går ind og ser på modeller i fagene matematik, kemi og historie. Hvad forskellen er i de fag. Er ved at skrive en opgave om det og er lidt i tvivl om kemi. Altså hvordan f... -
Fysik nørd/haj???
ForumindlægHej Jeg går i 8 klasse, og jeg skal fremlægge i fysik(/kemi) det handler jo kun om fysik, men faget hedder jo fysik/kemi om "Hvordan kan fugle flyve?" Hvis du er en fysik nørd/haj eller havd du vil kalde det, så må du meget gerne skrive til mig enten som en kommentar til indlægget... -
Fysik ekspert, nørd, haj????
ForumindlægHej Jeg går i 8 klasse, og jeg skal fremlægge i fysik(/kemi) det handler jo kun om fysik, men faget hedder jo fysik/kemi om "Hvordan kan fugle flyve?" Hvis du er en fysik nørd/haj eller havd du vil kalde det, så må du meget gerne skrive til mig enten som en kommentar til indlægget... -
Gode råd
ForumindlægHej med jer.... Jeg skal her efter jul skrive min tværfaglige opgave på HF - og har valgt kemi c og matematik c Jeg har indkredset mig til temaet redoxreaktioner / oxidationer i kemi-delen, men mangler et eller andet matematisk jeg kan koble sammen med dette kemiske tema - nogle, de... -
Eksamen hjælp!
ForumindlægNu står jeg og skal til eksamen i dec i kemi c, hvilket burde have været en dejlig let eksamen, men situationen er den at vi har haft en rigtig dårlig lærer, som ikke har kunnet lære fra sig! Er der nogen der har nogle gode råd til kemi eksamen, som evt. kunne hjælpe lidt, da jeg synes jeg li... -
lektiehjælp
Forumindlæghej, jeg går i 3.g og søger lektiehjælp i kemi snarest. Jeg har søgt mange steder nu, men har endnu ikke fundet nogen. Så derfor prøver jeg igen her med håbet om at finde en der har haft kemi på A-niveau. God løn gives Jeg bor i Nordjylland, .. mvh Lina -
noter
Forumindlæger der ikke nogen der har lavet noter til Helge Myginds Kemi 2000 A-Niveau 2 bog,, der ligger nogle supergode noter tol A-1 bogen,, men intet til 2'ern,, det ville være lækkert hvis nogen havde nogle, da jeg skal op i skriftlig kemi... -
Hjælp
ForumindlægHei Jeg skal op til mundtlig fysik/kemi eksamen her til juni, er der nogen som måske kan give mig et lynkursus i, hvordan man regner støkiometri ud, for jeg forstår det virkelig ikke, og vi har ikke lige den bedste lærer i fysik/kemi, så hvis i kunne forklare det med egne ord eller give mig nog... -
hjælp til Disposition
Forumindlæghey alle jer jeg ville høre om der er nogen der har nogen erfaringer, til forberedelse af kemi-eksamen. Jeg har kemi på C, og ønsker gode karakter, derfor skal forberede mig grundigt inden eksamen. Men kan ikke finde hoved og hale i noget af det - ved ikke hvor jeg skal starte osv. håber virkelig... -
SØGER TUTOR
ForumindlægEndnu en der kæmper med at holde sig oven vande i faget kemi. Jeg frygter jeg drukner til eksamen, nogle der kan hjælpe mig for en sum penge :D? Jeg bor nær Sorø og går i skole i Kalundborg. Jeg afslutter kemi til sommer og går i 2. g Har det interesse så skriv en mail [email protected]
