Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16681 til 16700 af 47925
-
Afsat effekt og Afsat energi
ForumindlægHej alle, Jeg skal til fysik B-niveau eksamen Vi har et emne der hedder Elektricitet herunder et stikord der hedder "Afsat effekt og Afsat energi" - Jeg kan virkelig ikke komme videre, jeg ved hvad effekt og energi er. Men når det er afsat? Søger hjælp :) -
FSA Astronomi
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen om en uges tid, og jeg har svært ved at lave en disposition til astronomi. Er der eventuelt nogen, der kan hjælpe med det ? Eller nogen, der bare kunne komme med en ide ? please, jeg vil gerne være forberedt på alt. :D Tak. -
Kernekraft
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i fysik, alle de emner vi kan trække har jeg styr på ud over kernekraft. Det er meningen vi skal vise forsøg, men hvad for nogle forsøg kan man lave i et helt normalt fysiklokale med de normale redskaber i 9.klasse ? Nikolai. -
Vekselstrøm
ForumindlægHeey! Jeg ska snart op til eksamen i fysik.. Jeg har bl.a. fået opgivet emnet Vekselstrøm, derfor ville jeg spørge Jer om I havde nogle idéer til forsøg med vekselstrøm? ;D Knus Artemis -
frit fald???
ForumindlægHej... er i gang med en 24-timers forberedlse til fysik eksamen, så det haster :-/ jeg har trukket mekanisk energi hvor jeg skal relatere til forsøget frit fald... hvad mener I er relevant at have med? og hvordan vil i forstå spørgsmålet "hvad gør et frit fald frit"??? på Forhand tak :) -
præsentation af termisk energi
ForumindlægJeg skal til min fysik eksamen lave en mundtlig præsentation af emnet : termisk energi og varme. mit spørgsmål er nu, hvordan gør jeg det bedst muligt. Altså hvad er vigtigt at fortælle og kunne forklare ?? -
Hjælp jeg trykkede cmd g i word 2011 på min mac og kan ikke åbne dokumentet mere
ForumindlægJeg kom til at trykke cmd g i word 2011 på min mac. Nu vil den ikke åbne dokumentet uanset hvor meget jeg prøver. Jeg var i gang med en fysik rapport som jeg skal op i til eksamen i morgen eftermiddag og den skal sendes senest i morgen tidlig.... Hjælp!!!!!!!!! -
Forsøg?????????????????
Forumindlæghejsa... Jeg skal snart til eksamen i fysik... Vi trak 'strålings indvirkning på levende organismer', og ville gerne lige høre... Er der nogen der har forsøg til emnet ''Stråling Indvirkning På Levende Organsimers Vilkår''???? -
En lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
En lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
Hydrogenspektrum
ForumindlægJeg skal op i fysik B mundtlig eksamen og et af de spørgsmål vi har fået stillet under "atomer" hedder "hydrogenspektrum og energi i stationære tilstande i hydrogen" men jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad jeg skla skrive her? Al hjælp er super værdsaaat, tak! -
Forsøg om atomer, isotoper og halveringstid
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i fysik (fsa), og jeg er i tvivl om hvilke forsøg jeg skal lave hvis jeg trækker: Atomkernen og isotoper Radioaktivt henfald og halveringstid Har I nogle forslag? På forhånd tak! -
Forsøg med salte eller baser
ForumindlægHej, jeg skal til FSA eksamen i fysik/kemi og sidder lige nu og laver dispositioner omkring baser og salte. Er der nogen som har nogle gode forsøg med dem? Håber at der er hjælp at hente ude ved jer flinke mennesker:) Tak -
noter vigtigt
Forumindlæghej.. jeg skal op i fysik A eksamen i morgen og derfor hvis nogle af jer har digitale noter til kernefagene må i gerne sende dem D: jeg står virkelig og mangler noter til lasere D: -
kan ikke finde ud af at lave disposition til navngivning af kemiske forbindelser
Forumindlæghej skal op i fysik/kemi eksamen i folkeskolen på næste tirsdag. har lavet dispositioner til alle emnerne bortset fra til navngivning af kemiske forbindelser. kan ikke regne ud hvilke forsøg jeg kunne bruge og hvad jeg kunne fremlægge om det. håber nogen har en ide det. -
ukendt bilag?
ForumindlægJeg skal op til fysik eksamen i 1.g på tirsdag, og er rimelig nervøs for det ukendte bilag man får under samtalen. Specielt under emnet: verdensbilleder. Er der nogen der har en ide til hvad sådan et bilag kan være? til emner som f.eks. verdensbilleder, radioaktivitet, energi osv? -
HJÆLP! Forsøgs papire?
ForumindlægHJÆLP!! Jeg skal til fysik eksamen imorgen (FSA) og er virkelig ikke særlig god til det. Kunne godt bruge nogle gode dispositioner og forsøgspapire på emnerne: - Magnetisme - Elektromagnetisme - Induktion - Vekselstrøm - EL-energi - Transformation - Højspænding Håber meget I kan hjælpe mig?!!! -
energi omsætning - HASTER
Forumindlæghej! jeg sidder midt i en 24-timers eksamen i fysik, og skal op i morgen. Der står på det spørgsmål jeg har trukket at jeg skal: "beskrive energiomsætningerne for en person der gynger" er der nogen der kan hjælpe? er virkelig lost -
En Diode?
ForumindlægSkal til Fysik og kemi eksamen på fredag.... Og mangler virkelig noget info om dioder!! Hvad gør den, flere forskellige dioder?, osv... og meget gerne nogle forsøg til... Håber virkelig at i kan og vil hjælpe mig
