Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 16681 til 16700 af 25375
-
HJÆLP
ForumindlægHej alle .. Jeg har fået stillet denne opgave - nogle der kan hjælpe: Undersøg hvilke holdninger forskellige grupper i samfundet har til den kulturelle udvikling - i den givne periode i arbejder med ( her har jeg perioden 2000 - 2020) se på: 1. Fordomme 2. Stereotyper 3. Unge 4 middelklassen 5. ... -
Uden at tænke på det
ForumindlægHer er der nogen, der kan hjælpe mig, med denne oversættelse? "Ingen ved hvorfra hun kommer; vi ved kun, at hun er narkoman og at hendes eneste ønske er at få stoffer. Hun dræber en ung betjent uden at tænke på det. " Jeg har oversat følgende Personne sait de quel côt... -
Notat til pia kjærsgaard
ForumindlægHURTIGT brug for hjælp. Nedstående er min opgave: B: Notat til Pia Kjærsgaard Du er politisk rådgiver for Pia Kjærsgaard. Du skal udrede ovenstående resultater og komme med en langsigtet strategi for, hvordan man bekæmper kriminalitet blandt unge. Da jeg aldrig før har lavet et notat til en pol... -
Analyse af artikel
ForumindlægHej, nu prøver jeg lige igen :) er det muligt at en sød stjæl kan være hjælpende med et par spørgsmål til at analysere en artikel som handler om unges sprog Jeg er gået helt i stå og kan ikke rigtig svare på disse 4 spørgsmål: 1. Genretræk 2. Hvilken viden vi får 3. Artiklens budskab 4. Ny... -
Artikel - genre bestemmelse
ForumindlægHej Jeg sidder og skal lave en dansk analyse af en artikel Artiklen hedder: "Unge til kamp for retten til druk" og er skrevet af jyllandsposten d. 02/10-2009 Link til artiklen: http://jp.dk/indland/article1837326.ece Jeg har lidt svært ved at bestemme genren på denne artikel. Jeg går ... -
Studenterhuen - hvor længe?
ForumindlægHej mennesker :-) Bliver som så mange andre unge student i næste uge. Ville egentlig bare høre, hvor lang tid man kan tillade sig at gå med sin studenterhue? :-) Og lige en anden ting. Da vi havde den gamle karakterskala, var der tradition for, at man gav en kasse/ramme øl pr. 13-tal. Men nu har ... -
Rapport omkring miljø
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en rapport på min 20 sider omkring miljø, dette skal indgå , 1 Vores ressourceforbrug i Danmark - 2 Aftaler indgået ved den store miljøkonference i Bellacentret i København i december 2009 - 3 Et partis miljø - 4 Unges holdning til miljø og ressourcer - 5 Hvordan kan vi ve... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg er for ung til at være på forummet, kun 13 år. Jeg skal nok forlade forummet efter. Men jeg måtte nød til at spørge om noget, fordi det er noget jeg har skændtes en lille smule med min matematiklære om. Det hander om Sandsynlighedsrening. Fx: Hvis man har 3 kugler i en kasse, de 2 af dem er ... -
Medicinstuderende på SDU
ForumindlægHey... Jeg er lige blevet optaget på medicinstudiet på SDU. Jeg starter desværre først den 1. februar, da jeg er ung - er blevet tvangsflyttet fra september til februar. Vil lige hører om der er nogle herinde som også skal starte den 1. februar? Vil også lige hører om hvordan SDU er, da jeg skal ... -
HJÆLP SØGES til oversættelse af få sætninger
ForumindlægHej med jer.. håber virker nogle kan hjælpe mig 1. For tiden lærer 84 procent af alle unge danskere engelsk som fremmedsprog 2.Forretningssamtaler bliver ført på engelsk: det officielle sprog ved internationale sportsbegivenheder er engelsk; videnskabelige artikler bliver udgivet på engelsk 3.... -
Menneskelig frihed
ForumindlægHey. Jeg har brug for lidt hjælp med at forstå følgende citat af Karen Blixen. Hamlet ville aldrig være blevet den tragedie, det er, hvis ikke det Danmark, den unge prins er henvist til at leve i, havde været i en så rotten state. Eller Kong Lear – også Kong Lear var offer for sine omgivels... -
Hjælp, nogle der vil læse kommentar?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en stil for hvor jeg skal kommentere synspunkterne i en artikel.Den hedder Unge tænker mindre på miljøet end voksne. Det er en tidligere eksamens opgave. Jeg skal aflevere den imorgen så det haster. Er der nogle der vil læse den og skrive hvad i synes om den, og evt. rett... -
beregning af euro - hjælp!
ForumindlægEn 9. klasse på 2 lærer og 22 elever skal besøge Eiffeltårnet, og priserne for at bruge elevatoren i Eiffeltårnet: Voksen: = 13,00 euro ung (12.24år) = 9,90 euro Så er der også en rabatpris for skolegrupper på minimum 10 elever: Elev: = 8,30 euro Lærer: = En gratis entre for hver 10 elever Klasse... -
Hvordan jeg skriver et essay?
ForumindlægHej :) jeg har lige fået til opgave et skrive et essay om en samfundsmæssig problemstilling, og efter lang tids overvejelse er jeg kommer frem til, at jeg vil skrive om 'kriminalitet blandt unge i Danmark', men nu er spørgsmålet jo så lige, hvordan jeg skal få startet på det osv. Jeg har... -
SRP-Samf(A)Dansk(A)Alkohol et relevant emne?
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle mere garvede eksperter indenfor SRP som evt. kan være kritisk og vurdere om et emne som Alkohol i forbindelse med de unges uddannelser (selvfølgelig med indskrænkning) vil være gavnlig indenfor fagene SAMF A - DANSK A??? Man kunne vel evt. stu... -
hjælp til en lille oversættelse
ForumindlægMødet med nye kulturer Unge i Vesten er utroligt privilegerede: De har frihed, adgang til uddannelse og et utal af muligheder for at gøre med deres liv, som de vil. Men det er let at glemme alle disse privilegier i hverdagen. Mødet med fremmede kulturer og nationaliteter kan være med til at sæ... -
søger eksamenshjælp I Fysik B skriftlig.
ForumindlægHey vi er to unge mænd på 22, som skal til eksammen i fysik b skriftlig den. 30 maj. Vi søger en Privatunderviser som kan hjælpe os med at regne og forstå eksamensopgaverne. Vi søger en hurtigts muligt som kan undervise min. 2 gange ugentligt evt. mere. Vi tilbyder såvel en god løn. Vi bor ... -
Notat til sundhedsministeren
ForumindlægHej er der nogen her inde som har lavet en opgave der lyder så ledes: Skriv et notat til sundhedsministeren, hvor du argumenterer for en strategi, der kan nedbringe antallet af depressionstilfælde blandt unge i Danmark. Notatet skal indeholde: • En påpegning/eksemplificering af nogle probl... -
SRP, Nordkraft, diskuterende
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal som mange andre snart til at skrive SRP. Jeg skriver om unges identitets dannelse i det senmoderne samfund. Jeg vil redegøre for forskellige teorier omkring identitetsdannelse (Erik Erikson, Gidden, Bourdieu), analysere "Nordkraft" og overføre begreberne herpå, fo... -
Manglende inspiration til stil
ForumindlægHey guys.. Jeg skal skrive en danskstil med følgende oplæg: Du skal skrive en tale til Danmarks befolkning om et emne, der ligger dig på hjerte. Det kan i og for sig handle om alt; personlig frihed, politik, unges forhold, økonomisk krise, miljø, dyrevelfærd, kulturstøtte, forsvar for computerspi...
