Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16701 til 16720 af 23684
-
Analysemodel, Sproglig, fiktive og udsigelses lag
ForumindlægFørst og fremmest er min tekst jeg skal analyserer "Kong Lindorm". Jeg har fået tildelt den dejlige opgave at skulle angive sproglige lag, fiktions lag og udsigelses lag. Jeg har fået en del kopisider omkring analyse af tekster og forståelse af dem, men det er for det meste bare volapyk... -
Landet Atlantis – ”Et symbol” Af Tom Kristensen
ForumindlægLandet Atlantis – ”Et symbol” Af Tom Kristensen - Digtet er fra hans debutbog i 1920 som hed ”Fribytterdrømme. Vi har fået til opgave at analysere dette digt, med et anarkistisk perspektiv. Derudover skal teksten analyseres ved at beskrive: 1. den ideologi, som teksten er... -
Hjææælp til undersøgelse?!
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe mig med udarbejdningen af min synopsis. Mit emne hedder - cirka - mediernes rolle under den persiske golfkrig (nærmere bestemt området omkring den amerikanske regerings fastholdelse af medierne) og bevæger sig inden for fagene dansk og samfundsfag. Mit spørgsmål ... -
"Øjet" af Cecil Bødker
ForumindlægHey alle! Jeg står i den situation, at jeg i forbindelse med et AT-projekt på mit gymnasium skal udarbejde en analyse og fortolkning af Cecil Bødkers novelle "Øjet". Jeg finder den dog en smule svær og uoverskuelig at komme i gang med - så er der nogle derude, som måske ligger inde m... -
Kubisme hjælp
ForumindlægHey ! Jeg skal skrive da/hi opgave, og har valgt at skrive i dansk. Mit emne er kubisme, og indtil videre har jeg valgt at analysere et billed af Picasso, Les Demoiselles d'Avignon, men kunne også godt tænke mig at analysere noget tekst. Eventuelt et manifest, hvis det er muligt at finde såda... -
Snyd? :-|
ForumindlægHej allesammen, Jeg har FSA mundtlig dansk om nogle dage, og jeg kunne godt tænke mig at høre jeres holdning. Jeg har allerede gennemskuet nogle af de tekster, som jeg vil kunne komme til at trække. Vil det være snyd, hvis jeg på forhånd har printet nogle opgaver eller analyser af de tekster ud, ... -
Hjææææælp
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af at analysere:S og nu skal jeg op i en masse lort i engelsk American psycho city of glass william blak : London . et digt W. Wordsworth: Westminister Bridge - digt Debbie and julie the elisabeithan world picture the ancient Mariner Hvis der er nogen der har nogle gode n... -
"ond i sulet" - karakter!
ForumindlægHej dansk eksperter! Jeg var til skr. årsprøve i går i Dansk og valgte at analysere novellen "ond i sulet". Da jeg ellers altid vælger diskussionsopgaver, vil jeg gerne høre om analysen er til 02 eller 12 - Jeg har stort set ingen anelse og det ville derfor være rart med konstruktiv kr... -
Bertal Dahlgaards beretning om Kanslergadeforliget
ForumindlægHej med jer alle :) Jeg sidder med en Historieopgave om Kanslergadeforliget, og jeg analysere Bertel Dahlgaards beretning om dette forlig. I den forbindelse har jeg problemer med at finde: 1) Hvem er modtager ?.............. jeg ved ikke om det er det danske folk når det er en beretnin... -
HHX - Dansk A Eksamen
ForumindlægJa på onsdag bliver jeg student, og min sidste og mest frygtede eksamen er selvfølgeligt Dansk A eksamen. Har i nogen forslag til hvordan en der er pænt doven kan komme godt over den eksamen? Jeg har ikke læst NOGLE som helst tekster, og har heller ikke tænkt mig at gøre det. Skal man bare læse... -
Sociologi + James Baldwin
ForumindlægHej brugere, Jeg skal til at lave min SRP (samf og eng), hvor jeg skal lave en sociologisk analyse af personernes forhold og situation i James Baldwins værk "Go Tell It On The Mountain" (1955). Hvis der er nogen, der har læst bogen og har ideer til sociologer (gerne religionssociologer)... -
case i SRP
ForumindlægHej, jeg har valgt emnet partnervalg i fagkombinationen psykologi og biologi. Med dette emne er meningen at fokusere på, hvad der spiller ind i valg af partner. Jeg skal i analyse delen analysere en case med henblik på teorier så som evolutionsteorien, feromer, kollusionsteorien osv. Er der no... -
AT 4 - Katastrofen
ForumindlægHej, vi er to elever som har AT lige nu og sidder med et lille problem. Godt nok går vi i 2.g og det er ikke mega seriøst endnu, men vi vil gerne have hjælp så vi kan lave et godt stykke arbejde. Vores fagkombination: NG, fysik, dansk. Vi har valgt at beskæftige os med Dinosaurernes Udryddel... -
Identitet og storbyen
ForumindlægHejsa, Fik udleveret min problemstilling i foregårs, og har overemnet identitet og storbyen. Mine fag er dansk og engelsk, og som den danske del af min analyse skal jeg analysere en selvvalgt novelle fra jan sonnergaards novellesamling "Otte opbyggelige fortællinger om kærlighed og mad og f... -
Musik i markedsføring
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med SRP men er gået lidt i stå ift. min analyse, som jeg skal til at begynde på, hvor jeg skal analysere med udgangspunkt i selvvalgte virksomheder, hvordan brug af musik i markedsføringen kan påvirke målgruppens forbrugeradfærd. Jeg har valgt, at jeg gerne vil arbejde med... -
Malcolm X (engelsk og historie)
ForumindlægHej! Jeg skal lave en analyse af udvalgte taler og artikler af Malcolm X med særlig henblik på hans kritik af det amerikanske samfund, anvendelse af retoriske virkemidler og hans henvisninger til religion. Er der nogen, som har nogle taler og/eller artikler i tankerne, der er relevant at bruge?... -
Analysedel SRP
ForumindlægJeg overvejer jeg at skrive i matematik/historie om emnet Islamisk/arabisk matematik og komme ind på al-Khwarizmis bevis for ligninger eller algebra. Så i historie delen viljeg komme ind på den islamiske kulturs opståen og efterfølgende udbredelse gennem den arabiske ekspansion. SRP'en sk... -
"Man binder os på mund og hånd"-hjælp?!
ForumindlægJeg skal snart til at skrive 2.g opgave i dansk, hvor jeg har valgt at analysere "Man binder os på mund og hånd" med udgangspunkt i hvordan man under 2. verdenskrig gjorde modstand mod tyskerne på trods af censuren. Nu har jeg bare det problem, at jeg har ret svært ved at analysere vise... -
idræt- længdespring?
ForumindlægHvilke muskler i benene skal der primært trænes, for at komme til at springe længere? (anatomisk analyse af benenes arbejde i et længdespring) Hvilke muskler skal der primært trænes for at kaste længere i spydkast?(anatomisk analyse af skulderens og armens arbejde i et spydkast) Hvor finder jeg... -
diskussion og perspektivering af tekst
Forumindlægjeg har analyseret en tekst men den skal også sættes i perspektiv + jeg skal diskutere en anden tekst. Jeg ved at bare fordi man sætter noget i perspektiv skal historierne ikke nødvendigvis være ens, men jeg er i tvivl om hvorvidt man diskuterer!!?!?! skal jeg komme med min egen mening om hvorvid...
