Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 16801 til 16820 af 46442
  • Imperialismen 1870-1914

    Forumindlæg
    a) Hvilke tekniske fordele havde europæerne?
  • Den kolde krig

    Forumindlæg
    Hey, nogle mennesker der har idéer til et produkt.. skal nemlig fremlægge om den kolde krig efter påskeferien. kom evt. med nogle forslag (:
  • AT EMNE 2013

    Forumindlæg
    Hej alle 3g'ere. Nu hvor vores AT emne er blevet offentliggjort til at være "kampen for det gode liv" ville jeg derfor høre, om nogen af jer ville dele det i har valgt at skrive om og i hvilke fag? For mangler nemlig lidt inspiration til hvilket emne og fag jeg skal vælge.. ...
  • Franske revolution!

    Forumindlæg
    Fortæl mig ALT hvad du(I ved om den franske revolution! :D
  • korrekt

    Forumindlæg
    Er denne sætning korrekt?? Er lidt i tvil om hvor "in the time of progress" skal placeres In the story we are introduced to a young man living in the time of progress, torn between obligation and desire - the known and unknown
  • Litterære begreber

    Forumindlæg
    Hejsa :) er der nogle der kender det litterære begreb, når en fortæller kommenterer løbende i sit værk .? Tak på forhånd
  • DANSK ANALYSE AF TILSKUER

    Forumindlæg
    Nogen der har analyseret novellen: "Tilskuer" af Jakob Ejersbo? Jeg er i gang med at skrive en analyse af den og kunne godt bruge noget om inspiration. Tak på forhånd! :)
  • Kanonen i niddelalderens Europa

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg søger hjælp til at skrive en opgave om kanonen i middelalderens Europa. Hovedsageligt vil opgaven komme til at omhandle kanonens påvirkning på samfundet, da den kom til/opstod i Europa i løbet af middelalderen. Jeg har søgt information på bl.a. Wikiepdia.org og Den Store Dan...
  • Spørgsmål om kilder

    Forumindlæg
    Hey hey, Vi sidder og skriver semesterprojekt og har valgt nogle kilder. Vi har sat vores inklusionskriterier til at de højst må være 20 år gamle, da vi tænker samfundet længere tilbage er anderledes og derfor ikke helt kan sammenlignes med idag. Det er omkring sociale forhold og stress og arbe...
  • HJÆLP - DET HASTER!!!!

    Forumindlæg
    Hej, hvad symboliserer metoperne på Parthenon templet?
  • metode: Dansk & biologi

    Forumindlæg
    hvilke forskelle og ligheder er der mellem helholdvis de danskfaglige metoder og de biologiske?
  • Computerspil

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kender nogle spændende eventyrspil? I så fald, hvad gør dem gode?
  • jakob ejersbo

    Forumindlæg
    hej. vi skal skrive en stor opgave i dansk hver, og jeg har tænk måske og skrive om jakob ejersbos afrika-trilogi. er der nogen der har læst den?? og kan de anbefales?? på forhånd takker
  • Synopsisen eller oplægget?

    Forumindlæg
    Jeg har to spørgsmål vedr. synopsisen og oplægget. Hvad skal være mest overordnet, og hvad skal være mest detaljeret? Hvad skal være mest faktuelt? Med venlig hilsen
  • Hvad kunne et emne i en roman være?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har akut brug for hjælp, da jeg står og skal aflevere en boganmeldelse torsdag. Men en af spørgsmålene til denne kære boganmeldelse, er hvilke emner bogen behandler. Jeg har valgt at læse bogen Maze runner - udbruddet. Men jeg er i tvivl om hvad et emne kunne være, eller eventuelt hvi...
  • subjektiv vs objektiv metode

    Forumindlæg
    Hej alle.. Hvad menes der med den subjektive og den objetive metode når man taler AT? Vh. Annie
  • digt af Oehlenschläger, help?!

    Forumindlæg
    har trukket et digt af adam oehlenschläger der hedder "eventyret i den fremmede stad". - hvad kunne budskabet være i dette??
  • Du behøver ikke læse noget til historieeksamen!!

    Forumindlæg
    Hej venner Jeg ville lige lave dette indlæg for at berolige nogle af de nervøse sjæle, der går rundt med dårlig samvittighed fordi de ikke har sat sig godt nok ind i pensum inden deres historieeksamen med 3 timers forberedelse. Jeg var selv oppe i går, hvor jeg trak emnet "Vesten erobrer ...
  • Kim fupz Aakeson

    Forumindlæg
    Jomfruen - tekst som jeg har valgt. Men kan ikke finde ud af de sproglige virkemiddler i teksten, altså hvordan han har skrevet den? nogle som kan hjælpe? jeg skal op i dansk i morgen tidlig. så det haster rimelig meget
  • De store opdagelser - HJÆLP, HJÆLP

    Forumindlæg
    Hvilke betydning har de store opdagelser fået? Hvad har de betydet for os? tusind tak