Søgning på: Dansk. Resultater: 16841 til 16860 af 40954
-
Torison konstant/koefficient
ForumindlægHvad er formlen for Torison koefficienten?? Kender i evt. hjemmesider hvor jeg kan læse om dette? gerne på dansk !! -
Skal til optagelsesprøve
ForumindlægJeg skal til i HHX optagelsesprøve, er der en der ved hvilke slags tekst man få _Dansk _Tysk _Engelsk _Matematik -
Avisernes holdninger
ForumindlægHej alle. Er der nogle som har eller ved man kan finde en oversigt over de danske avisers holdninger, politiske holdninger mm.? Mvh. Malene -
Sluge en kamel
ForumindlægHej Er der nogen, der ved, om der findes et engelsk ordsprog, der svarer nogenlunde til det danske "at sluge en kamel"? -
Rette
ForumindlægHej jeg sidder med en dansk analyse! Det vil betyde virkelig meget, hvis der var en som havde lyst til at læse den igennem og rette eventuelle sprog/grammatikfejl .. -
Oversættelse.
ForumindlægHej alle! :) Jeg søger en, som kan rette min oversættelse. Selve oversættelsen på tysk er på 90 ord, og den danske tekst er på omkring 70. -
hvilken politik fører vores regering idag?
Forumindlæghej, mine spørgelsemår er : hvilken politik fører den nuværende regering? og er den politik godt for den dansk samfundsøkonomi? hvorfor er den god? hvorfor er den ikke god? -
Eksamen
ForumindlægHej der er ikke tilfældigvis en der ligger inde med Eichendorff"Die Zwei Gesellen" på dansk eller E.T.A. Hoffmann "eine Spukgeschichte" -
Hjælp til eksame
ForumindlægNogle der ved hvad man kan trække til eksame i folkeskolen- i dansk mundtlig.? og en ting til hvordan analyser man en ungdomsnovelle? på forhånd tak :D -
Valuta omregning ska til eksame om 20 min!!!
ForumindlægHej jeg skal omregne 3000 danske kr til egyptiske pund.. Ved ikke hvordan og hvordan jeg ka finde kursen Tak på forhånd. :) -
sproghistorie og sociolingvistik
Forumindlæghej derude.. har lige et spørgsmål .. jeg skal op i mundlig dansk, og der er blevet opgivet sproghistorie og sociolingvistik? hvad er det vigtiste at kunne, inden for de to emner?? på forhånd tak -
Rette psyko. opg.
ForumindlægEr der en venlig sjæl herinde der godt kunne tænke sig at rette min psykologi/dansk opg. Lige se om tingene giver mening? Det skal afleveres please.. -
Hermeneutik?!
ForumindlægHvis jeg analyserer og fortolker en novelle i dansk ud fra det almene analyseskema, hvordan kan jeg så beskrive en hermeneutisk tilgang til det - hvori ligger hermeneutikken? -
Reklamernes magt..
Forumindlægskal til fsa dansk. mit emne er reklamer. mit perspektiveringsområde er ; reklamernes magt.. Hvordan skal jeg komme igang? Hvad kunne jeg komme ind på? -
Fremlæggelse
ForumindlægHej Jeg skal lave en fremlæggelse i dansk om et dyr, land eller hobby, men har slet ikke nogle ideer. HJÆLP! På forhånd tak -
Engelsk - Rette oversættelse af nogle sætninger.
ForumindlægHej, Nogle som kan hjælpe med at rette en oversættelse af et par sætninger (dansk-engelsk). - sender til personens indbakke! :) - Tak for hjælpen. -
Økonomien i DK og USA?
ForumindlægNogle, der kan give et forståeligt bud på, hvordan det pt ser ud for henholdsvis dansk og amerikansk økonomi? -
Rette en kort analyse??
ForumindlægHej .. Er der nogle herinde der vil være så venlig at rette min dansk analyse? Håber virkelig på svar:) På forhånd tak:) -
Retorik??
ForumindlægHej folkens .. Jeg skal op til eksamen i mundtlig dansk, men er lidt på røven. Mangler nemlig: et retorisk analyseskema som man kan gå efter Nogle der har det? Det haster meget -
Hvordan kommer jeg igang?
ForumindlægHej folkens jeg skal redegøre for den danske miljø- og klimapolitik 2001-2010 men hvordan kan jeg finde info inden for dette emne?
