Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 16841 til 16860 af 27855
  • Hjælp til Indledning og kilder

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en indledning i DHO (Historie). Jeg har om den franske revolution og kunne godt tænke mig at hører, hvad der er vigtigt for en god indledning samt gode kilder til mit emne. Tak på forhånd.
  • Olympiastadion Berlin

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? Det er om Olympiastadion Berlin. * Hvilke billeder/statuer kan I finde. Hvilke myter, historier begivenheder referere de til? Hvilken stil er de skabt til?
  • HJÆÆLP!

    Forumindlæg
    jeg skulle læse en historie der hedder Hjemkomst som er skrevet af Bent haller. Efter det skal jeg lave en karaktistik af Morten, men jeg ved ikke hvordan.Håber i kan hjælpe mig:)
  • HJÆLP LIGE NU!!!

    Forumindlæg
    Jeg skal fremlægge i historie om de her to emner: 1. Jerusalems belejring: 2. Erobringens følger: nogen kan hjæælpe med mig o besvare de her to spørgsmål... SÅ HURTIG SOM MULIGT!!!!!
  • Konsekvenserne for 2. Verdenskrig?

    Forumindlæg
    Hej! Er i gang med en historie opgave hvor jeg skal skrive om årsagerne, begivenhederne og konsekvenserne til 2. verdenskrig. Men ved ikke hvad konsekvenserne er for 2. verdenskrig. Er der måske nogle der kunne hjælpe? :)
  • Miljø i Drengene fra Skt. Petri

    Forumindlæg
    Hej i kloge hoveder nogle der kan forklarer mig hvilke miljøer drengene kommer fra? det er specielt Gunnar/Lars på den ene side og Otto på den anden side? OG hvor foregår historien? adam
  • HJÆLP stil

    Forumindlæg
    jeg har skrevet min stil fertig og jeg er ikke sikker på min kommaer og punktummer vil i ikke være søde at rette dem og siger hvad i syntes om historien om den er god eller dårlig det ville være til en stor hjælp :)
  • 2.verdenskrig

    Forumindlæg
    Hej allesammen! -Efterhånden har jeg lagt mærke til at ingen gider svare på min problember. Men nu prøver jeg igen!! Har i lavet en tidslinje i historie om 2.verdenskrig?
  • Geschäft ist geschäft

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Er der nogen, der har læst historien geschäft ist geschäft? Og i så fald, har nogle noter eller et resume af teksten jeg kan få? Altså hvad handler den om osv.? Mange tak på forhånd :)
  • Fortællerteknik og -synsvinkel

    Forumindlæg
    jeg er ved at skrive dansk-historie opgave og er i tvivl om fortællerteknink og -synsvinkel hører ind uner stilistik og sprogbrug, eller hvor det evt. ellers skulle gå ind under?
  • oversæt sætninger :)

    Forumindlæg
    Hvordan siger man: "det lagde jeg også godt mærke til men jeg ved ikke hvorfor (at det sker i historien)" "og det er dette som jeg tænker at ......."
  • HJÆLP til EP på HF

    Forumindlæg
    Har valgt fagene Engelsk og Historie til EP (eksamensprojekt) Hvordan fungere eksamen? Skal jeg snakke englesk eller dansk? Eller begge dele? Hvilke emner kan være gode?
  • hjælp!!

    Forumindlæg
    ville bare vide om der er nogen herinde der har lavet en opgave om en historie der hedder Jade´s Summer by Julie Simons? ved ikke hvad jeg skal skrive om den i min essay-opgave :(
  • Når man læser

    Forumindlæg
    Hej Hvilke spørgsmål kan man stille sig selv, når man læser en tekst bl.a. dansk/historie? For at forstå det bedre, så man også kan lave nogle noter. På forhånd tak!
  • Martin luther king

    Forumindlæg
    Hej. Vurder, Hvilken betydning Martin Luther King spillede for bevægelsen succes. Er der nogen som har en ide', hvad skal jeg komme ind på. Jeg skal skrive historie opgave. På forhånd tak
  • Vigtige tyske personer

    Forumindlæg
    Jeg vil fortælle om vigtige tyske personer i tyskland, men hvordan skriver jeg det nøjagtigt? det danske lyder således: Vigtige tyske personer i historiens løb og nutidig.
  • GPS

    Forumindlæg
    Hej. Jeg går på Silkeborg Gym, og til AT skal jeg skrive om GPS i historie og matematik. Jeg har ikke fundet en problemfomuering endnu...... Tænkte på om I havde nogle idéer...?
  • AT - GPS!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg går på Silkeborg Gym, og til AT skal jeg skrive om GPS i historie og matematik. Jeg har ikke fundet en problemfomuering endnu...... Tænkte på om I havde nogle idéer...?
  • Problemer ved 2 Humanistiske FAG

    Forumindlæg
    I mit AT forløb arbejder jeg med Oldtidskundskab og Historie Emnet er Kroppen i antikken og middelaldren. Hvad er problemet ved 2 Humanistiske fag? Ville et andet fag have været bedre?
  • velfærdsstaten

    Forumindlæg
    hej, jeg skal op til eksamen i historie hvor jeg har trukket velfærdsstaten, er der nogen der kan hjælpe mig med at uddybe hvad der skete i 1849, 1891 og 1956 folkepension på forhånd tak!