Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16901 til 16920 af 48240
-
Terminsprøver 9.klasse 2017
ForumindlægHej mit navn er Jens. Her den 15 Januar 2017 starter mine terminsprøver(9.klasse). Mit spørgsmål er om hvilke obligatoriske fag, SKAL jeg op i? Og hvilke fag KAN jeg komme op i. Tak forhånd. -
hvilket sakkarid?
Forumindlæghvilket sakkarid er bacon og hvilket er rosin? er igang med opgave til sosu ssa -
Fedtstof
ForumindlægHej. Jeg har søgt efter fedtstoffers kogepunkt, men kan ikke finde noget om det. Er der mon en som kender fedtstoffers kogepunkt, eller et sted hvor jeg kan finde ud af det. -
en lille opgave(;
ForumindlægHej, sidder lige med en lille opgave, men kan ikke overskue hvad forklaringen er, håber i vil være søde, at hjælpe (: opgaven lyder: - Hvis du holder en ske med NaCl hen over en gasflamme, bliver flammen gul over skeen. Lyser du med en natriumlampe gennem den gule flamme hen mod en skærm, kaster ... -
DNA
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvilken funktion DNA har i levende celler? -
stregformel
ForumindlægUd fra hydrogencarbonats stregformel, hvad kan jeg fortælle om? hvordan kan jeg fortælle om kovelente bindinger, ladning osv ud fra stregformlen? -
hjælp det haster!! biobrændsel & fossiltbrændsel
Forumindlæghej, jeg er igang med en fysik rapport, og jeg kan ikke helt finde nogle informationer ang. biobrændsel og fossilt brændsel, nogen der kan hjælpe, og helst hurtigs muligt... tak på forhånd. p.s. har tjekket wikipedia, og det kan ikke bruges. -
Metaller i opløsning A
ForumindlægHæld AgNO3 opløsning i minireagensglasset. Anbrig kobbertråden deri. Hvad sker de i AgNO3 opløsning? Kobber tråden bliver til sølv på grund af at Ag lægger til højre for kobber i spændingsrækken. Mit spørgsmål lyder så hvorfor bliver kobberet til sølv? er der en anden forklaring end den jeg har s... -
bølgelængder.
ForumindlægHej. Nogle som kan fortælle hvad bølgelængder er? jeg forstår det ikke helt. -
hurtigt, en der vil hjælpe!:)
ForumindlægHej! En venlig sjæl, der vil hjælpe med med dette bilag, og forklar det, så jeg kan forstå det, da jeg er ret forvirret omkring det -
lektiehjælper
ForumindlægDavs.. Nogen der kender nogle lektiehjælp hjemmesider som de kan anbefale?? Jeg har brug for et privat lektiehjælper og ved ikke hvor jeg skal finde et. -
hvad betyder sætningen?
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive rappport, mens jeg undersøgte om stoffet "geraniol", trippede jeg lige forbi denne sætning. hvad betyder det når stoffet "Geraniol" er en ligekædet terpenoid? -
Elektromotor
ForumindlægJeg skal bygge en generator via en en eletromotor. Jeg fatter virkelig ikke hvordan man skal gøre det når der skal tandhjul indover og jeg kan ikke finde nogle forsøgs vejledninger. Please hjælp -
Syntese af disulfiram SRP
ForumindlægHej. Jeg går p.t. i 2.g og tænker på at vælge syntese af disulfiram som emne til SRP. Er der nogen af jer der har skrevet SRP om Disulfiram? -Imhotep -
TLC-analyse
ForumindlægTLC-analyse. Hvad er det helt konkret og hvad skal det bruges til? Jeg har prøvet at søge på nettet, men synes ikke svarene er ligetil... På forhånd tak :-) -
Kulstof 14
ForumindlægHejsa, er der nogen, der kan forklare, hvordan man regner tings alder ud vha. kulstof 14? -
En dum opgave...!
ForumindlægHey alle sammen!Jeg er bare helt lost i denne opgave:"Som nævnt får reaktionen mellem hydrogen og chlor et eksplosionsagtigt forløb, når man bestråler blandingen med lys fra en blitzpære. Hvorfor stiger trykket i reaktionsblandingen?"Jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg skal stille op med... -
nogle stoffer
Forumindlæger er lige nogle stoffer, som jeg ikke ved navnene på:N2O5F3O2Cl4H3 -
3 A-niveaufag?
ForumindlægJeg har hørt at man godt kan have tre højniveaufag, men hvordan?Jeg er kommet ind på Espergærde Gymnasium, og de har et program, så man kan prøve at vælge valgfag. Jeg er kommet ind på nr. 7(Eng A, Samf B, mediefag B), men når jeg kører programmet kan jeg kun få to højniveaufag.Her er linket: htt... -
Kovalente-bindinger og dobbelt-bindinger?
ForumindlægHej Når man snakker om kovalente -bindinger og dobbelt-bindinger, er det så ifh. en kemisk fobindelse, som er en molekyle..? På forhånd tak.
