Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16901 til 16920 af 48240
  • Terminsprøver 9.klasse 2017

    Forumindlæg
    Hej mit navn er Jens. Her den 15 Januar 2017 starter mine terminsprøver(9.klasse). Mit spørgsmål er om hvilke obligatoriske fag, SKAL jeg op i? Og hvilke fag KAN jeg komme op i. Tak forhånd.
  • hvilket sakkarid?

    Forumindlæg
    hvilket sakkarid er bacon og hvilket er rosin? er igang med opgave til sosu ssa
  • Fedtstof

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har søgt efter fedtstoffers kogepunkt, men kan ikke finde noget om det. Er der mon en som kender fedtstoffers kogepunkt, eller et sted hvor jeg kan finde ud af det.
  • en lille opgave(;

    Forumindlæg
    Hej, sidder lige med en lille opgave, men kan ikke overskue hvad forklaringen er, håber i vil være søde, at hjælpe (: opgaven lyder: - Hvis du holder en ske med NaCl hen over en gasflamme, bliver flammen gul over skeen. Lyser du med en natriumlampe gennem den gule flamme hen mod en skærm, kaster ...
  • DNA

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklare hvilken funktion DNA har i levende celler?
  • stregformel

    Forumindlæg
    Ud fra hydrogencarbonats stregformel, hvad kan jeg fortælle om? hvordan kan jeg fortælle om kovelente bindinger, ladning osv ud fra stregformlen?
  • hjælp det haster!! biobrændsel & fossiltbrændsel

    Forumindlæg
    hej, jeg er igang med en fysik rapport, og jeg kan ikke helt finde nogle informationer ang. biobrændsel og fossilt brændsel, nogen der kan hjælpe, og helst hurtigs muligt... tak på forhånd. p.s. har tjekket wikipedia, og det kan ikke bruges.
  • Metaller i opløsning A

    Forumindlæg
    Hæld AgNO3 opløsning i minireagensglasset. Anbrig kobbertråden deri. Hvad sker de i AgNO3 opløsning? Kobber tråden bliver til sølv på grund af at Ag lægger til højre for kobber i spændingsrækken. Mit spørgsmål lyder så hvorfor bliver kobberet til sølv? er der en anden forklaring end den jeg har s...
  • bølgelængder.

    Forumindlæg
    Hej. Nogle som kan fortælle hvad bølgelængder er? jeg forstår det ikke helt.
  • hurtigt, en der vil hjælpe!:)

    Forumindlæg
    Hej! En venlig sjæl, der vil hjælpe med med dette bilag, og forklar det, så jeg kan forstå det, da jeg er ret forvirret omkring det
  • lektiehjælper

    Forumindlæg
    Davs.. Nogen der kender nogle lektiehjælp hjemmesider som de kan anbefale?? Jeg har brug for et privat lektiehjælper og ved ikke hvor jeg skal finde et.
  • hvad betyder sætningen?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er ved at skrive rappport, mens jeg undersøgte om stoffet "geraniol", trippede jeg lige forbi denne sætning. hvad betyder det når stoffet "Geraniol" er en ligekædet terpenoid?
  • Elektromotor

    Forumindlæg
    Jeg skal bygge en generator via en en eletromotor. Jeg fatter virkelig ikke hvordan man skal gøre det når der skal tandhjul indover og jeg kan ikke finde nogle forsøgs vejledninger. Please hjælp
  • Syntese af disulfiram SRP

    Forumindlæg
    Hej. Jeg går p.t. i 2.g og tænker på at vælge syntese af disulfiram som emne til SRP. Er der nogen af jer der har skrevet SRP om Disulfiram? -Imhotep
  • TLC-analyse

    Forumindlæg
    TLC-analyse. Hvad er det helt konkret og hvad skal det bruges til? Jeg har prøvet at søge på nettet, men synes ikke svarene er ligetil... På forhånd tak :-)
  • Kulstof 14

    Forumindlæg
    Hejsa, er der nogen, der kan forklare, hvordan man regner tings alder ud vha. kulstof 14?
  • En dum opgave...!

    Forumindlæg
    Hey alle sammen!Jeg er bare helt lost i denne opgave:"Som nævnt får reaktionen mellem hydrogen og chlor et eksplosionsagtigt forløb, når man bestråler blandingen med lys fra en blitzpære. Hvorfor stiger trykket i reaktionsblandingen?"Jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg skal stille op med...
  • nogle stoffer

    Forumindlæg
    er er lige nogle stoffer, som jeg ikke ved navnene på:N2O5F3O2Cl4H3
  • 3 A-niveaufag?

    Forumindlæg
    Jeg har hørt at man godt kan have tre højniveaufag, men hvordan?Jeg er kommet ind på Espergærde Gymnasium, og de har et program, så man kan prøve at vælge valgfag. Jeg er kommet ind på nr. 7(Eng A, Samf B, mediefag B), men når jeg kører programmet kan jeg kun få to højniveaufag.Her er linket: htt...
  • Kovalente-bindinger og dobbelt-bindinger?

    Forumindlæg
    Hej Når man snakker om kovalente -bindinger og dobbelt-bindinger, er det så ifh. en kemisk fobindelse, som er en molekyle..? På forhånd tak.

Søgninger relateret til kemi eksamen 2010