Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 16921 til 16940 af 29671
-
menneskerettigheder
ForumindlægHejsa. Jeg har fået dette spørgsmål i samfundsfag, men kan ikke rigtig selv komme i tanke om noget, er der eventuelt nogen der ved noget om det? "Overvej, hvordan Vesten kan forsvare menneskerettighederne, når vi ikke selv overholder dem alle hele tiden og når fx USA i nogle stater anvend... -
Checkpoint Charlie i Berlin
ForumindlægHej, jeg arbejder i en gruppe og vi skal skrive om Checkpoint Charlie i Berlin, vi skal til Berlin på vores 9. klasse lejrskole og har fået denne opgave for. Er der nogle der har nogle gode hjemmesider til Checkpoint Charlie?? (Altså historisk, geografisk, samfundsfaglig, praktisk, underholdende ... -
Hjælp til SRP emne omkring feminisme
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive SRP i fagene Engelsk og Samfundsfag, hvor jeg har valgt at skrive om feminisme, eller om kvinderne igennem tiden, hvor jeg vil inddrage sex and city filmen. Ville høre om der var nogle af jer der havde nogle ideer til hovedpunkter eller nogle bøger som jeg kunne bruge?... -
SRP i Samf/Psyk - Case?
ForumindlægHej alle I min SRP med fagkombinationen Samfundsfag/Psykologi med emnet ''bandekrigen på Nørrebro'' vil jeg gerne bruge en filmbiografi om Brian Sandberg - tidligere medlem af rockerbanden Hells Angels som en slags case. Hvordan er det nu med en case i psykologi til en større sk... -
Fordele og ulemper ved militær deltagelse mod IS
ForumindlægJeg sidder og skal skrive en samfundsfags aflevering, som omhandler at skulle skrive et notat til en politikker. Jeg skal argumentere for mine påstande og jeg skal bruge nogle gode fordele og ulemper ved både, at ikke deltage i krigen med militære styrker og fordele og ulemper ved at deltage i k... -
HJÆLP Debatoplæg -Teorier
ForumindlægHej min det er blevet min tur i sanfundsfag at lave et debat oplæg, jeg har vaglt emnet med vakuumpakket mad til ældre, som har kørt i nyderne. Min store pronlem er hvilke samfundsmæssige teorier jeg at smide over emnet. Eller hverfald hvad jeg kan gøre for det giver relavans til samfundsfaget... -
Haster! - Mat A og Samf A
ForumindlægJeg skal snart skrive SRP og skal derfor lave en disposition over hvad min SRP skal indeholde. Jeg har valgt at skrive i matematik A og samfundsfag B og jeg har valgt emnet Finanskrisen. Er der nogle der har en ide til en god disposition for opgaven? Og er der evt. nogle, som skal med i opgaven? ... -
Teorier om hvorfor velfærdsstaten opstod
ForumindlægHej. Jeg er lige begyndt på min SRP, har læst meget op på forhånd - men har fået et "tillægsspørgsmål" (noget jeg ikke lige havde regnet med ville være i min problemformulering) som lyder på at jeg skal inddrage terorier om hvorfor velfærdsstaten er opstået. Skriver i samfundsfag og hi... -
Hjælp angående begrebet demokratiopfattelse
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive en samfundsfags aflevering, og jeg er lige blevet tvivl om betydningen af ordet demokratiopfattelse. Menes der her hvordan folk opfatter demokratiet (Alf Ross, Hal Koch) Eller menes der nærmere hvilke slags opfattelser man kan have om demokratiet (direkte demokrati, rep... -
Empiri: det senmoderne individ
ForumindlægHej :-) Jeg er ved at skrive SRP og mangler virkelig noget samfundsfaglig empiri om det senmoderne individ, kærlighed i det senmoderne samfund etc. Er der nogle der kan hjælpe med nogle gode ideer, eller har nogle gode steder, hvor sådanne ting kunne være? Hilsen en snart desperat elev! -
Statistik om den hvide underklasse i USA
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive SRP i samfundsfag og engelsk, der handler om den amerikanske velfærdsmodel og dens betydning for den hvide underklasse i USA, men jeg har fundet ud af, at det er meget svært at finde statistik/empirisk materiale om emnet, så hvis der er nogen, der enten har noget... -
Ekspansiv penge- og finanspolitik - HÆÆÆLP
ForumindlægHej alle, jeg sidder og læser noget samfundsfag omhandlende penge- og finanspolitik. I min bog der står følgende: " En væsentlig forskel i forhold til ekspansiv finanspolitik er, at man ved ekspansiv pengepolitik slipper for at forværre de offentlige finanser" Er der nogen der kan for... -
Signifikansniveau på 5 % - Hvorfor?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive SRO-opgaven, og har trukket samfundsfag og matematik. Jeg skal gøre rede for chi i anden. Jeg har bare et lille spørgsmål; Hvorfor er det, at man oftest vælger et signifikansniveau på 5 %? Én, der kunne give mig et konkret svar? Det ville være rigtig dejligt. ... -
fremstillinger af produkt med emnet "Unge og Rusmidler"
Forumindlægvi er to piger som lige nu, arbejde med projektopgave. vi har emnet "unge og rusmidler" men, vi har lidt svært med hvad vi kunne lave af produkter til fremlæggelsen? vi har valgt at have fag som Dansk, samfundsfag, historie, biologi og Psykologi som indgår i vores rapport. Har i nogen ... -
Kan dansk bruges i mit AT?
ForumindlægJeg har indtil vider valgt mit AT emne til at være noget med satire, Charlie Hebdo ytringsfrihed og racisme Hertil vil jeg meget gerne benytte mig af fagene samfundsfag (B) og dansk (A) Men her kan jeg vil ikke rigtig bruge dansk eller hvad? - Måske et andet fag ville være bedre? Tak på for... -
Panik - SRP
ForumindlægJeg skal skrive SRP om emnet "Skoleskyderier" i Samfundsfag og Engelsk. Jeg skal redegøre for våbenlovgivningen i USA, men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om udover selve våbenlovgivningen og 2nd amendment. Jeg synes ikke det er særlig muligt for mig at skrive 3-4 sider med det for m... -
Plagiat
ForumindlægHej Jeg har fornyelig fået plagiat for min opgave i sro, og dermed har jeg dumpet den. Dog tæller den ikke til noget som helst, men stadig er jeg rigtig ked af over oplevelsen. Jeg vil egentlig spørger om den kommer til at have indflydelse på min standpunktskarakter i 3g med de to fag? Engelsk o... -
Samf eller naturgeografi
ForumindlægHej alle Jeg vil rigtig gerne få skiftet valgfag i morgen. Men jeg er i tvivl mellem samfundsfag på b eller naturgeografi på c. Jeg vil gerne skifte til samf, da jeg ikke er tilfreds med min karakter i 1.g, men jeg interessererer mig mest for naturgeografi. Hvad vil i gøre, hvis i var i min sita... -
Hjælp til valg af emne
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og skal skrive SOP men mangler et interessant emne. Jeg havde i tankerne at vælge fag-kombinationen Kommunikation/it A og Samfundsfag B. Jeg er helt blank på emner så alle input til relavante emner og hhv metoder at kunne udarbejde de omtalte emner. Tusind tak -
Socialdemokraterne
ForumindlægHej alle jeg har lige fået en opgave for i samfundsfag om socialdemokraterne vi skal forklare hvad de stå inde for og hole en valgkamp mode de andre klassekamararter som står for andre partier.... nogle der har gode kilder osv jeg kan bruge til at læse lidt mere om partiet for er ikke så god ti...
