Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16921 til 16940 af 28854
  • AT: rejser Matematik og?

    Forumindlæg
    Hej jeg kunne rigtigt godt tænke mig og skrive i matematik og fx historie, problemet er bare at jeg ikke rigtigt kan se et emne hvor matematik kan passe ind. Er der nogle der kan hjælpe?
  • Fysik eller matematik

    Forumindlæg
    Hej............. Som så mange 3.g´ere sidder jeg og aner ikke havd jeg skal skrive om i At... Vil helst skrive i fysik eller matematik og historie.......... Men aner ikke hvad jeg skal skrive om. Hjælp til emner i fysik
  • Disposition

    Forumindlæg
    HejJeg skal lave en disposition over hvilke afsnit jeg vil have i min historie opg. Den omhandler hekseforfølgelser. Men jeg ville være glad hvis der var en der ville vise mig sin, da jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gøre det!
  • HJÆLP! BILFRIE SØNDAGE (OLIEKRISEN)

    Forumindlæg
    Hjælp! Jeg har om de bilfrie søndage i 1970'eren til min muntlig eksamen i historie! Jeg er så langt bagud og det skal afleveres på torsdag! Er der nogen der har en disposition eller noget omkring det? På forhånd tak.
  • Den russisk revolution

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med en lille opgave i historie om den russisk revolution, og vil gerne vide hvad helt komkret magtkampen mellem Trotskij og Stalin gik ud på?Håber virkelig at I kan hjælpe mig. Tak :)
  • AKUT hjælp til perspektivering

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig med at perspektivere mellem "historien om en moder" og digtet "til mit døde barn, hvis man ser på det med temaet kærlighed i baghovedet?
  • HJÆLP! - AT METODE (DK & HIST)

    Forumindlæg
    Hej!. Jeg skal snart op til en AT eksamen, og jeg har om politiske og kongelige nytårstaler. Kan man godt bruge den heumeunteturiske spiral til historie?? Eller dansk? Er ret forvirret. Eller er det helt andre metoder?
  • Eine Liebegeschichte

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til årseksemen i morgen, hvor jeg har trukket "Eine Liebegeschichte" . Jeg forstår ikke teksten, så hvis der er nogen, der kender til historien og ville hjælpe, så vil jeg være meget taknemmelig?
  • Der Untergang

    Forumindlæg
    Sørg for at se denne film.Skræmmende, og fantastisk historie om Hitlers sidste dage.Specielt interressant er den fordi den viser krigen fra tyskernes side, noget der mig bekendt ikke er set før.
  • das auge vom bodensee

    Forumindlæg
    hej jeg skal lave et referat af historien das auge vom bodensee.... -_- jeg har kun et kapitel selv resten har jeg kun fået fortalt på tysk og hørt på bånd. nogle der kan fortælle bare lidt om den -?
  • das auge vom bodensee

    Forumindlæg
    hej jeg skal lave et referat af historien das auge vom bodensee.... -_- jeg har kun et kapitel selv resten har jeg kun fået fortalt på tysk og hørt på bånd. nogle der kan fortælle bare lidt om den -?
  • das auge vom bodensee

    Forumindlæg
    hej jeg skal lave et referat af historien das auge vom bodensee.... -_- jeg har kun et kapitel selv resten har jeg kun fået fortalt på tysk og hørt på bånd. nogle der kan fortælle bare lidt om den -?
  • Repræsentativitet af tal ??

    Forumindlæg
    Hej alle ! Jeg vil meget gerne høre, hvordan man konkluderer om tal er repræsentativt for en befolkningsgruppe, når man bruger den kvantitative metode inden for historie ?? Håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd.
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Hej jeg skal perspektivere to tekster, og har lidt svært ved det., og håber nogen kan hjælpe. Jeg skal perspektivere en novelle ved navn Frøkenen til et eventyr som hedder historie om en moder.
  • Hvilken slags kilde er Churchills fultontale?

    Forumindlæg
    Jeg skal op i historie eksamen i morgen (3.g), og er i tvivl om hvilken slags kilde Churchills tale i Fulton, fra 1946 er? Håber nogle kan hjælpe :)
  • Industrialisering, perspektivering

    Forumindlæg
    Hej (igen)! Jeg har problemer med at perspektivere industrialiseringen med noget andet indenfor historie.. Er der mon nogle der ligger inde med en rigtig god perspektivering? :-) // En snarlig student :-)
  • Historisk kvalitativ analyse

    Forumindlæg
    Hej:) Jeg skal lave en kvalitativ analyse i historie...Jeg er bare ikke helt med på hvad det indebærer. Jeg ved hvad kildekritik er, så tænkte det måske også var nogle med nogle spørgsmål man skal stille og svare på?
  • DK: Økonomisk politik??

    Forumindlæg
    Halløjsa...Jeg risikere jo måske og komme op i samfundskundskab i historie. Så er der nogen der kan forklarer Keynesianernes og monetaristernes tilgang til det økonomiske kredsløb, samt hvad makroøkonomisk politik er??På forhånd tak
  • Opdagelserne

    Forumindlæg
    nogen der har en oversigt over perioden før 1750 til historie. Især keywords til kulturmøder/menneskesyn og ændring af verdensbilledet, med henblik på handel og spaniernes fremfærd i Amerika.?
  • noter søges: "Lloyd Georges tilbageblik på krigsudbruddet" (kilde til 1 v.k.)

    Forumindlæg
    Ja, som overskriften siger; Er der nogen der har noter til denne kilde, har selv enkelte, men de er lidt mangelbare. Teksten kommer fra bogen "Kilder til mellemkrigstidens historie og 2 verdenskrig"På forhånd tak.Vh Lena