Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16921 til 16940 af 27496
-
Vand øvelser til eksamen!
ForumindlægHej. Jeg skal op i fysik og kemi (FSA) på fredag, og et af de emner vi kan trække er vand. Jeg har ikke ret mange øvelser til vand, så jeg har brug for nogle flere. Er der nogen forslag? :) -
Laboratorieteknik og Kemiske Metoder. Inddrag
ForumindlægJeg skal op i mundtlig kemi c-niveau på fredag.. Et af spørgsmålene vi kan trække er: Laboratorieteknik og kemiske metoder.. - Er der nogle der ved hvad det indebærer?? (Skal inddrage forsøget substitution af alkan) -
ækvivalente mængder ??
ForumindlægJeg har en kemi opgave hvor der står at "syre og baser i ækvivalente mængder neutralisere hinanden, så hvis man fx....." hvad betyder ækvivalente mængder?? -
Laboratorieteknik og Kemiske metoder??
ForumindlægHej alle er i gang med kemi eksamens læsningen og der er et spørgsmål der hedder "laboratorieteknik og Kemiske metoder".. er der nogen der ved hvilke kemiske metoder der er, og hvad man kan skrive om under laboratorieteknik?? -
Rensning af spildevand
ForumindlægHej alle .. Jeg skal snart til kemi eksamen og en af spørgsmålene er: Rensning af spildevand .. Der står ikke særlig meget om det i vores kemibog og ville derfor høre om i eventuelt vidste noget om det, eller kender nogle hjemmesider hvor det står? -
Strukturformler, molekylformler og zig zag formler
ForumindlægHej! :) Jeg skal definere hvad henholdsvis strukturformler, molekylformler og zig-zag formler er i kemi. Jeg kan godt se, hvad forskellen er, men jeg kan ikke lige formulere noget, som lyder specielt godt. Er der en der vil hjælpe? -
Redoxreaktioner
ForumindlægHeeej Alle derude.. :) Jeg skal til kemi eksamen i morgen og jeg har VIRKELIG brug for hjælp til at afstemme denne redoxreaktion:CH2OH + Cr2O7-- --> COOH + Cr3++ -
Syre opgave?
ForumindlægJeg har problemer med en opgave i kemi, der omhandler syre. Spørgsmålet går på hvilken af de to syrer der er stærkest og hvorfor? Se vedhæftet billede. Nogle der kan hjælpe? :) -
reaktionsskema
Forumindlæghey jeg har fået det spørgsmål i kemi og har virkelig brug for hjælp til at løse det spørgsmålet: vis og forklar hvordan man afstemmer reaktionsskema for forbrænding af bezin og enthol -
Syre/base
ForumindlægHej jeg skal op i fysik/kemi om 2 dage så det haster lidt, går i 8. klasse. Hvad vil det sige at en syre afgiver en H+ ion, og en base optager en H+ ion? -
Eksame i 1. år i STX
ForumindlægJeg valgte studieretningen mat a, fysik og kemi b og det er mit 1. år i STX gymansium. Hvilke eksaminer kommer der til at være for mig? -
SRO
ForumindlægHej Jeg har en sro opgave som jeg skal skrive men jeg har ikke fundet et emne endnu. Nogle gode forslag? Jeg har linjen mat a, fysik/kemi b -
Har jeg gjort det rigtigt?
ForumindlægJeg har lavet nogle opgaver i Kemi, men jeg er i tvivl om, jeg har gjort det rigtigt. Er der mon én, der vil kigge på det, og fortælle mig, om jeg er på rette vej? -
Reaktionsorden
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælp mig med nogle kemi opgave jeg har vedhæftet jeg har svært ved at besteme om reaktionen er 1 eller anden orden:-S på forhånd tak -
Hydronolysegrad
ForumindlægHej. jeg har problemer med en opgave i Kemi, og håber i kan hjælpe. I en 0,0500M vandig opløsning af methansyre måles Ph= 2,54. a) Beregn hydrolysegrad for methansyre i opløsningen? tak for hjælpen -
Puffersystem
Forumindlæger igang med at skrive kemi rapport, og jeg er igang med teori. men ved ikke helt hvad jeg skal skrive om nogle som kan hjælpe. skal have noget med , med syre og base og puffesystemet . håber på hjælp ..- mange tak -
afstemt reaktionsskema af MnO4 - + 2-methyl-propan-2-ol
ForumindlægHeej Jeg sidder med en kemi-rapport og kan simpelthen ikke afstemme et reaktionsskema ved MnO4 -(permananat) + 2-methyl-propan-2-ol, så hvis nogen ved hvad det er, ville det være en stor hjælp på forhånd tak -
Afgangsprøven
ForumindlægHej. Når man skal op i fysik/kemi i folkeskolen trækker man så en seddel, men hvad står der på den seddel ? Hvis der står syre skal jeg så bare lave noget om syre alle de forsøg jeg har lavet eller bare det ene forsøg med en syre forsøg ? -
Nitrogen er det bare N eller N2 *HASTER*
ForumindlægSidder og er i gang med kemi rapport og har brug for et hurtigt svar... Skal fortælle hvor mange bindinger N-atomer vil have når det indgår i en elektronparbinding... Har fundet frem til at det indgår i en tripelbinding men er det som N2 eller N??? -
Rapport eller journaløvese til eksamen?
ForumindlægHvordan er det, det foregår, når man ska inddrage rapport eller journaløvelse til eksamen i kemi B niveau? Hvad skal man særligt komme ind , hvad skal man ikke begynde at snakke om? Er det mere den teoretiske del eller data behandling der skal snakkes om?? Tak. :)
