Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16941 til 16960 af 48240
-
Annihilationsproces
ForumindlægHvad sker der i den såkaldte annihilationsproces? Hvad har denne proces med en stjerne at gøre? -
behøver man?
Forumindlæghej, jeg vil lige spørge om det er nødvendigt at tage diplomingeniør uddannelsen først for at blive civilingeniør, eller kan man tage civilingeniøruddanelsen uden at tage diplomingeniøruddanelsen? Plz hjælp og hvad skal man være god til for at bliver civilingeniør indenfor byggeri? jeg skal sen... -
Trigonometri
ForumindlægHej :) Et af mine eksamensspørgsmål lyder: Vis hvordan enhver trekant kan ses som summen eller differensen mellem to retvinklede trekanter . Jeg har på fornemmelsen at det er ligetil, men jeg er alligevel forvirret over fomuleringen :s mvh. -
Hvad er mikrobiel respiration?
ForumindlægSom titlen nok siger, så er mit spørgsmål hvad mikrobiel respiration er? Begrebet træder fx i kraft i denne sætning: Den kraftige mikrobielle respiration vil hurtigt dræne spildevandet for ilt. -
hjælp!
ForumindlægOpskriv en strukturformel for et dipeptid dannet ved 'samling' af to aminosyrer. Sådan lyder spørgsmålet, nogen der kan hjælpe o.o ? -
Elektronprikmodel (-formel) - Hvilket pc-program?
ForumindlægHej alle Jeg håber, I kan hjælpe mig hurtigst muligt. Jeg har søgt og søgt, og kan simpelthen ikke få svar på, hvordan jeg tegner en elektronprikmodel på min computer.. Findes der et program, jeg bør downloade, eller kan det gøres i Paint, Word e.lign.? På forhånd STORT tak for hjælpen! Mvh. Julie -
Tubocurarin
ForumindlægOpgave 2 – Tubocurarin Forklar, hvorfor tubocurarin har muskelafslappende effekt. Forklar, hvorfor patienter skal ave kunstig lungeventilation under kirurgisk indgreb, hvor tubcurarin blev anvendt. Forklar, hvordan acetylcholinesterase-inhibitor kan... -
Hjælp til opgavebesvarelse - haster!
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved følgende spørgsmål, er der nogle der kan hjælpe mig med at besvare dem? Hvad er forskellen på inter - og intramolekylære bindinger? Hvorfor er ionforbindelser vansopløselige? Skitser et eksempel. Hvilke krav må man stille til tre væsker for at en blanding som indehol... -
HJÆLP HASTER
Forumindlæghej derude Jeg har 2 spørgsmål som jeg skal besvare til en rapport. jeg kan ikke finde noget jeg kan supplere med til besvarelsen Kan spytamylase fungere i mavesækken? forklar de forskellige bindingstyper: -
Bakterier i vand
ForumindlægHej. Jeg skal undersøge bakterie indholdet i noget vand fra den lokale sø. Nogle forslag til hvordan man gør dette ? -
Cement
ForumindlægBliver cement fremstillet af kalk og sand eller kalk og ler? Foregår så ved 1.500 C -
Illegalt Heroin
ForumindlægHey folkens :-) forstår ikke helt hvordan jeg skal lave denne her opgave, any help? "Du gider ikke være ansat på mejeri mere. Nu vil du til at score de store penge, så du vil til at fremstille heroin illegalt. Du starter med morfin og eddikesyre og lader de to OH-grupper i morfinmoleky... -
AT emne - biologi
ForumindlægHej folkens. Jeg ville lige høre om der er nogen der har en super god ide til et AT emne, under overemnet kommunikation. Jeg vil gerne skrive inden for biologi, og har egentligt tænkt på at skrive om nervesydomme, men jeg kan ikke se hvilket fag jeg ellers skulle have med ud over biologi. -
Jeg har tilsat 10mL 0.1 M Fe(NO3)3 og derefter 10 mL 0.1M KSCN
ForumindlægJeg skal opskrive ligevægtsloven og fortælle hvilken vej den forskydes og begrundelse på hvorfor -
Spørgsmål
ForumindlægHvilken linje på stx synes i var den bedste for jer?:) -
dubletregel
Forumindlæghvad er en dubletregel? -
Akut! Hjælp til spørgsmål!
ForumindlægHej jeg vil spørger om der er nogle der kan fortælle mig om hæmmende og antagonister er? for oppe i mit hoved er det samme? -
Dk 80'er lyrik
ForumindlægJeg skal til mdt. dansk eksamen i morgen(3g) og mangler noget generelt om 80'er lyrik (især hvilke karakteriske træk der er for 80'er lyrik)-nogen der kan fortælle noget om det eller ved hvor der står noget?på forhånd tak c",) -
Skriftlig dansk
ForumindlægNogen der har en ide om hvilke emner som muligvis kunne komme til den skriftlige eksamen 2.g. Et emne kunne vel godt være noget om religions forskelle tænker(Muhammed sagen). -
Ukendte ord..
ForumindlægHej, har du nogle ord som der ikke er så mange der ved hvad betyder eller i det hele taget nogle seje ord såsom: Onomatipoietikon=lydord... Som kan bruges til den danske mundtlige eksame..
