Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16941 til 16960 af 27496
-
P!rotolysegrad og syrestyrke
ForumindlægHej :) jeg sidder med en kemi-opgave, og kan ikke rigtig finde ud af hvad der menes med en teoretisk beregning af protolysegraden for mindst en af syrerne ved to koncentrationer. skal jeg beregne protolysegraden? ...Er der nogle som kan hjælpe?? -
Karakter
ForumindlægHej Vi havde en prøve i kemi, jeg fik 28/30 point/ 2 fejl men hvordan kunne det være jeg fik 10? Er der nogen som kender karakter fordellingen? Eller måske har en forklaring til det? -
AT-synopsis
ForumindlægHej allesammen jeg skriver om kampen for det gode liv herunder depression i faget kemi A og psykologi C har i nogle gode ideer til underspørgsmål (delkonklusion) til min synopses? -
Krystalvand -> Krystalsoda
ForumindlægHej StudiePortalen.. Mangler en sidste opgave i min kemi rapport, som jeg sidder en smule fast i, hvordan laver man den? (: * OPGAVE Beregn hvor mange molekyler krystalvand indgår i krystalsoda? -
Syre- basereaktion
ForumindlægHej!! Jeg skal i en rapport forklar en syre-basereaktion nemlig Na+ + OH-. Og da kemi ikke er mine stærke side og jeg er ret meget på bar bund, kunne jeg virkelig godt bruge noget hjælp. På forhånd tak! -
AT - Doping
ForumindlægHej Jeg har valgt fagene idræt (B) og kemi (A) som mine fag. Emnet er doping. Jeg vil høre om der var nogen, som havde ideer til problemstillinger og promblemformulering? Tak! Malene -
koncentrationen af H3O+ i 0,2 M HCl
ForumindlægHey guys :) Hvordan beregner jeg koncentrationen af H3O+ i 0,2 M HCl? Gerne forklareret i detaljer, da kemi ikke er min stærke side :o) Tak på forhånd... -
Hvilket fag kommer man op i?
ForumindlægSkal til eksamen her i første g om et par måneder. Jeg slutter 3 c fag, musik, matematik og kemi. Ville lige høre om der nogle der ved hvordan der går til, om hvilket fag man kommer op i? -
salte
ForumindlægHej Mennesker Ken i hjælpe mig med lidt kemi Forklar følgende begreber: Ioner, salte, fældningsreaktion, letopløselig, tungtopløselig. Og du skal definére grænsen mellem letopløselig, tungtopløselig. På forhånd tak -
Baggrundsstråling
ForumindlægJeg har lidt problemer med noget fysik/kemi, med dette spørgsmål: Hvilke faktorer kan have betydning for baggrundsstrålingen? Hvis i ved noget om det, så svar venligst så hurtigt som muligt tak. -
Forhold mellem teoretisk beregnet og målte værdier?
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet følgende spørgsmål i kemi: Forhold de målte værdier til de teoretisk beregnede. Men jeg har glemt formlen for den :( er der nogen der lige kan hjælpe mig hurtigt inden i aften? -
b) beregn stofmængden af natriumchlorid ud fra reaktionsskemaet
ForumindlægHej alle, nu har jeg fandme kigger min lorte kemi bog igennem og igennem. Er der nogen der vil hjælpe med med denne : CrO42- (aq) + 2Ag+ (aq) --> Ag2CrO4 -
kan nogen hjælpe
Forumindlægjeg skal finde et sted på nettet hvor jeg kan finde navne og formler på nettet i kemi så jeg kan skrive dem ned. h2s04 hvad det hedder ? ETHAN hvad formlen er ? -
Eddikesyre indholdet i husholdnings eddike
ForumindlægHej, jeg sider med en kemi aflevering, og er virkelig i tvivl med dette spørgsmål, så håber der er nogen der kan hjælpe mig? Spørgsmål: Hvilken indikator ville i have valgt hvis der skulle udføres en kolorimetrisk titrering? Hvorfor? -
Butanon og ethanol i surt miljø
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til dette spørgsmål i kemi: Hvilken reaktion sker mellem butanon og ethanol i surt miljø, og i hvilken retning er ligevægten forskudt i denne reaktion? -
Amfoion
ForumindlægJeg sidder med dette spørsmål i kemi, og kan ikke lige finde svaret. nogen der kan hjælpe?? Forklar hvorfor amfoionen er polær og dermed hvorfor de fleste aminosyrer er meget letopløselige i vand -
Korrosion
ForumindlægHej, jeg skal gøre rede for korrosion og om hvorledes denne kan modvirkes. Jeg har ikke rigtig kunnet finde noget om det i mine kemi bøger, er der nogen der kan hjælpe :/:/ ?? -
Bestemmelse af ligevægtskonstant
ForumindlægHej derude! Jeg er igang med en kemi-rapport, men kan ikke rigtigt finde ud af den "matematiske" del i den. Er der nogle der vil kigge den igennem og forklare hvad jeg mangler? Det vil være en stor hjælp, tak! -
methanol
ForumindlægHVordan fremstilles methanol? Altså ethnanol kan fremstilles ved at addere vand til ethen, men hvad med methanol.. håber nogen kan svare skal op i fysik/kemi eksamen på tirsdag... -
Elektroner, protoner og neutroner
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er er igang med at lave en opgave i fysik kemi om Atomer, ioner og molekyler. Jeg tænkte på om i ikke ville være søde og forklare lidt om et atoms opbygning? :-)
