Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16941 til 16960 af 24089
-
Rim i "I begyndelsen" af Benny Andersen
ForumindlægHej, jeg er igang med, at analyserer "I begyndelsen" af Benny Andersen, men kan ikke finde andre rim end parrimet: Oehlenschläger og jæger. Nogle som kan finde nogle rim? Hilsen Simone -
Baggrunds- eller nyhedsartikel
ForumindlægHej! Jeg skal til mundtlig dansk eksamen i morgen, og jeg har analyset en artikel. Men nu er jeg i tvivl, om det er en baggrunds- eller nyhedsartikel, håber I kan hjælpe!!! http://jyllands-posten.dk/indland/ECE4286962/social-accept-kraever-druk/ -
Tysk eksamen, grammatik? :-)
ForumindlægHej, jeg skal til tysk mundtlige eksamen om et par timer! Har rettet alt igennem, jeg skal sige udover to af mine analyse punkter, jeg synes omfatter er svært sprogbrug. Er der en venlig sjæl derude, der vil se på det? :-) -
Kan man sige en artikel starter i medias res?
ForumindlægJeg analysere en artikel som starter midt på og ville nævne (muligvis under virkemidler) at den starter i medias res da den starter midt på, men jeg ved ikke om det er faglig korrekt at sige. -
Yahya Hassan - Barndom og gemmeleg
ForumindlægHej allesammen , jeg skal perspektivere til gemmeleg - efter som jeg har valgt Barndom - og da lille dumme mig ikke har taget notater da vi analyserede Gemmeleg så.. Er jeg ret meget i knibe så.. Kan nogen derude hjælpe mig.? -
1. 2. og 3. personfortæller..
Forumindlæghej! jeg skal op til afgangsprøve på tirsdag, og jeg skal analysere teksten " jomfruen" af Kim Fupz Aakeson, og jeg ville vide om teksten er 1., 2., eller 3. personfortæller.. håber, at i kan hjælpe:) -
Spørgsmål om eksamen
ForumindlægHejsa. Jeg skal til eksamen i næste uge, hvor jeg får en ukendt tekst som jeg skal analyser, så ville høre om nogen havde en analysemodel? Vores emner er: Growing up Fantasy Food Ved fantasy er det vel bare Aktantmodellen jeg skal bruge? :-) -
Bøger søges - international business
ForumindlægJeg søger bøger til HA (IB) på enten CBS eller SDU. Der er tale om fagene: Virksomhedens økonomi Kvantitative analyseredskaber Organisation med videnskabsteori Entrepreneurship og forretningsforståelse Finansiering Analyse af kvantitative survey data -
hvordan- start på stil??
Forumindlæghej gode ideer til hvordan man kan starte en stil som skal handle om mig (en selv)? skal på ca. en havlv side på com skrive noget om mig selv. DErefter skal jeg analysere en kortfilm. Håber der er nogen der kan hælpe/har ideer -
Kostanalyse
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at lave en analyse af min kost. Jeg skal lave den over 1 døgn (indtag af mad og væske). Hvor kan jeg skrive det hele ind henne, sådan så jeg kan bruge dem som billeder/diagrammer i min rapport? -
Metode i dansk til analysering af reklamer
ForumindlægHej studieportalen, jeg skriver AT i dansk og historie. Og så skal jeg jo skrive noget om metoden i dansk. Har kun fundet noget om den hermeneutiske spiral. Men jeg analyserer udelukkende reklamer så den er nok ikke anvendelig der. Nogle der kan hjælpe? -
Pressefoto,novelle,artikel,børnebog.
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til eksame i dansk, og jeg fatter ikke en dyt af pressefoto,novelle,artikel eller bærnebøg. Jeg skal analysere en af dem. Kan i hjælpe mig med ar fortælle præcis hvordan man gøre og hvordan jeg for det i hovedet! Taak -
modsætningsforhold
ForumindlægSå jeg er i gang med en analyse, til novellen Bananfluerne, og jeg skal beskrive modsætnigsforhodlet mellem fortælleren og tina som er en anden vigtig rolle i novellen. men mit spørgsmål er hvordan beskriver man modsætningsforhold mellem 2 personer? jeg skal ikke havde svaret, men hvordan gør ma... -
Hjæp! Min fucking familie!
ForumindlægHej folkens jeg er i gang med en analyse af "Min fucking familie" af Ina Bruhn, men jeg sidder lidt fast budskabet. Jeg ved ikke helt hvad budskabet er? Er der en venlig sjæl som kunne tænke sig at hjælpe?? Al hjælp er virkelig påskønnet! ;) -
hjææææææææææælp
Forumindlæghey, jeg skal skrive en analyse af rappen "lykkelig luder" er gået igang men kan simpelhen ikke skrive mere har ikke engang 1 side og skal have 3.. er desperat eller bare en rettelse af hvad jeg har ville være dejligt:) -
Løse de her sætninger
ForumindlægHej alle!!! Jeg kan sempelhen ikke finde ud af de her sætninger. Har lavet de andre, men de her sætninger driller. Man skal analysere dem og oversæt dem til tysk. Husk på hvilket led der er hvilket kasus på tysk: Børnene vasker forældrenes bil. Børnene spiser en kage. Moderens kage smager godt. -
Hjælp til R studio søges
ForumindlægHej, Jeg søger hjælp til r-studio. Jeg er i gang med mit speciale, og har brug for en hjælpende hånd til at lave de statisktiske modeller. Skal b.la. have hjælp til chi-test, t-test og Kruskal-Wallis analyse. Vh Marie -
Begrebsdefinition i problemformulering
ForumindlægHej. Er der nogen som kan fortælle mig, hvor vidt man "må" skrive en definition af et begreb i sin problemformulering? Dvs. skrive den specifikke definition af fx kultur i selve problemformuleringen, og bruge denne som afsæt for sin analyse som lideledes beskrives i problemformulering... -
Er min kilde en første hånd eller andenhåndskilde?
ForumindlægHej, jeg skal analysere statsminister Hans Heftofts tale fra 1950 og jeg kan ikke helt finde ud af om det er en første håndskilde eller en anden håndskilde? Og hvorfor? Muligt at få hjælp? Det er hans tale ved afsløringshøjtidelighederne i Mindelund, Rypark Mange tak :) -
Hed august - novelle hjælp til budskab
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en analyse af novellen hed august af Knud Holst. Jeg har bare et problem. jeg er gået helt i stå når det kommer til buskabet med novellen. så hvis der er en der ude, som har læst novellen må i meget gerne skrive hvad budskabet er :-) på forhånd tak!
