Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17021 til 17040 af 158493
  • Fysik eksamen

    Forumindlæg
    Hej allesammen... Er der nogen, som ville forklare mig, hvordan en fysik eksamen foregår på STX i 1.g? Og det er mundligt... På forhånd tak :)
  • Differenskvotient og differentialkvotient

    Forumindlæg
    Er der en forskel på differenskvotient og differentialkvotient? Hvis ja, hvad er forskellen? Tak.
  • Eksamensspørgsmål væksthastighed

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har et eksamensspørgsmål, hvor jeg skal forklare begrebet væksthastighed. Jeg har indtil videre skrevet følgende i min disposition Begrebet væksthastighed forklarer, et langt stykke af vejen, egentlig hvad differentialregning handler om. Det handler om at kigge på væksten, og ha...
  • ​Sandsynlighedsregning og kombinatorik

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kan hjælpe mig Sandsynlighedsregning og kombinatorik Redegør med udgangspunkt i et konkret eksempel for beregninger af sandsynligheder for forskellige hændelser.
  • dumpe

    Forumindlæg
    for at dumpe til eksamen, skal man så have været dumpet i et fag ,eller bare være dumpet i gennemsnit ???
  • Hvad støder man på i et eksamenssæt?

    Forumindlæg
    Er det korrekt observeret, at følgende emner ses i et eksamenssæt? Eller hvad er der ellers ..? * Vektorer i 2D * Vektorer i 3D * Statistik * Differential- og integralregning * Differentialligninger
  • Er der en der kan hjælpe mig med den her opgave

    Forumindlæg
    Hej jeg har de her 2 opgaver, som skal løses (tjek vedhæftet fil) på forhånd tak
  • Tak på forhånd

    Forumindlæg
    Forklar hvordan man når frem til en formel for sandsynligheder i en binomialfordeling. Håber nogen kan svarer på dette, tak på forhånd :-)
  • logaritmefunktionen

    Forumindlæg
    hvordan kan jeg redegøre for logaritmefunktionen?
  • varians og spredning

    Forumindlæg
    hej er der nogen der kan fortællle mig om varians og spredning? er helt lost
  • Middelværdi for binomialfordelinger

    Forumindlæg
    Formlen for middelværdien af binomialfordelinger er jo som følgende E(x)=n*p. Men hvad står n og p for? Står n for antalsparameteren og p for sandsynlighedsparameteren?
  • differentialkvotienten

    Forumindlæg
    Hej jeg har et spørgsmål som omhandler hvordan man udleder differentialkvotienten for en funktion. så vidt jeg har forstået skal jeg gøre brug af den såkaldte tretrinsregel, men jeg er stadig ikke sikker på hvordan jeg skal løse dem. opgaven er vedhæftet. håber nogen kan hjælpe:) Mvh
  • Tabel

    Forumindlæg
    hvordan gøre jeg
  • Varians og spredning

    Forumindlæg
    Er der en der kan forklare mig hvad varians og spredning er. Jeg forstår ikke helt de tal man får ud af det nemlig, er det % eller hvad er det?
  • Forståelse af enhedscirkel

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg vil gerne have en lidt bedre forståelse og information indenfor: Enhedscirklen Indskreven og omskreven cirkel. Håber der nogen der kan hjælpe med at forklare. På forhånd tak!
  • Valg af fag og emne - panikker!

    Forumindlæg
    Hej! Vi er så småt begyndt at gå igang med SRP, og lige pt omkring valg af fag og emne. Jeg skal have matematik, da det er mit studieretningsfag på A, men hvilket jeg ville kombinere det med er jeg lidt på bar bund. Jeg skrev i fysikB/MatA til min SRO, omkring andengradspolynomiet, og selvom de...
  • Hjælp, mangler et godt emne til AT!

    Forumindlæg
    Mit AT emne er Kommunikation Har brug for hjælp, til at vælge fag og sag A - Niveau: Historie, Dansk, Spansk, matematik B - Niveau: Religion, fysik, kemi, engelsk C- Niveau: Samfundsfag, Biologi, idræt, oldtid Håber i kan hjælpe
  • Bioanalytiker

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der ved hvordan man bliver BIOANALYTIKER og hvor højt gennemsnit man skal have for at bliver. Hvilke fag skal man have for at blive det. Jeg ønsker at blive bioanalytiker fordi jeg brænder meget for BIOLOGI og vil yde noget for samfundet :) er der stor chance, hvis jeg nu ikk...
  • Er det hårdt at gå på HHX i forhold til 9.klasse?

    Forumindlæg
    Hej alle, er der nogen herinde der går på HHX, og kan fortælle mig om hvor hådt er det at gå på HHX i forhold til almindelig 9. klasse på en privat skole?
  • HHX eller Gymnasiet

    Forumindlæg
    HHX eller Gymnasiet....Hvilket er efter jeres mening bedst og hvorfor...Gang med at lave en undersøgelse, så alles begrundede mening er mere en velkommen. På forhånd tak