Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17021 til 17040 af 20599
-
Prostitution.Holland vs. Sverige
ForumindlægHej... :)Jeg er igang med a skrive en opgave i samfundsfag om prostitution... Et af emnerne i opgaven er hvordan man i andre lande har "løst" problemet... Jeg skal så indrage Sverige som har forbudt prostitution, og Holland som har legaliseret prostitution... Så ville høre om der var no... -
HJÆLP MIG!:(((( (VIGTIGT)
ForumindlægHJÆLP!!!:(((((( SKAL FREMLÆGGE I SAMFUNDSFAG & MATEMATIK :((( Her er spørgsmålene, som jeg skal besvare: 1.Hvad er inflation? 2. Hvad er der i vejen med inflation? 3. Hvad er det modsatte af inflation? 4. Hvordan er det med inflation i andre lande? 5. Hvornår har der været inf... -
Integrationsteorier
ForumindlægJeg skal skrive AT omkring integration i Danmark. Dette vil jeg kombinere med et litterært værk i dansk der beskriver den splittede identitet som mange invandrere oplever. I samfundsfag vil jeg beskæftige mig med integrationsteorier for at finde ud af hvad Danmark har gjort for at integrerer in... -
Jeg er i tvivl! :S
ForumindlægHej alle .. Jeg sidder her og skal til at skrive AT - Og jeg er bare på bar bund .. Efter vi fik af vide at vi IKKE udelukkende måtte beskæftige os med en metal rejse, har jeg været i vildrede. Ville have skrevet i psykologi og biologi of stoffer (Rejsen i rusens verden!) .. Det må jeg desværre i... -
Strukturreform
ForumindlægJeg skal lige høre, om der evt. sidder nogle rundt omkring, der skal skrive SSO i samfundsfag?Jeg skal selv skrive om strukturreformen, men har lidt vanskeligt ved at få indsnævret emnet yderligere.Jeg påtænker at inddrage noget omkring nærdemokratiets vilkår efter reformen, samt de økonomiske fo... -
Interview af landspolitikere i forbindelse med AT - Kulturmøder i Danmark - hjælp!
ForumindlægJeg skriver i samfundsfag A og religion C om integration af muslimer i Danmark, og vil i den forbindelse forsøge at få fat i to politikere, der vil besvare en mindre række spørgsmål om kultursammenstød ved religiøse overbevisninger eller normer, når vores to kulturer skal leve side om side. - Eks... -
den bedste velfærdsmodel
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder med min samfundsfags opgave, og vil lige spørge om noget. jeg har et spørgsmål der lyder således: Diskutér om den danske velfærdsmodel er gunstigere eller værre stillet en de øvrige. Jeg vil bare høre om i har nogle forslag til spørgsmålet, jeg tænker på om det her er relevan... -
Extreme sport!
ForumindlægJeg har i dag valgt at jeg vil skrive i dansk og samfundsfag > extreme sport. Jeg vil sætte mit fokus på, hvorfor der er så mange mennesker her i det senmoderne samfund, som dyrker extreme sport og så vil jeg analysere et litt.værk/evt. den der bjergbestigningsartikel eller/og en film. Nogen a... -
Intervention – Libyen i fokus
ForumindlægHej alle :-). Har fået en samfundsfags aflevering der lyder således: Diskuter om det var rigtigt at angribe Gadaffis styrker i Libyen. Inddrag pluralistisk og solidaristisk teori. Husk, at når I argumenterer i en diskussion så prøv at strukturere den efter temaer/emner. I skal så komme ti... -
Adoption og naturvidenskabelige metoder
ForumindlægHej. Jeg har valgt at bruge fagene dansk og naturgeografi i mit 3g. AT projekt (Rejser) I dansk vil jeg lave en medieanalyse af programmet *Sporløs* og en tekstanalyse af en personlig beretning om at blive adopteret. I naturgeografi vil jeg skrive om Kina og Colombia, jeg er bare virkelig ikke ... -
Jødernes rejse til Isral
ForumindlægHej allesammen. Har valgt at skrive om Jødernes rejse til Israel i fagene Samf og Religion. Er stadig en hel del i tvivl om, hvilke ting jeg vil komme ind på og hvordan en evt. problemformulering skulle se ud - jeg har dog overvejet følgende ting, som kunne være interessante i min opgave: - Gaza ... -
Hmmm... kan du uddybe: "velfærd - social mobilitet"
ForumindlægHejsa derude! Vores klasse har trukket samfundsfag mundtligt prøve. Jeg har trukket emnet,alene: "Velfærd - socialmobilitet" Jeg skal lave en præsentation, og et eller produkter. Er der evt. nogle som kan uddybe mit emne, og komme med forslag til en problemstilling. Umiddelbart, tæ... -
Hvilken analysemetode skal der bruges??
ForumindlægHej. Jeg er i gang med AT6 om mad og mennesker og har valgt de to fag dansk og samfundsfag. Jeg har tænkt mig at lave en innovativ opgave, hvor jeg ville lave en app som kan hjælpe imod madspild, hvor man kan skrive små ting som man har tilbage i køleskabet og se hvad man bruge det til af madrett... -
Krise større skriflig opgave
ForumindlægJeg er i total krise! mit andet indlæg gav ikke meget hjælp....En som tilfældigvis ligger inde med en samf opgave i samfundsfag "11. septembers påvirkning af USA's udenrigspolitik"?Skal afleveres imorgen så jeg er lettere desperat, og ja jeg ved godt at man ikke må aflevere andres o... -
Problemformulering AT
ForumindlægHej Jeg skal til at lave AT-opgaven nu hvor jeg aflutter 2.G og har lidt problemer med problemformuleringen og underspørgsmålene. Overemnet er "Mad og Mennesker" og jeg har valgt samfundsfag (C) og bioteknologi (A) som fag. Jeg vil undersøge hvilke sociale forhold der resulterer i f... -
Eksame Samf B!
ForumindlægEr der nogen der har været op i det, ligegyldigt om det er HTX, STX eller HF! Regner med der er de samme regler men, er der nogen der kan fortælle mig hvordan det foregår, jeg er ret dårlig til samfundsfag, og jeg vil virkelige gerne ende op med en god karaktere, vil gerne forbedrede mig, min eks... -
Hjælp til synopsis
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har fået en opgave i samfundsfag. Jeg har fået udleveret tre artikler og to statestikker som jeg så skal uarbejde en synopsis ud fra. Artiklerne handler om sociologi og kriminalitet. Mit problem er så at jeg ikke kan finde en problemformulering. Jeg har nogle enkelte problems... -
Hjælpp til AT
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive AT, hvor vi har overemnet "Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914". Jeg har tænkt mig, at skrive om opfindelsen af telefonen, men jeg er fuldstændig tom for ideer til en problemformulering og og problemstillinger. Jeg skriver i fa... -
må man bruge stof fra undervisningen til AT`???
ForumindlægHej derude Jeg skal igang med min almen studieforberedelse(AT) men jeg er rigtig usikker på en ting!! Jeg skal skrive om Omvendelse og bruger fagene religion og samfundsfag. Og vi har næsten lige haft et langt forløb om omvendelse i religion. Må jeg godt bruge det stof, vi lige har haft om, i min... -
Anbefal en rejseberetning fra mellemøsten til vesten?
ForumindlægHej. Jeg er en af dem, som snart skal igang med AT, derfor har jeg brug for en tekst som jeg kan bruge til humaniora delen. Det skal være en tekst/bog, der fortæller om en rejse fra mellemøsten til vesten eller omvendt, ihvertfald en tekst der viser hvordan det har været at flytte fra østen til v...
