Søgning på: afsætning eksamen 2017. Resultater: 17041 til 17060 af 35510
-
værtsgave til læreren?
ForumindlægHey ville gerne vide hvad I synes ville være den ideelle værtsgave til en lærer? -
Gode råd til skriftlig årsprøve i dansk
ForumindlægHej alle. Jeg skal om få dage til skriftlig årsprøve i dansk. Jeg er rigtig spændt, da det er første gang. Jeg plejer at bruge mange dage på at skrive en stil, så er spændt på om jeg kan nå det hele på 5 timer. Har I nogle super gode råd? Tak på forhånd :-) -
Definition af sinus og cosinus
ForumindlægI et eksamensspørgsmål står der: gør rede for definitionen af sinus og cosinus, bevis cosinusrelationen. Jeg troede at definitionen var beviset? Hvordan definerer jeg sinus og cosinus? -
Eksempler på pensumopgivelser
ForumindlægHej Er der nogen, der vil linke til deres pensumopgivelser? Jeg er lidt i tvivl om min lærers måde at angive dem på og vil derfor gerne se eksempler på andre. Jeg går i 2g under reformen, men 3g'ere er da også velkomne til at skrive (jeg går ud fra det minder meget om hinanden.) -
Lineær funktion facit
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal skrive mit facit op, så håber, at der er nogle der vil hjælpe. Jeg skal opskrive regne forskriften for funktionen der går igennem A(4,5) og B (-4,5) Jeg har fået: a = 0 og b = 5 Mit spørgsmål er om man skriver f(x) = 0x+5 eller om man s... -
Små historier/myter.
ForumindlægHvis nogen af jer rare mennesker ligger inde med små historier/myter om alt fra Odysseen til Illiaden og Antigone etc. etc. Så er jeg MEGET interresseret i dem. Bare for og nævne et eksempel på en sådan historie/myte: "Aggamemnon der offrer sin datter til guderne for at få god vind i sejle... -
N-fiksering
ForumindlægHej, Skal op til biologieksamen (c-niveau) i morgen og er ved at læse det sidte op. Er pt. igang med kvælstofkredsløbet - men jeg kan ikke helt forstå hvad N-fiksering er og hvad det er godt/dårligt for .. ?? Nogen der kan hjælpe? -
herman bang
ForumindlægNogle der evt har en god litterær artikel liggende af "det hvide hus" af Herman Bang? -
Spg. om hvor jeg bliver student?
ForumindlægHey, jeg har hf-enkeltfag på to forskellige skoler. Jeg skal være student til sommer, men ønsker at blive student på en bestemt skole jeg går på. Mit spørgsål er, om hvad der afgør at jeg kan blive student på en bestemt skole.. Er det den skole, hvor jeg har flest su-timer, at jeg ender med at ... -
Hvad mener I?
ForumindlægHvordan reagere I når I har fået en god karakter? Har selv dårlige oplevelser på området, så ville gerne høre jeres oplevelser. -
Snyd? :-|
ForumindlægHej allesammen, Jeg har FSA mundtlig dansk om nogle dage, og jeg kunne godt tænke mig at høre jeres holdning. Jeg har allerede gennemskuet nogle af de tekster, som jeg vil kunne komme til at trække. Vil det være snyd, hvis jeg på forhånd har printet nogle opgaver eller analyser af de tekster ud, ... -
karakter
ForumindlægHej alle..... Jeg vil høre om nogen ka hjælpe med at forklar hvordan man regner gennemsnitet ud efter den nye 7-trin skala når man går på HF Tak på forhånd -
antigone
ForumindlægHei Der er mange der skriver, at antigone bedriver hybris og hendes død er sin nemisis. Men forstår ikke helt hvornår og hvorfor hun har begået nemisis.??? -
A niveau
Forumindlæghej vil lige spørge hvis jeg tager A og ikke for gode karekter I A men har fået bedre karekter I C og B er det så ikke bedre bare ikke tag A -
Hvordan forholder du dig til fagene?
ForumindlægHvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre? -
Herodot
Forumindlæghvorfo lader Herodo, Solon besøge Kroisos, når det ikke kronologisk er sandsynligt? Håber på respons. Det er til i morgen På forhånd tak! -
er lydbølger i luft altid...
ForumindlægHej! Jeg vil gerne vide om lydbølger i luft altid er longitudinale, atlså parallelt med udbredelsesretningen. Det må gerne gå så hurtigt som muligt :) -
Karaktergennemsnit
ForumindlægSpørgsmålet er gældende for den gamle gymnasie-reform. Når man skal afrunde karakterer til at finde sit gennemsnit, hvor mange decimaler gælder så med? Hvis gennemsnittet fx er 9,788, rundes der så op til 9,8?? Hvis snittet er 9,75, rundes der så også op til 9,8? -
Hjælp!
ForumindlægHvad skal en tekstanalyse indeholde? Det er engelsk en "short story"! -
Dårlige karakterer, hvordan kommer i videre?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil bare høre jer, hvordan i kommer over det at få en dårlig karakter... Jeg har altid ligget på 7 og over på den nye skala... men her til eksamenerne, er det gået helt galt, jeg synes selv jeg har gjort mit bedste og synes at mine karakterer er dybt skuffende, og ikke helt...
