Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 17081 til 17100 af 28854
-
Digtanalyse
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med at finde ud af, hvilket slags digt dette er: http://www.post-boks.dk/praediken/skaebne.htm jeg vil mene det er episk, da det fortæller en historie, men er det et traditionelt digt? -
Romerriget
ForumindlægHej, jeg skal op til historie eksamen her den 23. og jeg sidder og læser op lige pt. Men jeg kan ikke komme på nogle gode der omhandler romerrigtet? E der nogle der kan hjælpe lidt her? -
Eksamen
ForumindlægHej, når man trækker sine kilder i historie til 24-timers forberedelsen. Trækker man da kun kilder? eller er der samtidig vedlagt nogle spørgsmål man skal svare på? ud over besvarelsen af sine egne problemstillinger -
investiturstriden
ForumindlægJeg sidder fast ved dette ene spørgsmål i historie, "Hvad siger investiturstriden om magtspillet mellem stat og kirke?". Nogen, som kan hjælpe? -
servicevirksomhed
Forumindlæghej.. jeg er ny til erhvervsøkonomi.. og ja har ret svært ved at finde en servicevirksomhed som jeg kan skrive om.. jeg skal skrive om den.. *historie *størrelse *virksomhedsform *ledelse -
PLÖTZLICH WAR MEINE HAND AUF SEINEM KNIE
ForumindlægEr der nogle der har nogle noter eller lignede til den tyske historie "PLÖTZLICH WAR MEINE HAND AUF SEINEM KNIE" skrevet af Milena Moser? -
Hjælp til Edison i forbindelse med AT
ForumindlægHej har et spørgsmål omkring historie som omhandler Edison: Undersøg gennembruddets størrelse ved, at se på de efterfølgende ændringer i det daværende samfund. Hvis der er nogen som har nogle gode idéer ville dette virkelig være en stor hjælp: -
HJÆLP
ForumindlægJeg ville meget gerne have noget hjælp til et emne i studieretningsprojekt til Stx. Jeg har samf A, eng A også må man jo også have dansk og historie med.. Så hvis der er nogle ideer? Jeg er fuldstændig blank.. -
HJÆLP!! Analyse af "Blod Kærlighed" (Peter Adolphsen)
ForumindlægNogen der har en Analyse af Blodig Kærlighed? Ville være en kæmpe hjælp, hvis i kunne give et uddrag eller noget af analysen! :) (Eller måske bare hvad 2. Historien er/hvad meningen med den er? Altså den har en anden betydning en det der står på linjen) -
Tekst eller film?
ForumindlægHej Er der nogen der kender en god historie, tekst eller film hvor der indgår temaer som trekantsdrama- venskab- eller jalousi? Jeg skal nemlig bruge det til min perspektivering til min mundtlig dansk eksamen. Tak på forhånd -
Hvorfor fik nazismen ikke fat i DK?
ForumindlægEr igang med dansk-historie opgave, og har stillet mig selv spørgsmålet "Hvorfor fik nazismen ikke fat i Danmark i 30'erne?" Hvorfor??? -
Middelalder.
ForumindlægHej. jeg sidder og skal skrive opgave i historie. kan i fortælle mig hvorfor middelalderen bliver kaldt for den mørke tid? For som jeg ser det, så er der også positive ting ved middelalderen, hvad er det negative? -
AT
ForumindlægHej, jeg har valgt Historie og Samfundsfag til min AT-opgave og vores emne er Katrofer - "Årsager og konsekvenser" Er der nogen der har en idé om, hvad jeg kan skrive om? Tak på forhånd :) -
Hjælp til Indledning og kilder
ForumindlægJeg skal skrive en indledning i DHO (Historie). Jeg har om den franske revolution og kunne godt tænke mig at hører, hvad der er vigtigt for en god indledning samt gode kilder til mit emne. Tak på forhånd. -
studieretnings emne
ForumindlægHej. jeg skal til at skrive studieretnings opgave i fagene historie og engelsk. Men jeg er lidt lost hvad angår et emne. så ville høre om der var nogen der havde en godt og spændende forslag. på forhånd tak (: -
kultur
Forumindlægdet her er et mærkeligt spørgsmål, og der vil højt sandsynligt ikke være et konkret svar, men jeg prøver alligevel. - hvornår opstod kultur? ( ikke en specifik kultur, men selve ideen med kultur og dens historie/oprindelse) -
AT, rejser.
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive en AT-opgave ang. rejser i fagene historie og fysik. Er der muligvis nogle, som har nogle foreslag til, hvad jeg kan skrive om? (: -
HJÆLP LIGE NU!!!
ForumindlægJeg skal fremlægge i historie om de her to emner: 1. Jerusalems belejring: 2. Erobringens følger: nogen kan hjæælpe med mig o besvare de her to spørgsmål... SÅ HURTIG SOM MULIGT!!!!! -
Mærkeligt layout i tekstdokument
ForumindlægSad og skrev notater til historie, da jeg trykkede på noget mææærkeligt. Nu ser ALLE mine programmer ud som vedhæftede. ARGH! Hjælp mig - hvordan får jeg det tilbage igen?? :b -
Klaus Rifbjerg
ForumindlægHej .. Er der nogle der har læst Tanden fra Og andre historier af Klaus Rifbjerg?, er der evt. noget man skal være opmærksom på når man læser denne? udover at novellen handler om et barns modtagelighed og trykhed hos voksende.
