Søgning på: Dansk. Resultater: 17121 til 17140 af 40954
-
Erindring
ForumindlægHej jeg skal lave dansk analyse af en erindring og jeg må selv vælge hvilken en det skal være... Er der nogen, der har forslag til en god erindring?? -
Retskrivning - staves vikingetiden med stort v?
ForumindlægStaves vikingetiden med stort v? Min dansk lærer siger nej, min historie lærer siger ja! What to do? -
la boîte aux lettres
ForumindlægNogle der har arbejdet med denne her tekst og evt kan give et lille resume med fokus på moderen på dansk ??? -
Jeg skal skrive et digt
ForumindlægHej alle derude. Jeg skal skrive et digt, i dansk, og jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gøre det. Det skal handle om barndom. Håber i har nogle ideer -
Eksamen - romantikken
ForumindlægHej med jer. Er der nogle der ved om hvad der er relevant at fortælle om til den folkeskolens afgangseksamen i dansk om romantikken? Skal man indblande Platon, eller kommer man ud på et sidespor så? -
synopsis - tekst
ForumindlægSkal fordybe mig i et eventyr eller en fabel i min dansk synopsis. Er der nogen der kender en tekst med en god morale eller etik ?:) -
Personkarakteristik i Den Grimme Ælling
ForumindlægEr der nogen der lægger inde med en personkarakteristik af den grimme ælling og/eller flere personer fra historien? Skal bruge den til min dansk eksamen om 2 dage:)) -
Romantikken
Forumindlæghej :) er der nogle der ved om der er nogle emner som man virkelig bare skal ind på? så som platonismen, eller er det irrelevant. Det er til folkeskolens afgangseksamen, i mundtlig dansk.. -
Hjælp
ForumindlægHjælp skal op imorgen til mundtlig dansk i 1800- tallets litteratur, novellen Pernille se mine tidlige spørgsmål,, please hjælp. -
9 sætninger
Forumindlæghej, jeg har oversat 9 danske sætninger til tysk. Jeg vil spørge om der ikke er nogen som gider at retter dem? -
gratis prøver i læsning og retskrivning
ForumindlægHey alle sammen Der skulle ville ikke være nogle, som skulle sidde inde med et link til gratis prøver i skriftlig dansk(-skriftlig fremstilling)? Tak på for hånd :-) -
Frit valg på alle hylder
ForumindlægHej folkens :) Hvordan finder jeg en tysk vending tilsvarende den danske: frit valg på alle hylder? Nogle der kender nogle? :) -
Hvad skal I op til i FSA?
ForumindlægHej Jeg vil så godt vide, hvad det er i skal op i udover dansk,matematik, engelsk og fysik. Personligt skal jeg op i geografi og samfundsfag. -
Eksamen
Forumindlæghej mennekser.. der ike så mange der svarer men det er virkelig vigtigt -.- vil ikke være sød at skrive de tekster som man kan trække til dansk eksamne?:D -
Parliament
ForumindlægHvorfor, eller hvordan er det lille i kommet ind i det engelske ord parliament? På fransk, parlement, at tale = parler; på dansk, parlament. -
redundans
Forumindlæghej jeg skal skrive en kortprosa tekst i dansk, og jeg skal bruge ordet "redundans" i forbindelse med andre forfattere, men jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive den -
Realist eller idealist?
ForumindlægEr der nogle som kan svare på hvorvidt følgende partier er enten realister eller idealister? - socialdemokratiet - venstre - konservative - Dansk Folkeparti - SF Tak :) -
Hvad fortæller figuren
ForumindlægSe venligst vedhæftede fil og vær så sød at forklare mig på godt dansk hvad firguren oplyser om mht. spørgsmålene -
Økonomiske skoler
Forumindlæghvordan kan jeg inddrage økonomiske skoler ind på dansk inflation inden for sidste 20 år.. Evt. eksempler ? Hjælp -
Forsøg til naturfagseksamen
ForumindlægHej alle Til naturfagseksamen mangler jeg nogle forsøgsopstillinger. Jeg arbejder med pesticider i det danske grundvand med fokus på drikkevand til fremtidige generationer. Tak for hjælpen
