Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17121 til 17140 af 153151
-
DHO hjælp
ForumindlægJeg er ved at skrive min DHO. Jeg er nået til den analyserende del hvor jeg har læst to kilder og skrevet et referat af hver af dem. Desuden har jeg skrevet kort om forfatterne til kilderne. Herefter har jeg beskrevet hvilke sammehænge og ligheder der er mellem de to kilder og hvad grunden kan væ... -
Kommunikation - muligheder og begrænsninger
ForumindlægJeg vil gerne komme ind på fagene samfundsfag og historie.... Men jeg ved ikke helt om hvilket emne det skal dreje sig om: Jeg har tænkt på disse emner indtil videre: 1) Den teknologiske reaktion Hvad er godt at snakke om her... Hvor kommer det samfundsvidenskabelige ind i billedet? 2) Film ... -
perikles gravtale nedskrevet af thukydid
ForumindlægHej alle! Jeg er netop igang med at skrive min DHO. Jeg har valgt historie, hvor jeg skriver om demokratiet i Athen (i det Antikke Grækenland). Jeg mangler nogle kilder, derfor skriver jeg her! Jeg vil høre om der er nogen der har en god ide til nogle kilder? Og så vil jeg også høre om... -
Diskuter
ForumindlægHej allesammen, jeg skal i min opgave diskuter Holocausts betydning for tysk identitet fra 1945 til i dag, ville bare lige spørge, om i har nogle gode ideer til, hvordan jeg kan gribe det an, samt hvis i har nogle tekster jeg kan gør brug af? -
HISTORIEOPGAVE Rette..??
ForumindlægHej! Er der nogen der så har tid/lyst til at rette min Historie opgave..?? Det vil gøre mig rigtig glad DINA:) -
Rettelse af Engelsk tekst.
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg har skrevet en engelsk opgave om en historie som vi skulle læse. Historien hedder My son the fanatic. Og det er bare om der lige en nogle rare mennesker derude. Som kan hjælpe mig med, at finde flere fejl som jeg måske har kommet til at overse :) Mvh Adam15. -
Samfundsfaglig metodes begrænsninger og muligheder
ForumindlægBruger samf vinkel i historie, nogle der kender til begrænsninger og muligheder? -
f(x)=x^2+2x;F(1)=3. Har i opgaven svaret skrevet forneden, men kan ikke forstå fremgangsmetoden: F(x)=1/3x^2+x^2+5/3
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med fremgangsmetoden? Tak på forhånd -
Udregn gennemsnit?
ForumindlægHej allesammen, Jeg er igang med en HF som jeg færdiggøre til sommer, og jeg har kig på psykologistudiet, men jeg ville egentlig gerne vide hvorvidt det er en realitet, og derfor se hvilket gennemsnit jeg har, men jeg er åbenbart rimelig dårligt til det, eftersom jeg pludselig finder ud af f... -
AT rejser " den iranske revolution"
ForumindlægJeg har skrevet om Den Iranske Revolution, fagene er historie og religion.... jeg har meget svært ved metoder da historie skal være det samfundsvidenskabelige og religion det humanistiske... her er det første del af min synopsis, det vil være super fedt hvis i kunne hjælpe mig med metoder og om h... -
Matematik HJÆLP
ForumindlægJa det er vel nærmest en gåde som jeg ikke fatter:3 mænd går ind på et hotel og betaler hver 100 kr. for et værelse. altså 300 i altLidt får hotelejeren dårlig samvittighed, og sender en ansat op med 50 kr fordi hun synes det har betalt for meget. men på vejen derop kommer den ansatte til at tænk... -
Abstract?
ForumindlægJeg kan se at der er nogle der har skrevet at der ligger en vedjledning til at skrive abstract herinde. Jeg kan simpelthen ikke finde det. er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg finder det? :D -
Menneskerettighedserklæringen
ForumindlægER der nogen af jer som har analyseret menneskerettighedserklæringen fra Frankrig eller den amerikanske uafhængighedserklæring? -
eventyr!
Forumindlæg -
Ø
Forumindlæghejsa..hvis man skal skrive om en ø, fx. om Madagaskar.. hvad kan mann så skrive om.(Hvis det ikke skulle være indbyggere-tal, areal og dyrene) -
Musik på c-niveau
ForumindlægHej Jeg ville bare spørge om der er nogle, der ved, hvor dybt man går ind i faget musik, når man har det på c-niveau? -
romantisme og barokken
Forumindlæghej er der nogen der har notater om romantismen og barokken periode, eller hvor kan man finde den i studieportal. for jeg har nemlig prøvet at søge her i studieportalen men der kom ikke noget frem. ville det være rigtig godt hvis i gad og hjælpe mig -
todo sobre mi madre!
ForumindlægHejsa Alle :) Er der nogle der kender "todo sobre mi madre"(alt om min mor) af Pedro Almodovar ? ved i hvad titelen har med filmen at gøre ? hvorfor hedder den "todo sobre mi madre" (alt om min mor )? Hilsen Mia -
Gode råd til eksamen
ForumindlægHey Ville bare lige høre hvad I andre har fået at vide efter eksamen? Hvad er vigtigt at få med og hvad giver ekstra point osv. På forhånd tak -
SRP PROBLEMER
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP i Samfundsfag og histoier(stater her den 5. december), og tænkte på om nogle af jer brugere herinde har skrevet i de to fag? For er lidt tvivl med mine metoder i begge fag. Mit emne i SRP; EU og det demokratiske-aspekt i udvikling. Hvor jeg skal ind og have fat på trakt...
