Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 17161 til 17180 af 40685
-
Hvad er godt, og hvad er ondt?
ForumindlægJeg skal lave en religions aflvering, hvor på jeg skal besvare følgende punkter: Hvad er godt og hvad er ondt? - og hvordan bestemmer man det? Vi griner meget i DK: Men må man grine af incestofre, handicappede, voldtægsofre..? Nogen der har noget godt viden/info? :-) -
Projektopgave om terrorisme
ForumindlægHej jeg skal skrive en projektopgave om terrorisme i religion, men kan ikke rigtig finde ud af hvilken religiøs vinkel jeg skal have på det. Jeg har tænkt på islamisk terror, og måske inddrage de største terrorgrupper. Har andre skrevet om samme, eller nogle med idéer? :) -
Hvad synes i om denne video?
Forumindlægen stopmotion fil til projekt opgave, hvor vores emne er Religion kontra videnskaben ¨ http://www.youtube.com/watch?v=BHSZB5y4Eic&list=LL41ZXQjSoovtsBqwFE07idQ&feature=mh_lolz -
problemformulering og problemstillinger?
Forumindlæghey, jeg skal lave en problemformulering om ligestiling(køn, hudfarve og religion) i dansk, så vil bare lige høre om der nogle der vil kunnepå finde på nogle gode problemstilling omkring det, i må også gerne finde en problemformulering, hvis kan det tak på forhånd:-) -
Færrest skriftlige afleveringer? Elevtid?
ForumindlægNogen der ved hvor meget disse forskellige fag har af elevtid? Altså hvilke har færrest skriftlige afleveringer? Biologi B Idræt B Fysik B Mediefag B Naturgeografi B Religion B Tænker umiddelbart Idræt B? -
Skal skrive en fed indledning til burka-emne
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skal skrive en projektopgave-indledning. Mit emne er "Mode i religionens skygge" Det omhandler de politiske forslag der har været om det såkaldte burkaforbud, og samtidig også hvad grunden til tildækkelsen er. Kan i ikke PLEASE hjælpe mig?!!! ... -
Hjælp med rettelse af abstract
ForumindlægHej. Jeg går i 3.g og er i gang med at skrive SRP. Jeg ville derfor hører om der var nogle søde sjæle der ville hjælpe mig med at kigge mit abstract igennem. Jeg skriver i engelsk A og religion B. venlige hilsner Emma, -
Teori og metode
ForumindlægHej, jeg skriver i historie (samfundsfagligt) og religion (humanistisk) og har om korstogene. Jeg har analyseret to kilder kildekritisk, men jeg er i tvivl om denne metode medfører en teori. Kort sagt er ved jeg ikke, hvad teorien skal indebære her. HJÆLP:) På forhånd tak Patrick -
menneskesyn
ForumindlægNogen der kan komme med eksempler på menneskesyn i de tre monoteistiske religioner (islam, kristendom, jødedom) .. Hvilke menneskesyn de har? Jeg vil gerne høre nogle andre meninger/tanker. Jeg er nemlig igang med at sammenligne dem. tak. -
Livsglæde når livet er en lidelse (Buddhisme)
Forumindlæg-Hvad skyldes buddhisters ummiddelbart positive og imødekommende natur, når deres religion beskriver tilværelsen (som menneske) som en lidelse?-hvordan hænger familieliv sammen med at der ikke findes et jeg? hvad forelsker man sig i? sker der overhovedet osv...andre kommentare til trådens emne er... -
Darwin - Talepapir
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med AT-tale papir til Darwin i religion og bilogi? - så må de gerne oploade det! Det tror jeg vi er mange der ville sætte pris på :) analyse, fortolkning og perspektivering af 1. skabelsesberetning, hvad er vigtigt at have med? -
Hjælp til AT emne og fagkombination!!!!
ForumindlægJeg skal til at skrive At, hvor vores overordnet emner er "grænser" Jeg tænker på psykologi og religion eller historie og oldtidskundskab.. Kan i hjælpe med nogle underemner til disse fagkombinationer? -
Nietze, Sartre, Freud og Løgstrup...
ForumindlægHey. er der nogle som kan give/sende mig en kortfatte, eller effektiv gennemgang omkring disse fire menneskers syn på religion. Jeg skal bruge det til mit emne om menneskesyn og religionskritik, som jeg kan komme op i på tirsdag.(Håber virkeligt på hjælp) -
gamle testamente
Forumindlægtager jødedommen, kristendommen og islam ikke alle 3 udgangspunkt i det gamle testamente?? Altså tror alle religioner på Adam og Eva??(er der nogle der har kap. kap 16. vers 18-22 fra 3. mosebog??) -
Talesituation
Forumindlæghey... i min bog står der at religion er produktion og anvendelse af religiøse udtryk(altså tekster, billeder og handlinger) ... og at disse Religiøse udtryk sætter en talesituation ud over det menneskelige mulige... Hvad menes der at de sætter en talesituation?? -
Buddhisme, Islam og Kristendom
ForumindlægHejsa :) Jeg skal op i religion, og der er nogle ting, som jeg er lidt i tvivl om: Kristendom: Hvad er det cantrale budskab i lidelseshistorien?, Hvad er Jesus sindelagsetik? Buddhisme: Buddha i forhold til Moses, Jesus og Muhammed Håber i kan hjælpe mig :) Maria -
AT 2016 - grænser - stamceller
ForumindlægHej, Skriver i AT 2016 om stamceller i biologi og religion. Jeg har afleveret synopsen, men ville høre om der er en der er interesseret i at læse den igennem for mig og hjælpe mig med at skrive et talepapir? og har gode ideer til ny viden? -
Fosterdiagnostik i AT
ForumindlægJeg er begyndt at kigge efter 'nyt' materiale til mit AT opgave; Fosterdiagnostik. Jeg har her primært behandlede mig om etik indenfor religion. Derudover noget med hvordan man tager et eksistentiel valg. Nogle forslag til hvad jeg kan finde på? -
Den fænomenologiske metode
ForumindlægReligion og Dansk i AT Vi har lavet en tekstanalyse omkring et ex-medlem af Jehovas Vidner, og hvordan det var for ham at være handikappet. Bruges der så den fænomenologiske metode? Jeg er lidt i tvivl, fordi det her er vel ikke et fænomen?? -
Kina
ForumindlægHej ... Jeg er i gang med en opgave i Kulturfag. Jeg har lidt svært med, at finde noget relavant matriale (matriale kan være: artikel, billede, diagrammer osv.) omkring Kina, hvor både historie, samfundsfag og religion er indblandet. Tak på forhånd :)
