Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 17181 til 17200 af 170365
-
demografiii konsekvenser af den aktuelle aldersfordeling kan få eksamen vigtigt
Forumindlæghvilke samfundsmæssige konsekvenser den aktuelle aldersfordeling kan få??? i japan?? ned under kan i se befolkningspyramiden -
Michael Strunge - Natmaskinen. Mundtlig dansk eksamen imorgen 14/06!! HJÆLP
Forumindlæg- Hej, jeg skal til afgangsprøve imorgen i mundtlig dansk, og har trukket 80erne som mit overemne. Derfor har jeg valgt Natmaskinen af Strunge som mit selvvalgte emne. Det jeg nu mangler at få styr på er: Hvad vil i sige kompositionen er i digtet? (Er lidt i tvivl om det et prosadigt, er det det?... -
Eksamen på særlige vilkår - får jeg overhovedet min hue? :(
ForumindlægHej folkens Jeg er for tiden på vej op til en god række eksamener, da jeg har fået tilegnet mig særlige vilkår i alle fag her i 3.g. Det ville som udgangspunkt ikke være et problem for mig, da jeg "vel bare" skal have et snit over 02. Mit problem er nu, at jeg høre folk snakke om at hvi... -
Hjælp til at finde en novelle til Dansk Eksamen (70'erne-90'erne) !!!!!!!!!!!!!!! HJÆÆÆÆÆLP :)
ForumindlægJeg skal finde en novelle som er tidstypisk fra tidsperioden 70-90'erne.. Jeg har bare mega svært ved at finde en novelle. . Så jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig med at finde en novelle, da det haster lidt :) Min lærer har opgivet disse noveller som vi skal relatere til : Dan Turéll: ... -
24 timers eksamen 1. korstog Raymond af St Gilles
ForumindlægJeg har lidt problemer med forståelsen af denne kilde: bogwebs.systime.dk/bogwebs/korstogene_61607363/kilder.htm#kap_5_txt_46 . Kort fortalt handler kilden om hvordan en gruppe af 1. korstog blev angrebet da de var på vej mod konstantinopel, og blev uvenner med kejser Alexius. De var der jo for... -
Hjælp til novelle romaner eller andre tekster, om identitet, og ungdom, til dansk eksamen.
ForumindlægJeg har idag trukket emnet "ungdom og identitet" jeg har brug for hjælp til at finde nogle tekster til emnet som er gode at analysere. Jeg har tænkt på tekster om personligheds forstyrrelse, usikkerhed, homoseksualitet, eller noget i den stil. Jeg skal reflektere til teksten "som e... -
Oplæsnings stykke - Dansk mundtlig eksamen "Arv og miljø"
ForumindlægHej, Jeg skal bruge et godt oplæsningsstykke fra enten digtet "Barndommens gade" af Tove Ditlevsen, der er digtet jeg har valgt eller et oplæsningsstykke fra et andet sted, der har perspektiveringer til "Barndommens gade". Jeg har tænkt på et digt fra Yahya Hassan, men kan in... -
Engelsk eksamen - the people in the flat across the road - HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og skal forbrede min engelsk B ekamsen, og har trukket teksten ''the people in the flat across the road'' af Natashe Cooper. Nogen der har arbejdet med eller kender til denne tekst? Som måske kunne hjælpe mig med noget analyse eller lignede, som jeg ... -
Gode "Opvækst i billeder" ideer til dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg har trukket opvækst i billeder, skriver lige hvad det inebærer herunder. Jeg vil bare lige høre om i havde nogle gode ideer til hvad jeg kunne vælge. Opvækst i billeder; Dokumentar film Kortfilm Kunstbilleder Pressefoto -
Forberedelse til min højst sandsynlig dommedag hos matematik eksamen
ForumindlægJeg ved godt det kommer til at gå i fisk til eskamen med matematik, og derfor kunne det være godt, hvis jeg opsøgte en højskole man kan tilbringe sit næste semester, eller måske bare ens sommerferie på. Nogen gode forslag til højskoler med høj fokus på 18+ elever, som er åndssvage til matematik? -
Hvor mange sabbatår må man tage, hvis man stadig vil have muligheden for at gange sit snit?
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er næsten færdig med et studenterkursus nu her, og vil gerne tage et sabbatår eller to, men vil også gerne have muligheden for at kunne gange mit snit, så jeg kan komme ind på min drømmeuddannelse. Reglen siger jo, at man må gange snittet hvis man går videre indenf... -
"Gør rede for nogle eksperimentelle metoder, hvormed man kan skelne mellem A og rotenon"
ForumindlægHejsa SP, Jeg mangler lidt hjælp til en kemi-opgave. Spørgsmålet lyder såldes, som også i titlen: "Gør rede for nogle eksperimentelle metoder, hvormed man kan skelne mellem A og rotenon" Jeg har søgt internettet igennem for mulige svar, men har ikke fundet noget brugbart og uddybende,... -
At realisere sig selv?
ForumindlægHej, jeg er en 1.g'er med et stort ønske om at opnå et gennemsnit omkring de 10. Mit problem er endvidere at jeg finder det vanskeligt at placere mig højere end 9/10 i karakterskalaen. I år får jeg f.eks. højst sandsynligt kun 10 i henholdsvis kemi og biologi. Hvad mit spørgsmål herinde går u... -
Er jeg dumpet?
ForumindlægHejsa, jeg er lidt forvirret ift. omkring hvis jeg har fået 00 til skriftlig dansk eksamen men har 7 i standpunkt, om jeg så er dumpet eller ej. Jeg skal nemlig have bestået dansk A for st komme ind på den uddanelse jeg gerne vil. -
Bøger købes til ha.(jur)
ForumindlægHej, jeg påbegynder ha.jur studiet her til september, og da min bogliste er lang og dyr, er jeg interesseret i at købe billigere brugte bøger. Min liste er således: Andersen: Beskrivende dansk økonomi Linderoth: udarbejdelse af rapporter i beskrivende økonomi Pindyck: Microeconomics Horngren: ... -
!!!NOTER AFGANGSPRØVE I 9. KLASSE !!!
ForumindlægSkal op til samfundsfagafgangsprøve på mandag. Men føler det kniber med at læse og skrive noter til alle, da pensummet er ret stort. Så tænkte om der er nogle som har notater til følgende emner fra bøgerne ind i samfundsfaget a og ind i samfundsfaget b: velfærdssamfundet, demokrati og ideolog... -
Utilfreds med SRP-karakter
ForumindlægHejsa. Jeg har for nyligt fået karakter for min SRP, som jeg er en anelse skuffet over. Jeg fik 7 og mener selv, at jeg ligger på 10. Kan det betale sig at klage? Og er der nogle der har haft held med det? Jeg skrev i International Økonomi A og Kulturforståelse B om uligheder i det indiske samf... -
SRP - finansielle sektor
ForumindlægHej! Er i gang med SRP og har inderligt brug for hjælp da der kun er få dage til jeg skal aflevere, og kan simplthen ikke finde noget til min analyse.. Den lyder: Der ønskes en analyse af den politiske regulering af den finansielle sektor i perioden fra ca. 1945 og frem til i dag. Jeg havde t... -
AT - Tjernobyl
ForumindlægHej Vi er en gruppe på 4 personer, der har tænkt os at skrive om Tjernobyl i samfundsfag og fysik. Vi har fysik på A-niveau og samfundsfag på C-niveau. Som udgangspunkt vil vi undgår at komme for meget ind på den international politk, energipolitik, og den koldekrig, men i stedet fokusere... -
HHX - Hjælp til valg af studieretning?
ForumindlægHej, Jeg går i 9. og jeg skal på hhx næste år. Jeg er ikke sikker på, hvilken linje der er den rette for mig. Jeg vil kunne i fremtiden godt tænke mig et job som revisor, advokat, gøre med økonomi i en stor virksomhed eller noget lign. Jeg interesserer mig selvfølgelig for handel, matematik. M...
