Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 17181 til 17200 af 111527
  • Triumvirat

    Forumindlæg
    hej Jeg sidder og læser om Romerriget Jeg stødte på ordet triumvirat, oh har fundet ud af, at det betyder en sammenslutning af 3 mænd. Mit spørgsmål er så, hvem er den tredje mand i det andet triumvirat? (udover Octavian og Antonius?) Er der nogen der ved, hvornår det 1. triumvirat var der? og...
  • eksamen i fysik

    Forumindlæg
    hej jeg er en pige på 20 år der skal bruge en der kan give mig intivsiv hjælp i fysik her i weekenden jeg skal til eksamen på mandag og det gælder min studentereksamen der grundet nerver ikke er gået som ventet håber meget der er en der kan hjælpe mig
  • Bedre? Kan man det

    Forumindlæg
    hvordan kanman blive bedre til dansk, er selv dansker men..
  • Verden ca. 1750-1939

    Forumindlæg
    Hi Er der nogle der har notater fra bogen "Verdenshistorien i store linjer"? Fra s. 118-203 Har en hel del bøger jeg skal indhente, og notater kunne være rart.. Hilsen Sam
  • Hvordan lægevidenskaben reddede etikken?

    Forumindlæg
    Nogen der har læst ovennævnte, som er skrevet af Stephen Toulmin? Forstår ikek helt, hvad han vil frem til og hvad det i det hele taget drejer sig om :-S En der kan være mig behjælpelig?
  • hurtig hjælp

    Forumindlæg
    Jeg har lige disse to linjer som stadig driller mig: Han ventede måske ikke at finde gaderne brolagt med guld, men har næppe været forberedt på mange års fattigdom med tilfældigt arbejde.
  • beloven

    Forumindlæg
    kære venner jeg skal igen aflever referat af et afsnit som handler om købeloven i salg og service. Jeg har igen valgt Matas som min rollebutik. Jeg har lavet det fleste af begreberne men jeg mangler stadig: -sælger skal levere : i rette tid på rette sted ...
  • engelsk

    Forumindlæg
    jeg ved ikke hvordan jeg skal indsætte ordene ind. er der nogen der kan hjælp. på forhånd tak 1) the sun....in the east.(rise) 2) nowdays many people...watching football.(like) 3) he didn't mind...the bathroom.(clean) 4) she refuses....to anyone.(listen)
  • Planter og respiration?

    Forumindlæg
    Hvorfor respirerer planter? Bruger de så selv glukose? Og til hvilket formål? De vokser vel ved fotosyntesen alene?
  • Større engelske sider ala Studieportalen.dk

    Forumindlæg
    Større engelske sider ala Studieportalen.dk Findes der nogle gode af sådan nogle med forum og opgavesamlinger?
  • Problemer med sort bundfald

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave, hvor der bliver spurgt om hvilken af følgende reaktioner, der vil give sort bundfald. Der bobles H2S gennem vandlige opløsninger af henholdsvis: Na2SO4, K2CO3, Ni(NO3)2 og Na3PO4. Hvilken giver sort bundfald og hvorfor? Håber der er nogen, der kan hjælpe.
  • Reaktionsbrøk

    Forumindlæg
    Hej I min bog Bioteknologi 4 opskrives reaktionsbrøken for ovenstående reaktion (ilts binding til hæmoglobin) således: Men ovenstående reaktionsbrøk går stik imod, alt hvad jeg har lært om at opstille reaktionsbrøker. Hvorfor er produktet anbragt i nævneren - hvad er forklaringen?
  • haster: oversættelse f. Eng t. Dk

    Forumindlæg
    Hej Er der lige nogen, der kan oversætte denne sætning fra Dk til Eng.? Han ville ikke indordne sig i samfundets måde at definere, hvad der er rigtigt eller forkert. Tak på forhånd!
  • Likviditetshensyn??

    Forumindlæg
    Hej.. jeg har virkelig brug for hjælp nu, der er noget der undre mig meget: Jeg har et problem min virksomhed oplyser kun sine kortfristede gældsforpligtelser.. Mon det er tillad at sige at - Kreditinstitutter - Gæld tilknyttet virksomheder er langfristet gæld, selvom de står under kort?? ...
  • romantikken

    Forumindlæg
    hej hvad handler kort om romantikken, altså det vigtig man skal vide, som er vigtig til eksamen
  • Dansk synopsis HJÆLP

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen helt præcis på "Disposition for fremlæggelsen" og "præsentation af analyse- og fortolkningspunkter"? For mit vedkommende ser det ud til at ens analyse- og fortolkningspunkter er alt det man skal tale om, hvilket så også burde betyde at de skulle stå under en...
  • Fejlkilde

    Forumindlæg
    Kan man godt angive vejefejl som en fejlkilde? Jeg synes, at jeg kan huske, at min lærer sagde at vejefejl ikke var en fejlkilde. Hmm, men hvilke fejlkilder kan der være ved forsøget Ophedning af natron. Kan ikke komme på andet end vejefejl.
  • Udledning af Keplers love

    Forumindlæg
    Hej. Skal skrive SRP om udledning af keplers love, dertil mangler jeg dog nogle kilder(altså forklaring)! Det jeg har læst so far, tager udgangspunkt i den universelle gravitation lov og impulsmoment. Desuden skal man bruge anden ordens. differentialligninger og vektorregning. ...
  • 3 ord

    Forumindlæg
    Hvordan siger man,; han dur ikke?
  • Help rigtig kort oversættelse

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke huske det ("det" skal ikke oversættes.)